- Hirdetés -

Mesékkel tanít angolul a BOOKR új alkalmazása

|

- Hirdetés -

A Bookr Class az angol nyelvtanulást segíti, a programot az Oktatási Hivatal mint pedagógiai módszertani csomagot ajánlja. Elsősorban általános iskolás korú tanulók számára ajánlott, de a tapasztalatok szerint eredményesen használható a középiskolások körében is a termék nyelvi szintezésének köszönhetően.

Olvasok, tehát vagyok. A BOOKR szerint egy ember jövője nagyban függ az elolvasott könyvek számától. Hiszen abban egyet ért a tudomány, hogy a szövegértés képessége, minden tanulás alapja. Legyen szó matematikáról, irodalomról, csillagászatról vagy angol tanulásról. A betűhöz pedig hozzá kell szokni, a betűt meg kell szeretni. Ma, a 21. század digitális világában ez nem könnyű feladat. A képernyőn töltött idő átlépte a napi több órát, a mozgókép uralma megtörhetetlen. A BOOKR évek óta arra tesz kísérletet, hogy a gyerekeket a saját terepükön, a képernyőn szólítja meg, bízva abban, hogy a történetek hatása nem formátumhoz kötött, hanem minden platformon működik. Az elmúlt 6 évben majd 100 ezer gyermek olvasói tapasztalatai elemezve alkotta meg oktatási programját, amelyet a magyar tanulók és tanárok már ismerhetnek, hiszen a BOOKR Class és a BOOKR Suli második éve szerepel a hivatalos tankönyvlistán. Most a BOOKR elérhetővé tette angol nyelvtanulást segítő programját a családok számára is, és egy intuitív, szórakoztató és adaptív rendszert hozott létre, a BOOKR Class új generációját.

A BOOKR Class egy angol nyelvű interaktív digitális könyvtár, amely az angol nyelvfejlesztést és az idegen nyelvű olvasásra való nevelést tűzte ki célul. A könyvtárban modern technológia adta lehetőségekkel gazdagított interaktív, digitális könyvek találhatóak, amelyekben különböző funkciók segítik és támogatják a tanulókat az idegen nyelvi szövegértésben és az angol mint idegen nyelv elsajátításában. Az alkalmazás komplex, szórakoztató tanulási élményt nyújt a tanulók számára, melynek köszönhetően képes az idegennyelv-használat során egy nagyon fontos tényező, az érzelmi szűrő optimalizálásra is. Az alkalmazás támogatja a 21 századi kompetenciák fejlesztését is, mint a kreativitást, együttműködő problémamegoldást és a kritikus gondolkodást.

Hogyan fejlszet az alkalmazás?

A BOOKR Class applikációban található digitális interaktív könyvek egyedülállóan segítik az angol mint idegen nyelv hatékony tanulását és tanítását: autentikus nyelvi tartalmak, különböző nyelvi szintre alakított klasszikus történetek (‘graded reader’-ek), mondókák, versek, mesék, párbeszédek könnyen értelmezhető kontextusba ágyazva bővítik a szókincset, mutatják be a különböző nyelvtani anyagrészeket. Ezek megértéséhez, a tudás elmélyítéséhez egy egyedülálló formátum járul hozzá: a könyv oldalakon a szöveg mellett található, a szöveget a lehető legnagyobb mértékben lekövető illusztrációk, animációk, ki-be kapcsolható angol anyanyelvi narráció, szövegkijelölés, illetve a könyvek végén található változatos, a történethez és annak nyelvi fókuszára irányuló edukációs játékok.

A digitális kulcskompetenciák és szociális kompetenciák mellett az applikáció történetei, meséi, párbeszédei, versei, dalai fejlesztik az idegennyelvi szövegértést, az olvasott szövegértést, a hallott szövegértést és a kiejtést. A szövegeket követő nyelvtani és szókincsbővítő, hallás utáni értést fejlesztő feladatok mellett íráskészség-fejlesztő és szóbeli kifejezést bátorító játékokat is találnak a tanulók.

A könyvtárban található nyelvi szintek:

Az alkalmazás első szintje a teljesen kezdő, még írni/olvasni tanulók számára készült. Ezen a szinten kizárólag szavakat, rövid mondatokat, dalokat, mondókákat tartalmazó könyvek találhatóak, melyek tökéletes eszközként szolgálnak az angol nyelvvel való ismerkedésre, az alapszókincs elsajátítására, miközben a könyvek használatához a magabiztos olvasási készség nem előfeltétel, ugyanis a könyv szövegének narrációján túl, a készségfejlesztő feladatok összes eleme auditív támogatással lett ellátva.

A második és harmadik szint erre az alapszókincsre építve, de már több, egyszerűbb mondattal járul hozzá, hogy a tanulók a 3. szint elsajátítása után megszerezzék a Közös Európai Referenciakeret A1 szintű nyelvtudását. Ezt követően a negyedik szint könyvei az A2-es, az ötödik szint könyvei B1-es, a hatodik szint könyvei a KER által meghatározott B2-es nyelvtudás elsajátítására alkalmasak. A szintek közötti tájékozódást tovább segítve minden könyv Lexile® pontszámmal is rendelkezik, így a KER-en, és az alkalmazás szintjein felül még egy mérőszám áll majd a tanárok, szülők rendelkezésére. Emellett a tanulóknak lehetősége van saját tudásuk előzetes tesztelésére is,

Több, mint 1000 digitális anyag található a könyvtárban, köztük magyar és nemzetközi kiadók gyermek-és ifjúsági bestseller-ei, mint például az Oxford University Press Graded Readers kiadványainak vagy a White Star Kids Montessori kiadványainak animált, interaktív verziói. Ezen felül a BOOKR Class írói, pedagógusai és pszichológusai által, kifejezett nyelvi fókuszra, témára és szociális kompetenciára íródott történetei is megjelennek a polcokon, ugyanis a nyelvi szintnek megfelelő szókincs és nyelvtan beépítése szintén prioritást élvez az applikációban. Az idegen nyelvi kerettanterv által javasolt témakörök mindegyike megjelenik az interaktív könyvek között (pl. család, étkezés, idő, időjárás, szabadidő, környezet, stb.) egy-egy történetbe ágyazva, így kontextusba helyezve a tudásanyagot.

A BOOKR Class digitális könyvtárban nem csupán interaktív történetek, hanem a fő témakörökhöz kapcsolódó tanulókártya, vagyis ‘flashcard’ gyűjtemények is találhatóak, melyek a tanári admin felületen keresztül letölthetőek, valamint kinyomtathatóak is a pedagógusok további tantermi foglalkozásainak támogatása céljából.

A rendszer használatához mobilkészülék vagy asztali számítógép szükséges.

A programot immár 25000 pedagógus használja napi rendszerességgel magyar és nemzetközi iskolákban egyaránt. Most először érhető el a program családok számára is!

A BOOKR Kids tavaly 2 millió euró tőkebefektetéssel zárta az évet, amelyet oktatási programjai skálázására fordít. Az 5 éves startup interaktív könyveket, tananyagokat és alkalmazásokat fejleszt, családoknak, könyvkiadóknak és oktatási intézményeknek. Egyedülálló módon digitalizálja az eddig csupán papíralapon elérhető mesekincset, valamint új formátumot kínál az IP (szerzői jog) tulajdonosoknak. A BOOKR-nek immár 8 országban vannak partnerei köztük Spanyolországban, Dubaiban és az Egyesült Államokban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...

Kiderült, mennyi energiát takarítanak meg a cégek

A GKI Gazdaságkutató Zrt. megvizsgálta, hogy a vállalkozások hajtottak-e végre energiamegtakarító beruházásokat az utóbbi 3 évben, s ezzel mekkora energia megtakarítást értek el. A felmérés 2022 májusában készült, 964 vállalkozás válaszai alapján, amelyek 5...

Beindult a menekülés az ingatlanpiacon

Éles váltás körvonalazódik a hazai ingatlanpiacon azt követően, hogy a kormány módosított a rezsicsökkentés szabályain, ugyanis nem tudják az emberek, hogyan alakul a rezsiköltség a jövőben, erről beszélt Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa....

Streaming tartalmakkal dobnák fel a Walmart+-t

A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca, a Walmart több médiacéggel is egyeztetéseket folytat a Walmart+ szolgáltatás streaming tartalmakkal történő kibővítéséről. A The New York Times információi szerint a Paramount, a Disney és az NBCUniversalt birtokló...

Óvatosabban akciózhatnak idén a webshopok

Az erős piaci verseny a legtöbb esetben késlelteti az online kereskedelemben értékesített termékek áremelkedését az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál elemzése szerint. A szakértők arra is felhívták a figyelmet, hogy idén jóval óvatosabbak lehetnek az akcióknál...

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

Okoseszközök védhetik meg a házunkat

A legtöbb magyar család augusztusban vág neki az akár többhetes nyári vakációnak, gyakran felügyelet nélkül hagyva a házat. Nem csoda hát, hogy ebben az időszakban aktívak a besurranó tolvajok is. Szerencsére az okoseszközöknek hála...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Előnyben a fenntartható szálláshelyek

A személyre szabhatóság és a fenntarthatóság is megjelenik a legfontosabb döntési szempontok között a magyaroknál a szállás kiválasztása során – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A legtöbben energiatakarékos izzók, illetve napelemek telepítésével...

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....