Egymilliárd dollárt fordít a következő három évben egy új terméken, a News Showcase-en keresztül a Google a kiadók támogatására. A megoldás a bejelentés szerint a már meglévő és júniusban bejelentett hírlicensz programon alapul.
A News Showcase-t technológiai eszközként mutatta be a cég, amit annak érdekében hoztak létre, hogy „fizessenek a kiadóknak a magas minőségű tartalmak létrehozásáért és gondozásáért egy másfajta online hírélmény érdekében”. A terméket az alábbi platformokon dobják piacra: Google News, Discover and Search – derül ki a Magyar Lapkiadók Egyesülete összeállításából.
A Google közlése szerint a partneri kapcsolatot „mintegy 200 kiadvánnyal írta alá Németországban, Brazíliában, Argentínában, Kanadában, az Egyesült Királyságban és Ausztráliában”. A társaság blogján olvasható bejegyzés szerint először Németországban és Brazíliában lesz elérhető a News Showcase, de a partneri kapcsolatokat „kiterjesztik majd más országokra is, például Indiára, Belgiumra és Hollandiára”.
A News Showcase a bejelentés szerint a már meglévő és júniusban bejelentett hírlicensz programon alapul. Brad Bender, a Google hírekkel kapcsolatos ügyeivel foglalkozó alelnöke szerint nincsenek fix díjak és a tartalmakat licencbe adó megállapodásokat eseti alapon kötik meg.
A bejelentés akkor érkezett, amikor a Google erős nyomás alatt áll Franciaországban a függőben lévő ítélete miatt, illetve Ausztráliában a díjazással kapcsolatos új szabályozás miatt. Ahogy a News Media Europe júniusban már megosztotta, míg maga a licenszek megkötése jó hír, ez nem jelentheti azt, hogy a Google diktálja a feltételeket és egy olyan versenybe hajszolja bele a kiadókat, ahol mindenki egymás alá kínál az áraival.