- Hirdetés -

A mi kis falunkon nincsen fék

|

Nyerte a hetet az RTL Klub és A mi kis falunk továbbra is rendkívül jó nézettséget szállít. Viszont a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest még mindig nagyon lehúzza az estéiket, hétköznap be is érte őket a TV2. Sváby András pedig majdnem toplistás lett.

Minimális változást hozott az elmúlt hét a két legnézettebb kereskedelmi csatorna versenyében. Az RTL Klub ugyanúgy 12,7 százalékos heti közönségarányt produkált, mint egy héttel korábban, a TV2 pedig veszített 1 százalékpontot. Az RTL Klub előnye így 2,4 százalékpontot tett ki.

A 18-49 évesek körében az RTL Klub nyerte a hétfő, a csütörtök, a szombat és a vasárnap estét. A TV2-é volt a kedd, a szerda és a péntek. Ugyanakkor igazából a hétköznap és a hétvége a nagy választóvonal a két csatorna között. A hétköznapok nagyon szorosak, az RTL Klub hétvégén tud jelentősebb előnyt elérni, azon belül is leginkább szombaton.

8. hét / 7. hét / 6. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 12,7% / 12,7% / 13,5%
TV2 – 10,3% / 11,3% / 10,2%

Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (8. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 19% (19,7%)
Fókusz – 14,5% (a korábbi héten másik műsorsávban volt)
A Fal – 12,9% (14,6%)
Barátok közt – 11,3% (11,4%)
Éjjel-nappal Budapest – 10,7% (11,6%)

TV2
Tények – 14,8% (14,5%)
A Piramis – 15,7% (16,7%)
Áll az alku – 10,3% (11,3%)
Drágám, add az életed – 6,2% (a korábbi héten nem volt)

Az RTL Klub 2,4 százalékpontos heti előnye kapcsán azért érdemes felidézni, hogy egy éve ugyanezen a héten a differencia még 9 százalékpontot tett ki. Akkor az RTL Klub 18,4, a TV2 pedig 9,4 százalékos heti share-t produkált.

Az RTL Klub két műsor miatt vesztette el a korábbi utcahossznyi előnyét: ez a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest. A két sorozat továbbra is csatornaátlag alatt teljesít. Ennél nagyobb baj lehet, hogy nem igazán látszik, miként fognak innen visszakapaszkodni. Mindehhez hozzá kell tenni, hogy a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest egy éve ilyenkor még a csatorna két húzóműsora volt.

Ahogy már korábban írtuk, vagy tartalmi problémák vannak a két produkcióval, vagy a tavaly őszi késői műsorkezdés tett be nekik. A tartalmi probléma ellen szól, hogy nagyon gyorsan gyengült meg a két műsor, ráadásul egyszerre. Amennyiben viszont a késői időpont és a kezdési idők állandó variálása húzta le őket ennyire, akkor az RTL Klub tulajdonképpen saját maga nyírta ki a korábbi két sikerműsorát.

Egy éve ilyenkor a 8. héten az RTL Híradót átlagosan 254 ezer 18-49 éves nézte. Múlt héten az esti hírműsor átlaga 232 ezer volt. Ez mindössze 22 ezres csökkenés, ami simán belefér a fragmentációba.

A Barátok közt esetében egy éve ilyenkor a napi átlag 305 ezer néző volt. Az Éjjel-nappal Budapestnél pedig 281 ezer néző. Múlt héten ugyanez a Barátoknál már csak 178 ezer, az Éjjel-nappalnál 149 ezer nézőt tett ki. Ez előbbinél egy év alatt 42 százalékos, utóbbinál 47 százalékos csökkenés.

Most igazából az RTL Klub szerencséje az, hogy a TV2-n ugyan erős a Piramis, de az Áll az alku már csak átlagos eredményt hoz hétköznap esténként, a hétvégére pedig most nem tartogat semmi extrát a TV2.

Ami viszont nagyon bejött az RTL Klubnak, az A mi kis falunk, valamint az, hogy csütörtökről átköltöztették szombat estére. A vígjáték ismét a legnézettebb heti műsornak bizonyult a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is. A kereskedelmi célcsoportnál ez 473 ezres nézőszámot, a teljes lakosságnál pedig 1,01 milliós nézettséget jelent.

S ha már előhozakodtunk az egy évvel ezelőtti adatokkal. Tavaly ilyenkor A mi kis falunk 357 ezer, illetve 885 ezer nézőt vonzott (akkor még csütörtök este). Azaz mindkét célcsoportnál több mint 100 ezer új nézőt szereztek.

A TV2 legnézettebb heti műsora a 18-49 éveseknél a Piramis múlt pénteki adása volt, ami 233 ezer nézőt vonzott. A teljes lakosságnál a keddi Tények volt a TV2-n a legnépszerűbb: aznap 884 ezres nézettséget értek el.

Érdemes még megemlíteni az ATV-t, azon belül is Sváby András műsorát, a Heti Naplót, ami nem volt messze a Top 10-től. A vasárnap esti műsor a teljes lakosságnál a hét 13. legnézettebbje volt a maga 435 ezres nézőszámával. A 18-49 éveseknél is jóval erősebbnek bizonyultak a szokásosnál: 104 ezren nézték, amivel a műsoros toplista 19. helyén végeztek.

Ezzel egyébként Sváby műsora nézettebb volt, mint a Duna Tv-n a Dal döntője, amire a kereskedelmi célcsoportból 77 ezren, a teljes lakosságból 399 ezren voltak kíváncsiak.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...