- Hirdetés -

Milliós nézőszámmal nyitott a labdarúgó-világbajnokság

|

- Hirdetés -

Az RTL Klubon jó nézettséggel tért vissza Lilu műsora, a TV2 pedig meglehetősen gyenge hetet zárt. Az M4 Sporton közvetített Brazília-Svájc meccs több mint egymillió nézőt ültetett a képernyők elé.

Elkezdődött a labdarúgó-világbajnokság, ami mostantól pár hétig alaposan rányomja majd a bélyegét a nézettségi eredményekre. A múlt hetet ez mondjuk még csak részben kavarta fel. Az RTL Klub főműsoridős közönségaránya 0,5 százalékponttal csökkent, a TV2-é 3,5 százalékponttal volt kevesebb, így a csatorna heti share-je mindössze 6,7 százalékot tett ki. A két vezető kereskedelmi csatorna együttes közönségaránya sem érte el a 20 százalékot.

24. hét / 23. hét / 22.hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 11,8% / 12,3% / 12,3%
TV2 – 6,7% / 10,2% / 11,8%

Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (24. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 15,6% (16,9%)
Fókusz – 17,4% (15,4%)
Barátok közt – 14,3% (13,5%)
Éjjel-nappal Budapest – 12,8% (11,4%)

TV2
Tények – 12,6% (16,5%)
A hegyi doktor-Újra rendel – 8,2%
Pénzt vagy éveket! – 7%
Ezek megőrültek – 6,2%
(A korábbi héten a Bezár a bazár 13,2%-ot, a Ninja Warrior pedig 10,2%-ot ért el)

A TV2 meglehetősen korán, már május végén áttért a nyári műsorrendre, ami azt jelentette, hogy a Tények után csak ismétléseket adtak. Ezzel a megoldással egyébként az első két hetet egész jól kihúzták, hiszen a Bezár a bazárnak még az ismétlései is röhögve verték az RTL Klubon futó A falat. Sőt, a Ninja Warrior ismétlése is egész jó eredményt hozott.

Múlt héten viszont új helyzetet jelentett, hogy a TV2-n a fentieket A hegyi doktor-Újra rendel című sorozat, valamint a Pénzt vagy éveket és az Ezek megőrültek ismétlései váltották. Ezek már nem hoztak olyan jó eredményt, még legjobban A hegyi doktor teljesített, de ez is csak 8,2 százalékos heti share-t jelentett.

RTL-es szempontból jól jött ki, hogy véget ért A fal, – amit valószínűleg csak a csatorna vezérkarának legrosszabb álmaiban fog újra előkerülni – így már nem volt, ami lehúzza az RTL Klub estéit. Továbbra is egész jó nézőszámot ért el a Fókusz, valamint magára talált a Barátok közt, Éjjel-nappal Budapest duó. Az említett műsorok mindegyike jobban szerepelt a csatorna főműsoridős átlagánál.

Miközben a TV2 látványos spórolásba kezdett, az RTL Klubon még egy további saját gyártás is képernyőre került, a Keresem a családomból ugyanis ismét új részeket adnak szerdánként. Ahhoz képest, hogy Lilu-féle produkció számára a Barátok közt ideálisabb felvezetőműsor volt korábban, mint most az Éjjel-nappal Budapest, egész jól kezdett a Keresem a családom. Az adás a 18-49 éveseknél 14 százalékos közönségarányt ért el. Ezzel nyerte a sávját, megugrotta a csatornaátlagot és a hét többi, ugyanebben a sávban futó műsora (Dr. Csont, Válótársak, Halálos fegyver) közül is a legjobb eredményt érte el. Az RTL-es műsorok közül pedig a hét negyedik legnézettebbjének bizonyult.

Múlt héten azonban elvitték a show-t az M4 Sporton közvetített labdarúgó-világbajnokság meccsei. Mind a 18-49 éveseknél, mind a teljes lakosságnál egy-egy mérkőzés lett a hét legnézettebb műsora. Amennyiben egy-egy műsornál nem a hét legnézettebb adása szerepelne a lenti táblázatban, akkor a 18-49-es toplista első nyolc helyét a világbajnokság mérkőzései foglalnák el.

Az eddigi meccsek közül a legtöbb nézőt a vasárnapi Brazília-Svájc összecsapás vonzotta. Ez konkrétan a 18-49 éveseknél 495 ezer nézőt és 30,7 százalékos közönségarányt, a teljes lakosságnál pedig 1,1 millió nézőt és 25,8 százalékos közönségarányt jelentett.

Legkevésbé a péntek délutáni Egyiptom-Uruguay meccs csigázta fel a nézőket, ami a 18-49 éveseknél 132 ezres nézőszámot produkált. Egyébként még ez is egész jó nézettségnek számít.

A világbajnokság eddigi tíz legnézettebb mérkőzése az M4 sporton (18-49 évesek, nézőszám)
1. Brazília-Svájc – 495 764
2. Portugália-Spanyolország – 405 832
3. Németország-Mexikó – 353 277
4. Horvátország-Nigéria – 337 909
5. Argentína-Izland – 268 203
6. Peru-Dánia – 267 463
7. Oroszország-Szaúd-Arábia – 266 034
8. Costa Rica-Szerbia – 248 368
9. Franciaország-Ausztrália – 183 091
10. Marokkó-Irán – 180 207

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...

Magasra tette a lécet a K&H

Magyarországon az első pénzintézetként idén eléri a karbonsemlegességet a K&H. Mindez összhangban van anyavállalatának, a belga KBC Csoport minden országra kiterjedő, csoportszintű fenntarthatósági stratégiájával. A következő lépés, hogy kialakítsák finanszírozási tevékenységük társadalmi és gazdasági...

Duplázott a lakáspiac

A lakóingatlan-piac számos meglepetést tartogatott az idei évben: míg januárban a legfőbb kérdés az volt, hogy meddig csökkenhetnek az árak, ősszel már ismét azt kellett latolgatni, hogy meddig drágulhatnak még az ingatlanok. A folyamat...

Díjazták a Lidl fenntarthatósági törekvéseit

Fenntarthatóság Szimbóluma díjjal jutalmazták a Lidl Magyarország környezeti és társadalmi fenntarthatósági törekvéseit, valamint fenntartható termékfejlesztéseit. A verseny célja, hogy minden évben bemutassák azokat a programokat, amelyek pozitív példaként állhatnak mind a piaci szereplők, mind...
rádió mikrofon

Újabb rádiós döntéseket hozott a Médiatanács

Székesfehérváron és Kiskőrösön is frekvenciát nyert a Katolikus Rádió, Nyíregyházán és Gyöngyösön pedig újabb pályázatok indulnak. A Médiatanács nyertest hirdetett a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára...

Idén Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa

Nyíregyháza nyerte el a Marketing Fővárosa 2021 címet a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által idén már hetedik alkalommal meghirdetett Városmarketing Gyémánt Díj pályázaton, amelynek díjátadóját a Marketing...

Rekordot döntött a Hypewriter

Minden eddiginél többen, 38 országból 450-en jelentkeztek az idén harmadik alkalommal meghirdetett Hypewriter nemzetközi sorozatötlet pályázatra. A nyolc legizgalmasabb pályamű alkotója október 5-én pitchfórumon mutathatja be sorozatötletét, a nyertes 10.000 euróval lesz gazdagabb, pályaművéből...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Reklámozás és korhatáros műsorok jelzése miatt vizsgálódik a Médiatanács

Az RTL Klub és a Duna televízió műsorait kifogásoló bejelentések alaptalannak bizonyultak, a Kölcsey TV, a Somony TV és a hatoscsatorna ellen viszont eljárást indított a Médiatanács. Nem indít eljárást a testület egy júliusban a...

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...