Várhatóan 2,4 milliárd dollárral járul majd hozzá a múlt csütörtökön kezdődött oroszországi labdarúgó-világbajnokság a globális reklámköltéshez – derül ki a Zenith előrejelzéséből. A legnagyobb összeggel Kínában dobja majd meg a hirdetéseket az esemény.
A Zenith elemzése alapján az esemény potenciálisan 3,5 milliárd tévénézőhöz jut el, és olyan célcsoportokat is a képernyők elé ültet majd, akiket általában nem lehet elérni ezen a platformon. Az ügynökség arra is rámutatott, hogy mivel a potenciális közönség 40 százaléka az időeltolódás miatt nem valószínű, hogy élőben követi majd a mérkőzéseket, felértékelődik az egyéb csatornák szerepe is. Különösen fontos lesz a közösségi média, amelyen keresztül az összecsapások legizgalmasabb, legérdekesebb történéseit nézik majd meg a felhasználók rövid összefoglalókban.
Az összecsapások mellett az általuk generált beszélgetések is nagy szerepet játszanak a világbajnokság reklámértékében, ami szintén a közösségi médiában lehet különösen hangsúlyos. A Zenith szakértői arra számítanak, hogy jelentősen nő a márkák fizetett közösségi médiás aktivitása a mérkőzések környékén.
Az előrejelzése szerint a rendező Oroszországba 64 millió dolláros extra reklámbevételt jelent a foci vb, ami az orosz hirdetési piac 2,1 százalékát jelenti. A legnagyobb nyertes dollárban Kína lesz, ahol várhatóan 835 millió dollárnyi plusz bevételt hoz az esemény. Az Egyesült Államokban 400 millió dolláros többletre lehet számítani a vb-hez köthetően.