- Hirdetés -

Milliós négyzetméterárak a budai luxusban

|

- Hirdetés -

A főváros budai oldalán található kerületek ingatlanpiaca változatos képet mutat. Hárommillió forint közeli négyzetméterárú újépítések az I. kerületben, rekordárú panelek a XI. és a III. kerületben, csillagászati összegekért panorámás luxus a XII. és a II. kerületben, feleannyiért csendes, külvárosi hangulat Budafokon. A Duna House ingatlanpiaci körképében most a budai kerületeké a főszerep.

Budapest hazánk fővárosa, ezzel együtt Magyarország legnagyobb területű és legnépesebb települése. A KSH becslése szerint Budapest lakossága 2022-ben 1.644 millió fő, az Európai Unióban a 9. legnépesebb városként tartják számon. Az ország politikai, kulturális, kereskedelmi, ipari és közlekedési központja, emellett Pest megye székhelye is. Történelmének és változatos domborzatának köszönhetően ingatlanpiaci szempontból is színes képet mutat. A főváros 23 kerülete közül mindössze 6 található a város nyugati felén. „A budai kerületek utcáin számos, különböző építészeti stílust képviselő épületben kínálják eladásra a tulajdonosok lakásaikat, ugyanakkor az idei évben a Duna House által értékesített fővárosi ingatlanok mindössze 11,5%-a helyezkedett el ezekben a kerületekben.” – kezdte Benedikt Károly, a Duna House PR- és elemzési vezetője.

A hat budai kerületben 2022-ben zárult adásvételek alapján Budán átlagosan 967 ezer forintba kerül az otthonteremtés négyzetméterenként, és átlagosan 61 millió forintot fizettek a vásárlók egy 60 négyzetméteres ingatlanért. A budai oldalon vásárlók a legtekintélyesebb összeget a XII. kerületi téglaépítésűekért adták, 2021-hez képest 38%-kal költöttek többet, átlagosan 78,8 millió forintot adtak egy 70 négyzetméter körüli ingatlanért. A kerület átlagos négyzetméterárai 47%-ot emelkedtek a 2019-es adatokhoz képest, az idei évben átlagosan 1,1 millió forintba került itt az otthonteremtés négyzetméterenként.

2022-ben a budai oldal legdrágábban és legmagasabb négyzetméteráron értékesített ingatlanáért, egy 340 m2-es, nagyon jó állapotú, medencés luxus okosotthonért panorámával, megközelítőleg 777 millió forintot adott az új tulajdonosa, ami több mint 2,2 millió forintot jelent négyzetméterenként.

A legnagyobb alapterületű értékesített ingatlan egy 1356 négyzetméteres irodaház a Bécsi út közelében, amelyért 410 millió forintot fizetett a vásárló, ezzel ez az ingatlan lett 2022 legalacsonyabb négyzetméteráron elkelt budai ingatlana is. Míg a legkisebb alapterületű lakásért egy 18m2-es, jó állapotú, téglaépítésű minigarzonért 827 ezer forintot kapott négyzetméterenként az eladó.

„A köztudatban élő kép szerint az ingatlanvásárlás jelentősen drágább, ha az érdeklődő a budai oldal kínálatából szeretne választani. Ezt a hiedelmet a tranzakciós adatok is alátámasztják, főként a panelek tekintetében, hiszen az idei év harmadik negyedévében átlagosan 170 ezer forinttal többet fizettek a vásárlók négyzetméterenként ezért az ingatlantípusért Budán, míg a téglaépítésűek között mindössze 55 ezer forint értékű volt az árkülönbség az átlagos négyzetméterárakat vizsgálva a főváros budai és pesti fele között.” – folytatta a szakértő.

A főváros budai kerületei közül a legtöbb panellakás a III. és a XI. kerületben található. A Duna House Barométer negyedéves adatai alapján a budapesti panellakások közül a budai oldalon kínált ingatlanok forgási sebessége a legnagyobb, átlagosan 73 nap alatt zárul az adásvétel. Az óbudai lakótelepeken a 2020-as adatokhoz képest 37%-kal emelkedtek a panelotthonok átlagos négyzetméterárai, míg 2021-hez mérten 28%-os áremelkedéssel kell számolni az idei évben annak a lakásvásárlónak, aki III. kerületi panellakást keres. Az elmúlt években kilőttek a XI. kerületi lakótelepi lakások átlagos négyzetméterárai is, az idei évben közel 40%-kal drágábban juthat házgyári lakáshoz a vevő, mint 2019-ben. Az energiaárak emelkedése és a panelek rezsivédettsége hozzájárult a lakótelepi otthonok iránti kereslet növekedéséhez, ezzel felfelé hajtva az árakat. Idén ráadásul a népszerű XI. kerületi lakótelepeken már a millió feletti négyzetméterár sem ritka, például egy befektetésnek vagy első lakásnak kiváló 28 négyzetméteres, lakható állapotú panellakás esetén. Ennél az ingatlantípusnál a legnagyobb vételárat, 61,5 millió forintot egy III. kerületi, 73 négyzetméteres ingatlanért fizették idén.

A budapesti újépítésű ingatlanpiacon már szinte elképzelhetetlen a millió alatti négyzetméterár, a Duna House Barométer harmadik negyedéves adatai alapján viszont a budai I. kerületben értékesített újépítések négyzetméterára már a 3 millió forintot is megközelítette. Az ingatlanközvetítő által 2022-ben a budai oldalon értékesített, legmagasabb értéket képviselő újépítésű ingatlan egy XI. kerületi lakás, eladási ára 99 millió Ft volt. A 69 négyzetméteres ingatlanért a fővárosi újépítésű piacon átlagosnak számító, közel 1,5 millió forintot fizettek négyzetméterenként.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Ezt keresik a vásárlók a webshopokban

Az Árukereső.hu adatai egyértelműen rávilágítanak arra, hogy mind Magyarországon, mind a régióban – az időjárás ingadozása ellenére – már dübörög a fogyasztók tudatában a nyár. A top termékek: vitaminok, fehérjeporok, sporteszközök és a fagylalt!Az...

Ezekkel a különlegességekkel készülnek a MOZ.GO szervezői

Több különlegességet is tartogat az idén MOZ.GO néven érkező Magyar Mozgókép Fesztivál. Látható lesz többek között a sokáig betiltott Rabmadár, vetítik az idén 20 éves Kontrollt, jön az Oscar-jelölt Macskajáték felújított képpel és hanggal,...

Országos terjeszkedésbe kezd a Mercar

Budapesten nyitott használtautó szalont a Mercar. Az új értékesítési ponton a partnerektől visszavett autók egy részének értékesítését végzik impozáns körülmények között. De úgy tűnik itt sincs megállás, ahogy az Aszfalt királyaiban sem volt. Országos...

Újabb fordulat a Marsra magyar! sztorijában

Megvette a Netflix a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! című sorozat első évadát, ami május 15-én került fel a streaming platformra, ahol már másnap bekerült a Top10 legnézettebb TV...

Rengeteg program várja a gyerekeket a Városligetben

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat 2024. május 25-én és 26-án szervezi meg a Városligeti Gyermeknapot. Az idei rendezvény középpontjában az egészség, a sport, a kultúra, az internetbiztonság és a nemzetek bemutatása áll. Célunk továbbra is...

Tovább nőtt a Nádudvari bevétele

Közel az egynegyedével növelte nettó árbevételét 2023-ban a Nádudvari Élelmiszer Kft., miközben az eredmény a megelőző évi közel háromszorosára nőtt. A sikerhez nagyban hozzájárult, hogy az általános piaci visszaesés ellenére mindhárom üzletágban sikerült volumennövekedést...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb titkok derültek ki a divatgururól

Karl Lagerfeld kétségkívül a divattörténelem egyik legmeghatározóbb alakja, nem véletlen, hogy életéről könyvek jelentek meg, a Disney+-on pedig június 7-én indul az életéről szóló „Becoming Karl Lagerfeld” saját gyártású sorozat. Ennek apropóján összegyűjtöttünk néhány...

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...