Milyen vállalatirányítási lehetőségeink vannak a koronavírus-válság idején?

Választhatunk egy új eszközt, ami több ember munkáját kiváltja, és tehetjük mindezt akár pályázati forrásból, vagy az elnyert támogatást fordíthatjuk egy vállalatirányítási rendszer megvásárlására is, hogy rendszerezettebbé tegyünk a vállalatirányítási folyamatainkat, amellyel még költséget és időt is megtakaríthatunk. Egy másik úton elindulva dönthetünk úgy is, hogy egy jártas marketing szakemberre vagy ügynökségre bízzuk az új piacok elérését itthon vagy akár külföldön. A prodHost szakértői foglalják össze, milyen vállalatirányítási lehetőségeink vannak a koronavírus-válság idején, csökkent munkaerőinkkel.

(Szponzorált tartalom)

Hogyan hat a koronavírus-járvány következtében kialakult munkaerőhiány a vállalkozásokra? Milyen problémákba ütközik, és milyen taktikákat alkalmazhat egy mikro-, kis- és közepes vállalkozás? Kérdések, amelyekre válaszul több megoldással is elő lehet állni, hogy elcsendesítsük a negatív hullámokat, de ehhez érdemes kívülről megvizsgálni a helyzetünket.

A vállalkozásokat válságban is irányítani kell!

Az egyik megoldás, amely egyben a legdrasztikusabb is, hogy elkezdjük a betanított szakembereink elbocsátását, ami ugyan gyors válasz a nehézségekre, de mindenképpen veszteséget jelent. Egy másik megoldás lehet, ha az ember pályázati források után néz, ami viszont időigényes és komoly szakembert kívánó feladat. Szerencsére szép számmal vannak cégek, amelyek elvégzik helyettünk az ezzel járó teendőket, és csak a sikerdíjat kell kifizetnünk. Ezzel egy időre és pozitív elbírálás esetén plusz pénzre tehetünk szert, amelyet többféleképpen költhetünk el, hiszen a pályázati forrás nem megoldás a gondjainkra, csak egy eszköz azok megoldásához. Vannak vállalkozások, amelyek már elkezdték használni a vállalatirányítási rendszereket (ERP). Egy vállalatirányítási rendszer ugyanis nagyban megkönnyítik a munkát, hiszen egy szoftveren belül átláthatjuk, rendszerezhetjük és menedzselhetjük a teljes vállalatirányítási rendszerünket a beszerzéstől a számlázásig. Még azt is láthatjuk, melyik dolgozónk hogyan teljesít, ráadásul ezek – jellemzően – NAV kompatibilisek is.

Egy harmadik megoldás lehet az eszközbeszerzés. Ez a megoldás inkább abban az esetben szerencsés, ha vállalkozásunknak megnőttek a rendelései, de abban az esetben is jó lehetőséget kínál, ha néhány dolgozó munkáját szeretnénk kiváltani egy újabb eszközzel. Mindezek előtt azonban érdemes egy pillantást vetni arra, mennyit fektetünk egy dolgozó bérébe, amíg az rentábilis lesz, mennyit egy gépbe és adott esetben, mennyit egy vállalatirányítási rendszer adta megoldásra. Valószínűleg mindannyiunk számára a befektetés megtérülési ideje lesz a mérvadó, hogy a vállalkozásunk hatékonyan és átláthatóan tudjon működni a jövőben is.

Harcostársunk, a marketinges

Talán az előző megoldások közé is vehettük volna, de érdemesnek találtuk külön taglalni, hogy bizony a legtöbb magyar vállalkozás kevés vagy semmilyen figyelmet nem szentel a marketingnek. Ennek oka, hogy a területnek van egy pejoratív hangzása manapság, aminek a legfőbb oka, hogy a marketing-szolgáltatásokat igénylő vállalkozások vezetői maguk sem mindig tudják, mit kérjenek egy marketing cégtől vagy szakembertől ami hatékonytalan pénzköltéshez vezet. Pedig, ha belegondolunk, hiába dolgozunk keményen és fektetünk sok pénzt a vállalkozásunkba, vásárolunk hatékony ERP rendszert, ha a piac nagy része nem tud a létezésünkről sem. Ha elhanyagoljuk a kommunikációt az ügyfeleinkkel és partnereinkkel, rengeteg üzlet elúszhat.