- Hirdetés -

Milliós négyzetméterárak a budai luxusban

|

- Hirdetés -

A főváros budai oldalán található kerületek ingatlanpiaca változatos képet mutat. Hárommillió forint közeli négyzetméterárú újépítések az I. kerületben, rekordárú panelek a XI. és a III. kerületben, csillagászati összegekért panorámás luxus a XII. és a II. kerületben, feleannyiért csendes, külvárosi hangulat Budafokon. A Duna House ingatlanpiaci körképében most a budai kerületeké a főszerep.

Budapest hazánk fővárosa, ezzel együtt Magyarország legnagyobb területű és legnépesebb települése. A KSH becslése szerint Budapest lakossága 2022-ben 1.644 millió fő, az Európai Unióban a 9. legnépesebb városként tartják számon. Az ország politikai, kulturális, kereskedelmi, ipari és közlekedési központja, emellett Pest megye székhelye is. Történelmének és változatos domborzatának köszönhetően ingatlanpiaci szempontból is színes képet mutat. A főváros 23 kerülete közül mindössze 6 található a város nyugati felén. „A budai kerületek utcáin számos, különböző építészeti stílust képviselő épületben kínálják eladásra a tulajdonosok lakásaikat, ugyanakkor az idei évben a Duna House által értékesített fővárosi ingatlanok mindössze 11,5%-a helyezkedett el ezekben a kerületekben.” – kezdte Benedikt Károly, a Duna House PR- és elemzési vezetője.

A hat budai kerületben 2022-ben zárult adásvételek alapján Budán átlagosan 967 ezer forintba kerül az otthonteremtés négyzetméterenként, és átlagosan 61 millió forintot fizettek a vásárlók egy 60 négyzetméteres ingatlanért. A budai oldalon vásárlók a legtekintélyesebb összeget a XII. kerületi téglaépítésűekért adták, 2021-hez képest 38%-kal költöttek többet, átlagosan 78,8 millió forintot adtak egy 70 négyzetméter körüli ingatlanért. A kerület átlagos négyzetméterárai 47%-ot emelkedtek a 2019-es adatokhoz képest, az idei évben átlagosan 1,1 millió forintba került itt az otthonteremtés négyzetméterenként.

2022-ben a budai oldal legdrágábban és legmagasabb négyzetméteráron értékesített ingatlanáért, egy 340 m2-es, nagyon jó állapotú, medencés luxus okosotthonért panorámával, megközelítőleg 777 millió forintot adott az új tulajdonosa, ami több mint 2,2 millió forintot jelent négyzetméterenként.

A legnagyobb alapterületű értékesített ingatlan egy 1356 négyzetméteres irodaház a Bécsi út közelében, amelyért 410 millió forintot fizetett a vásárló, ezzel ez az ingatlan lett 2022 legalacsonyabb négyzetméteráron elkelt budai ingatlana is. Míg a legkisebb alapterületű lakásért egy 18m2-es, jó állapotú, téglaépítésű minigarzonért 827 ezer forintot kapott négyzetméterenként az eladó.

„A köztudatban élő kép szerint az ingatlanvásárlás jelentősen drágább, ha az érdeklődő a budai oldal kínálatából szeretne választani. Ezt a hiedelmet a tranzakciós adatok is alátámasztják, főként a panelek tekintetében, hiszen az idei év harmadik negyedévében átlagosan 170 ezer forinttal többet fizettek a vásárlók négyzetméterenként ezért az ingatlantípusért Budán, míg a téglaépítésűek között mindössze 55 ezer forint értékű volt az árkülönbség az átlagos négyzetméterárakat vizsgálva a főváros budai és pesti fele között.” – folytatta a szakértő.

A főváros budai kerületei közül a legtöbb panellakás a III. és a XI. kerületben található. A Duna House Barométer negyedéves adatai alapján a budapesti panellakások közül a budai oldalon kínált ingatlanok forgási sebessége a legnagyobb, átlagosan 73 nap alatt zárul az adásvétel. Az óbudai lakótelepeken a 2020-as adatokhoz képest 37%-kal emelkedtek a panelotthonok átlagos négyzetméterárai, míg 2021-hez mérten 28%-os áremelkedéssel kell számolni az idei évben annak a lakásvásárlónak, aki III. kerületi panellakást keres. Az elmúlt években kilőttek a XI. kerületi lakótelepi lakások átlagos négyzetméterárai is, az idei évben közel 40%-kal drágábban juthat házgyári lakáshoz a vevő, mint 2019-ben. Az energiaárak emelkedése és a panelek rezsivédettsége hozzájárult a lakótelepi otthonok iránti kereslet növekedéséhez, ezzel felfelé hajtva az árakat. Idén ráadásul a népszerű XI. kerületi lakótelepeken már a millió feletti négyzetméterár sem ritka, például egy befektetésnek vagy első lakásnak kiváló 28 négyzetméteres, lakható állapotú panellakás esetén. Ennél az ingatlantípusnál a legnagyobb vételárat, 61,5 millió forintot egy III. kerületi, 73 négyzetméteres ingatlanért fizették idén.

A budapesti újépítésű ingatlanpiacon már szinte elképzelhetetlen a millió alatti négyzetméterár, a Duna House Barométer harmadik negyedéves adatai alapján viszont a budai I. kerületben értékesített újépítések négyzetméterára már a 3 millió forintot is megközelítette. Az ingatlanközvetítő által 2022-ben a budai oldalon értékesített, legmagasabb értéket képviselő újépítésű ingatlan egy XI. kerületi lakás, eladási ára 99 millió Ft volt. A 69 négyzetméteres ingatlanért a fővárosi újépítésű piacon átlagosnak számító, közel 1,5 millió forintot fizettek négyzetméterenként.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Hajmeresztő küzdelmeket ígér a Network4

Újabb két évig a Network4 platformjain láthatják a magyar nézők a NASCAR versenyeit. Amerika talán leglátványosabb, legkeményebb és leggyorsabb autóverseny sorozata egyre nagyobb népszerűségnek örvend idehaza, szinte futamról-futamra nő a rajongók tábora. Az idei...

Pezsgős projektben a KNK

Januártól a KNK kommunikációs ügynökség kezeli a magyar piac meghatározó pezsgői, a Törley és a Hungaria márkák PR-aktivitásait és különféle sajtóeseményeit. Az éves megbízás elnyeréséhez sikeres pilot-projekt lebonyolításán keresztül vezetett a KNK csapatának útja....

Kiosztották „Az Év Honlapja” díjakat

Már 21. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, Az Év Honlapja pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre 227 nevezés érkezett. A szakmai zsűri...

Galácz Karolina ismét bekerült a Dubai Lynx zsűrijébe

A Cannes Lions egyik legfontosabb fesztiválja, a MENA régió kreativitását ünneplő Dubai Lynx ismét meghívta zsűrijébe a VMLY&R executive kreatívigazgatóját, Galácz Karolinát, aki ezúttal az Entertainment kategória zsűrizésében vesz részt.A fesztivált és a zsűrizést...

Díjat nyert a VALMAR #challenge

Tavaly ősszel látott napvilágot a #stabiloszinesszavak kihívás a TikTokon, amellyel kéz a kézben megszületett a VALMAR egyik legújabb dala, a Színvak, amely azóta is az elsők között szerepel a tartalommegosztó oldalakon. A zenei duó...

Burkolt reklámért fizethet az M1

E heti ülésén az M1 és a Szeged Televízió szolgáltatóival szemben indított eljárás eredményéről is döntött a Médiatanács.Burkolt kereskedelmi közleményt tett közzé az M1 Magyar gazda című műsorának szeptember 30-án délután vetített epizódjában –...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fővárosi újlakás-piac: nem állt meg az áremelkedés

Bár már sokan számítanak akár árcsökkenésre is a honi lakáspiacon, a fővárosi újépítésű ingatlanok tekintetében aligha jellemzi ez a jövőt. Az OTP legfrissebb Budapesti Újlakás Értéktérképe ugyan jelentős visszaesést mutat éves szinten a tavalyi...

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....