Mi lesz az AI után az új hívószó idén Cannes-ban?

Idén is elképesztő izgalmasnak ígérkezik a 2025-ös Cannes Lions Nemzetközi Fesztivál, amelyet június 16. és 20. között rendeznek meg Cannes-ban. Mint minden évben, idén is a kreatívipar legnagyobb globális találkozója lesz.

A fesztivál öt fő tartalmi irányt határozott meg, amelyek a kreatívipar jövőjét formáló témákra összpontosítanak:

  1. Insights and Trends: Stratégiai kihívások, fogyasztói viselkedések és kulturális változások elemzése.
  2. Innovation Unwrapped: Új technológiák és átalakulások bemutatása, amelyek már most alakítják a jövőt.
  3. The Creativity Toolbox: A kreatív kiválóság eléréséhez szükséges készségek, folyamatok és technikák vizsgálata.
  4. Talent and Cultures: A kreatív szervezetek mögött álló emberek és gyakorlatok bemutatása, amelyek sikeressé teszik őket.
  5. Creative Impact: A kreativitás értékének és hatékonyságának bizonyítása.

Ebből már látszik, hogy a technológiai fókusz után idén sokkal inkább a történetmesélés, a kreatív kultúra, a készségek és fogyasztói viselkedés kerül a középpontba, kiegyensúlyozandó az egyébként is sztártémaként jelen lévő innovációt és AI-t.

A fesztivál kiemelt idei előadói között szerepel: Serena Williams: Sportoló és vállalkozó, Sir John Hegarty: Reklámlegenda, Satoru Kobayashi: Japán művész. Jon M. Chu: filmrendező, aki a "Crazy Rich Asians" által vált ismertté, Neal Mohan: A YouTube vezérigazgatója, és Bill Nye: tudományos ismeretterjesztő is.

A Cannes Lions fesztivál a hagyományos díjak mellett, 2025-ben új díjkategóriákat vezet be, amelyek jelzik a „creator culture”, a tartalomkészítők, véleményvezérek, influencerek egyre növekvő szerepét

  • Creator Collaborations: Kreatorok és márkák együttműködései.
  • Content Strategy: Tartalomstratégiák
  • Community Building: Közösségépítés
  • Cross-Platform Storytelling: Többplatformos történetmesélés.

Összességében a 2025-ös Cannes Lions Fesztivál a kreativitás és az innováció ünnepe lesz, ahol a résztvevők betekintést nyerhetnek a legújabb trendekbe, technológiákba és gondolkodásmódokba, amelyek alakítják a kreatívipar jövőjét.

 

Aczél László