Milliós nézőszámot hozott a Szerencsekerék

Szerencsekerék nézőszám

Megugrotta a lélektani egymilliós határt a TV2 vetélkedője, jó nézettséggel tért vissza az M4 Sportra a Forma-1, ami szokás szerint a fiatalabb célcsoportoknál erősebb közönségarányt produkált, mint a teljes lakosságnál. A 18-49 éveseknél egy RTL-es produkció volt a hét legnézettebb műsora.

A mögöttünk álló 9. héten csak kisebb változások történtek a TV2 és az RTL heti közönségarányában. Ez az utóbbinak rosszabb hír, hiszen azt jelenti, hogy a TV2 továbbra is őrzi a vezető helyét. Még az RTL-nek legjobban fekvő 18-49 és 18-59 éveseknél, főműsoridőben is 2,6-2,6 százalékpont volt a TV2 előnye. Az RTL megnyerte a szombati főműsoridőt, – a kereskedelmi célcsoportnál és teljes lakosságnál is – a hét többi napja viszont a TV2-é volt.

A teljes portfóliókat nézve is minden összevetésben piacvezető a TV2 Csoport. Az RTL Magyarország a 18-49 éveseknél és főműsoridőben tudott a legközelebb férkőzni a TV2 Csoporthoz. Utóbbi 26,4 százalékos, az RTL Magyarország 22,9 százalékos share-t hozott össze, azaz 3,5 százalékpontot tett ki a differencia. Viszont teljes napon és a teljes lakosságnál közel tíz százalék volt a TV2 Csoport előnye.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 9. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 14,6 17,8 14
RTL 12 11,5 11,4

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 9. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 10,8 13,4 10,5
RTL 7,1 6,7 6,6

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 24,1 26,2 23,7
RTL Magyarország 18,7 16,4 18,5
AMC Networks 6,2 5,9 6,5
MTVA 5,9 9,4 4,9
Paramount Global 4,6 3,8 5,7
Network4 4,4 4,8 2,8
Antenna Entertainment Group 3,4 2,7 3,4
Warner Bros.Discovery 2,7 3,0 2,6

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 16,9% / 16,2% (17,1% / 16,3%)
Tények Plusz – 13,7% / 13,5% (13,9% / 13,6%)
Szerencsekerék – 18,1% / 17,6% (17,4% / 17,4%)
Hazatalálsz – 13,4% / 11,6% (12,6% / 11,3%)

RTL
Híradó – 17,4% / 14,9% (18,1% / 15,8%)
Fókusz – 13,1% / 12,1% (14% / 12,9%)
Drága örökösök – 12,2% / 11,5% (12,5% / 11,7%)
A mi kis falunk – 11,5% / 11% (11,7% / 11,2%)

A napi műsorok terén a helyzet szinte változatlan. A 18-49 éveseknél a Tények, a 18-59 éveseknél az RTL Híradó ért el jobb heti átlagot. A Szerencsekerék továbbra is szárnyal, a Hazatalálsz című sorozat viszont elmarad a TV2 esti átlagától. Mondjuk nem sokkal, de azért a Szerencsekeréknél erősebb felvezetőműsort nem kaphattak volna. A Drága örökösök pont elérte az RTL csatornaátlagát, de ez a TV2 vetélkedőjével szemben kevés volt. A mi kis falunk ismétlése csak kevéssel maradt el heti átlagok terén a Drága örökösöktől, egyes napokon pedig több nézőjük volt, mint a premier sorozatnak.

Szombaton a RTL-en futó Gólkirályság 13,1 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 éveseknél, amivel nyerték a sávjukat. Döntően ennek köszönheti a csatorna, hogy behúzták a szombati főműsoridőt. Vasárnap a Cápák között 18,4 százalékos share-t produkált a 18-49 éveseknél, a TV2-n pedig a jóval hosszabb műsoridejű Sztárban sztár 19,6 százalékot hozott.

A 18-49 éveseknél, a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál más-más műsor végzett a heti toplista élén. A 18-49 éveseknél a 299 ezer nézőt vonzó Cápák között volt a legnézettebb. Nem sokkal maradt el tőlük a Sztárban sztár (298 ezer néző) és a Szerencsekerék hétfői adása (274 ezer néző). A 18-59 éveseknél a Sztárban sztár volt a listavezető a maga 430 ezres nézettségével, majd a Szerencsekerék (414 ezer néző) és a vasárnapi RTL Híradó következett (407 ezer néző).

A teljes lakosságnál olyan történt, amit mostanában ritkán látunk: egy műsor megugrotta az egymilliós nézőszámot. Ez pedig hétfői Szerencsekerék volt. Második helyre a Sztárban sztár (957 ezer néző), harmadikra az RTL Híradó (816 ezer néző) futott be.

Említést érdemel a Forma-1 szezonnyitója is, ami szokás szerint kiugróan magas nézettséget hozott az M4 Sportnak. Sőt, a komplett MTVA legnézettebb tartalmának számított. Tegyük hozzá, szokás szerint, hiszen tavaly is azt láthattuk, hogy az adott heti futamnak bérelt helye van a Top 10-ben. Különösen a 18-49 és a 18-59 éveseknél, ugyanis a verseny hagyományosan jobban teljesít a fiatalabb célcsoportoknál, mint a teljes lakosságnál. Az idénynyitó nagydíj a hét 5. legnézettebb műsora volt a 18-49 éveseknél 225 ezer nézőt vonzott 18,5 százalékos közönségarány mellett. A 18-59 éveseknél 331 ezer nézője és 18,8 százalékos share-je volt a futamnak. Egyébként még a szombati időmérő is a Top 20-ban volt, a 18-49 éveseknél 129 ezer nézővel és 15,8 százalékos közönségaránnyal.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR TV2 430 004 19,6
SZERENCSEKERÉK TV2 414 756 19,4
HÍRADÓ RTL 407 690 19,7
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 397 268 16,9
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 331 887 18,8
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 316 802 14,4
TÉNYEK TV2 307 710 19,5
TÉNYEK PLUSZ TV2 282 164 16,0
A MI KIS FALUNK RTL 266 184 12,7
HAZATALÁLSZ TV2 263 726 13,7

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
SZERENCSEKERÉK TV2 1 002 079 23,7
SZTÁRBAN SZTÁR TV2 957 442 23,1
HÍRADÓ RTL 816 350 19,7
TÉNYEK TV2 797 080 23,3
TÉNYEK PLUSZ TV2 716 701 19,0
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 603 007 13,0
HAZATALÁLSZ TV2 579 711 16,1
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 569 617 13,2
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 557 813 16,2
DRAGA ÖRÖKÖSÖK RTL 516 228 12,4

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 299 620 18,4
SZTÁRBAN SZTÁR TV2 298 097 19,6
SZERENCSEKERÉK TV2 274 525 18,9
HÍRADÓ RTL 264 156 18,6
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 225 641 18,5
TÉNYEK TV2 215 506 20,6
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 194 035 13,1
TÉNYEK PLUSZ TV2 189 549 16,1
A MI KIS FALUNK RTL 177 405 12,2
HAZATALÁLSZ TV2 170 344 12,8

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás