- Hirdetés -

Mesterséges intelligenciával újítanak a gyártók

|

- Hirdetés -

A gyártók túlnyomó többsége a mesterséges intelligenciához (AI) fordul, hogy új képességekkel ruházza fel termékeit és szolgáltatásait – derül ki az Accenture kutatásából.

6 iparágban világszerte 500 gyártóvállalat megkérdezésén alapuló felmérés egyik fontos tanulsága, hogy az AI – különösen mobil számítástechnikával és big data elemzéssel ötvözve – képes befolyásolni a vállalatok alaptevékenységét, a dolgozói- és ügyféltapasztalatokat, vagy akár az üzleti modelleket is.

A kutatás szerint azonban még csak egy kis részük sajátítja el nagy léptékben az új technológiát. Például a megkérdezett cégek 98%-a már elkezdte termékei AI fejlesztését, de csak 16%-a rendelkezik átfogó AI stratégiával, a válaszadók csupán 5%-a biztosít erőforrásokat az AI-alapú termékfejlesztésekhez, illetve csak 2% használja nagyobb léptékben az AI megoldásokat.

A kutatás rámutat azokra a kihívásokra is, amelyekkel a vállalatok szembesülnek a technológia alkalmazása során. Ezek közül leggyakrabban az adatok minőségét (51%), az adat- és kiberbiztonságot (45%), az AI megoldások megvásárlása, illetve saját fejlesztése közötti döntés nehézségét (45%), valamint az adatok megosztását és a szellemi tulajdon védelmét (40%) említették.

„Az ipari termékek AI segítségével történő újragondolása még korai fázisban van, és egyáltalán nem könnyű jól csinálni” – nyilatkozta Eric Schaeffer, az Accenture szenior igazgatója és ipari üzletágának globális vezetője. „Ugyanakkor a felmérésben szereplő, az AI terén vezető vállalatok sikerei azt mutatják, hogy végre lehet hajtani a fejlesztéseket, hiszen az az ipari környezetben alkalmazott AI üzleti haszna igen komoly.”

Azok a vállalatok, amelyek az AI és más digitális technológiák ötvözésével meg tudják újítani megoldásaikat, hatalmas haszonra tehetnek szert: egy korábbi Accenture kutatás szerint az AI használata során az ipari berendezéseket gyártó cégek akár 25%-kal növelhetik piaci értéküket.

Hogyan érik el sikereiket az AI terén vezető vállalatok?

A felmérés eredményei szerint a vállalatoknak egy négy szakaszból álló utat kell bejárniuk a AI sikeres alkalmazásához:

  • Hisznek az AI-ban és a termékek digitális megújításához szükséges képességekben;
  • kialakítanak egy víziót arról, hogyan hasznosítják az AI-t a meglévő kínálatukban;
  • erőforrásokat biztosítanak a termékek AI fejlesztéséhez;
  • végrehajtják a digitális újragondoláshoz szükséges elképzeléseket.

A jelentésben alkalmazott iparági és a fenti 4 lépés alapján elvégzett csoportosítás szerint az AI-érettség szintje iparáganként eltérő: az autóipari vállalatok nagyobb mértékben kötelezik el magukat az AI mellett, így 9%-uk éri el a harmadik szakaszt, és 5%-uk a negyediket. Ugyanakkor a tartós fogyasztási cikkeket gyártók 7%-a, valamint az ipari és nehézgépeket gyártó vállalatok csupán 3%-a lép a harmadik szakaszba, és mindkét szektorban csak a cégek 1%-a jut el a negyedik szakaszba.

A kutatás eredményei azt is megmutatják, hogy mi jellemzi azokat a vállalatokat (16%), akiknek legalább elképzeléseik vannak termékeik újrafeltalásáról: azok a szervezetek, amelyek elérik a „vízió” fázisát, kidolgozzák az adatok beszerzéséhez, feldolgozásához és biztosításához szükséges beruházási és környezeti stratégiákat. Ezenkívül gondosan elemzik, hogy mire kell összpontosítaniuk: az előrelátó vállalkozások 82%-a a fokozott „ügyféllojalitást” és a „termékek, valamint a szolgáltatások használatából eredő információkat” tartotta a fő értékteremtőnek. Ugyanilyen arányban mondták azt, hogy az AI használata során a „nagyobb biztonság” és az „okosabb megoldások és szolgáltatások” kritikus fontosságúak lehetnek ügyfeleik számára.

Az AI kezdeményezéseket jelentős erőforrásokkal támogató 5% leginkább az IT képességekre és az AI nagy léptékű megvalósításához szükséges készségekre összpontosít: 91% az analitikát és a rendszerintegrációt tartja fontosnak, és 64% pedig üzleti modelljük egyes elemeit is hajlandók megváltoztatni az AI alkalmazása miatt.

A negyedik szakaszt ténylegesen elérő 2% szorosan együttműködik partnereivel, hogy azonosítani tudják a megfelelő AI komponenseket, amelyeket más digitális technológiákkal ötvöznének megoldásaikban. Ezek a vállalatok a tervezett AI megoldások közül leginkább a computer visiont (73%), a deep learninget (64%) és a folyamatok robotokkal történő automatizálását (64%) alkalmaznák.

„Megállapításaink szerint az AI sikeréhez fontos a holisztikus, jól megtervezett stratégia” – nyilatkozta Raghav Narsalay, az Accenture igazgatója és az X.0 kutatás vezetője. „Az általunk megkérdezett vállalatok háromnegyede még kísérletezget, de ez valószínűleg hamarosan megváltozik, és ekkor a termékek AI segítségével történő újrafeltalálása is növekszik majd.”

A kutatás eredményei azt is jelzik, hogy a termékek AI segítségével történő újrafeltalálásának aránya iparáganként változó. A nyereséges bevételi források megváltozása például az autóipari szektor 65%-ában prioritás, míg a jelentés „ipari berendezések gyártása” részének alcsoportjai megosztottak: a nehéz berendezések gyártóinak többsége (57%) azt állítja, hogy a legfőbb prioritásuk a termék teljes életciklusát lefedő értékesítési- és marketingstratégia, míg az ipari és elektromos berendezések szektorban 42% számít arra, hogy az AI alkalmazása változásokhoz vezet az innovációs architektúrájukban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...

Erre érdemes figyelni az ünnepi vásárlásoknál

A karácsonyi akciók és az ajándékbeszerzési láz minden évben vásárlók ezreit csábítják az áruházakba, valamint az online webshopokra. A folyamatos marketingkampányok bűvöletében viszont a spórolás nem kis kihívás. A személyes vagy családi költségvetések védelme...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA