Hitelesség, minőség, kapcsolattartás a követőkkel – többek között ilyen szempontok alapján döntenek majd a zsűri tagjai az első Creator Awards díjazottjairól. Ma már szinte elmaradhatatlan része a márkakommunikációnak az influenszermarketing, a tartalomgyártás önálló, értékteremtő hivatássá nőtte ki magát.
❶ Milyen szempontokat veszel figyelembe a jelöltek elbírálása során?
❷ Miért döntöttél úgy, hogy részt veszel a zsűrizésben?
❸ Véleményed szerint mitől lesz valaki igazán sikeres influenszer?
❹ Milyen trendek mozgatják most a hazai influenszermarketing-piacot?
❺ Munkád során szoktál-e influenszerekkel dolgozni? Milyenek a velük kapcsolatos tapasztalataid?
Verik Orsolya – Yettel
❶ Számomra mindig az az elsődleges kérdés, hogy egy-egy poszt elkészítésével mi volt a tartalomgyártó célja, és azt vizsgálom, hogy a választott megoldás mennyiben segített elérni azt. Figyelmet fordított-e a kreátor arra, hogy megragadja a néző figyelmét, igyekszik-e az aktualitásokat belevinni a munkájába és kipróbálni az új formátumokat.
❷ A munkám során együtt dolgozom kreátorokkal, így izgalmasnak tartottam a lehetőséget, hogy segítséget adjak a legkiemelkedőbbek kiválasztásában. A tartalomgyártás egy önálló, értékteremtő hivatássá nőtte ki magát, és megtisztelő, hogy a terület első díjazásában ilyen aktívan részt vehetek.
❸ Elengedhetetlen a kreátor karizmatikussága, és hogy olyan megkapó személyisége, látásmódja legyen, amely képes megragadni a közönség figyelmét. A tartalomgyártás egy komoly hivatás, gondos tervezés, előkészítés, stratégia, social media ismeretek, trendfigyelés, kreativitás, önbizalom és még jó néhány dolog szükséges hozzá. De nem elég egy jó poszt, egy izgalmas videó, folyamatosan kapcsolatban kell lenni a követőkkel.
❹ Pár éve az influenszer-együttműködések csak színesebbé tettek egy-egy kampányt, ma már szinte elmaradhatatlan részei a márkakommunikációnak. Valódi sztorikat és izgalmas, egyedi történetmesélést látunk, amiből áthat az influenszer személyisége. A hitelesség a kulcsszó, amit a kreátorok és mi, márkaoldalon is szem előtt tartunk.
❺ Szinte minden kampányunkban van valamilyen influenszer-együttműködésünk. Én azt látom, hogy minőség terén igen széles a skála a tartalomgyártók között, pedig véleményem szerint pont az a kulcsa a sikeres és hosszú fennmaradásnak, hogy az adott véleményvezér mennyire veszi komolyan a saját márkáját, imázsát.
Rácz Lili – VMLY&R
❶ Az elbírálás során egy egységes rendszeren keresztül pontozzuk a jelölteket, megadott szempontok alapján. Egy ilyen széles körű versenyben érdemes vizsgálni a tartalomgyártók és a követők viszonyát, vagyis az oldalaikon folyó beszélgetés általános hangulatát. Nagyon fontos személyes szempontom, hogy valaki mennyi időt és energiát fektet a tartalmaiba, illetve hogy autentikus legyen az adott kategóriában.
❷ Úgy érzem, fontos, hogy azokat a tartalomgyártókat kiemeljük, akik valóban pluszt adnak hozzá a marketing ezen területéhez, és érzik annak a súlyát is, hogy milyen hatással vannak a követőikre.
❸ Fontos az autentikus, hiteles tartalom, az, hogy valaki ezt szinte hivatásként élje meg, és hogy tisztában legyen azzal is, mekkora hatása van akár több száz ezer emberre, sőt, mekkora a hatása a jövő generációjára.
❹ Nem gondolom, hogy az itteni trendek sokban eltérnek más országoktól, inkább az látszik, hogy ezek mindig kis csúszással jelennek meg itthon. A fő platform Magyarországon továbbra is az Instagram, de a TikTokon is elképesztő gyorsasággal nő a felhasználók száma. Az előbbin például szintén a videós, reels tartalmak generálják a legjobb számokat, illetve mindkét platformon az úgynevezett fast-paced, vagyis gyorsabb ütemű, sokszor már snittek között ugráló videók a népszerűek.
❺ A munkám 60 százalékában tartalomgyártókkal dolgozom együtt. Találkozunk szokatlan helyzetekkel: van, amikor egy nagy követőszámú, ismert névvel komplikáltabb a munka, és van, amikor egészen kis követőszámmal büszkélkedő influenszerek elképesztően kreatív tartalmakat és annál is jobb számokat produkálnak.
Fischer Gábor – TV2
❶ A megadott szempontrendszer mellett fontos tényező az esetleges közös munkából származó tapasztalat.
❷ Megtiszteltetés volt a felkérés, hogy értékelhetem olyan tartalomgyártók teljesítményét, akik televíziós szempontból is értékesek lehetnek a TV2 számára. Piacvezető televízióként fontos, hogy ismerjük a vezető influenszereket, így nagyobb rálátással tudunk tartalmi döntéseket hozni.
❸ A legfontosabb, hogy jó, kreatív tartalmat gyártson. Képes a követői számára hitelesen képviselni az adott márkát, a működése transzparens legyen, és nekünk mint megbízó számára az együttműködés gördülékenyen működjön vele.
❺ Az elmúlt években a változó nézői szokások engem is abba az irányba tereltek, hogy vonjunk be a műsoraink tartalmi megvalósításába influenszereket. Akikkel eddig együtt dolgoztunk, azokkal kölcsönös volt az elégedettség. Az igazi visszacsatolás, hogy az első találkozáskor mindenki azt mondja, hogy köszöni szépen, megvan a tévé nélkül, de amikor meglátja a közös munkánkban rejlő szinergia eredményét, akkor rájönnek, hogy a televízió csak tovább építheti a személyes brandjüket, és üzletileg kiszélesedik a világ, mert eljutnak olyan tömegekhez is, amelyek számára korábban ismeretlenek voltak.
Verebély Marcell – RTL
❶ A szempontjaim kategóriánként változnak, de ami nekem a legfontosabb, hogy egy influenszer hiteles legyen, és magas minőséget képviseljen azzal, amit csinál.
❷ Napi szinten követem több véleményvezér tevékenységét, és rengeteg alkotó tartalmát nézem, hallgatom. Most néhány számomra kevésbé ismert influenszer tevékenységével is megismerkedhettem mélyrehatóan. Emiatt úgy éreztem, hogy hitelesen tudnám értékelni egy-egy alkotó tevékenységét.
❸ Mivel egyre több az influenszer, ezért szerintem nagyon fontos, hogy valaki az érdekes és újszerű tartalom mellett odafigyeljen arra, hogy olyan minőségben gyártson tartalmat, ami kinézetre is versenyképes. Fontosnak tartom például egy videó esetén, hogy minőségi technikával legyen forgatva az anyag, profin legyen megvágva és jó legyen a hangminősége.
❹ Szerintem azért izgalmas ez a piac, mert a trendek pillanatok alatt változnak. Ami ma trend, az lehet, hogy két hét múlva már boomer dolognak számít. A trend számomra az, hogy mindig új trend van.
❺ Naponta dolgozom influenszerekkel. Ők is ugyanolyan emberek, mint bárki más, nekik is vannak jobb és rosszabb napjaik. Ami talán általánosságban elmondható, hogy mindig magas minőséget próbálnak hozni, hiszen hozzá vannak szokva ahhoz, hogy állandóan figyelik a tevékenységeiket.