Milliárdos közönséget vonz az e-sport

Közel egymilliárd ember néz e-sport versenyeket világszerte a DataReportal elemzése szerint. A GlobalWebIndex adataira épülő tanulmány alapján csak a múlt évben felével nőtt az e-sport eseményeket megtekintők száma.

Az elemzés szerint az elmúlt hónapokban az internetezők 22 százaléka nézett videókat e-sport versenyekről. Nem meglepő módon, az ilyen eseményeket követők többsége a fiatalok közül kerül ki, 62 százalékuk a 16-34 éves korosztályba tartozik.

Bár a most nyilvánosságra hozott egymilliárdos adat jelentősen elmarad a nyári olimpia vagy a labdarúgó világbajnokság 3,5 milliárdos közönségétől, az e-sport már így is megelőzte a Forma-1-et, és nyolcszor akkora a nézettsége, mint a baseball World Series-nek, az idei Super Bowlhoz képest pedig tízszeres a különbség. Ráadásul egy olyan szegmensről van szó, ami ha nem is felével, de azért a következő években is dinamikusan növelheti a közönségét.

A legnagyobb népszerűségnek Ázsiában örvendenek az e-sport közvetítések, a kínai netezők 40 százaléka nézett a közelmúltban ilyen eseményről videókat. Érdekes módon a nyugati társadalmakban még nem igazán ért el átütő sikereket a nézettség területén az e-sport, az Egyesült Államokban, Németországban, az Egyesült Királyságban egyaránt a netezők kevesebb mint tíz százaléka néz ilyen versenyeket.

A legnépszerűbb e-sport platform a Twitch, 140 millió aktív felhasználója van havonta és naponta 15 millió ember csatlakozik fel a felületre.