- Hirdetés -

Milliárdos befektetést kapott a magyar 3D nyomtatógyártó

|

A koronavírus elleni küzdelem több iparágban is tovább erősítette a 3D technológia jelentőségét és lehetőségeit. A 3D nyomtatás a jövőben a költséghatékonyság növelését és a folyamatok egyszerűsítését hozhatja a gyártási folyamatokban, ezzel is segítve a járvány elleni védekezést. Ezt a piaci lehetőséget ismerték fel a 2014-ben létrehozott, 100%-ban magyar tulajdonú CraftUnique Kft. új befektetői is, akiknek érkezése fontos mérföldkő a vállalat életében. A Solus Capital Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. és a MIELL Quality Kft. 1 milliárd forinttal és szakmai tudással is támogatja a jövőben a CraftUnique Kft-t.

A 100%-ban magyar kézben lévő, MKB Pénzügyi Csoporthoz tartozó Solus Capital Kockázati Tőkealap-kezelő Kft. 2020 nyarán fektetett be 781 millió forintot a CraftUnique-ba. A Solus Capital elsősorban nagy növekedési potenciálú, modern technológiákra alapozó KKV-k támogatását végzi, amelybe a 3D nyomtatógyártó tevékenysége is maximálisan beleillett. Szombati András a Solus Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. senior portfoliómanagere szerint fontos, hogy a CraftUnique magyar tulajdonban lévő, innovatív; saját fejlesztésű 3D nyomtatási technológiát használó és fejlesztő társaság, mely már jelenleg is igen erős referenciákkal – és a folyamatos fejlődésének is köszönhetően – komoly hazai és nemzetközi növekedési kilátásokkal bír. A CraftUnique-nak több olyan erőssége is van, amelyek együttesen és külön-külön is vonzó befektetési célponttá tették a társaságot a Solus számára.

Idén zárult le az több lépcsős tőkeemelés is, melynek részeként a MIELL Quality Kft. – szintén új befektetőként – 300 millió Ft-tal erősítette a vállalat tőkéjét. Ez az együttműködés hosszabb távlatait mutatja az autóipar és a 3D nyomtatás között. A MIELL amellett, hogy professzionális szolgáltatásokat nyújt autógyárak, autóipari beszállítók, egyéb ipari szektorban működő gyárak részére, partnereit minőségellenőrzési tevékenységgel, speciális javítási, gyártósori támogatással, illetve interim szolgáltatással is ellátja. A befektető tulajdonosa és vezetője, Botfa Bálint meglátása szerint a 3D nyomtatóknak, vagyis az additív gyártási technológiának komoly jövője van, és hatalmas lehetőségek rejlenek ebben az iparágban.

A CraftUnique megalakulása óta ez a legnagyobb tőkebevonás, amely rávilágított arra is, hogy a CraftBot 3D nyomtató bevezetése óta a vállalat már kinőtte startup státuszát, s egy nemzetközileg sikeres céggé alakult át. Sok iparággal ellentétben a 3D nyomtatás piacának kedveztek az idei év gazdasági változásai, hiszen a legtöbb gyártó cég felismerte a technológia hasznosságát. Ennek egyik oka, hogy az egyre inkább akadozó beszállítói lánc egyszerűen lerövidíthető 3D nyomtatókkal, hiszen egyre több alkatrész vagy legalább azok prototípusai akár helyben, pár óra alatt ki is nyomtathatóak. Ennek a trendnek, illetve a CraftBot Flow generáció által kínált, legújabb technológiával felszerelt, de ár-érték arányban rendkívül piacképes termékeknek köszönhető, hogy a hazai 3D nyomtatás piaca rendkívüli módon és ütemben fejlődik.

A 3D nyomtatógyártó cégnek különösen fontos volt, hogy új partnerei szakmai tudásukkal is segítsék a vállalat további fejlődését.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...