- Hirdetés -

Milyen vállalatirányítási lehetőségeink vannak a koronavírus-válság idején?

|

- Hirdetés -

Választhatunk egy új eszközt, ami több ember munkáját kiváltja, és tehetjük mindezt akár pályázati forrásból, vagy az elnyert támogatást fordíthatjuk egy vállalatirányítási rendszer megvásárlására is, hogy rendszerezettebbé tegyünk a vállalatirányítási folyamatainkat, amellyel még költséget és időt is megtakaríthatunk. Egy másik úton elindulva dönthetünk úgy is, hogy egy jártas marketing szakemberre vagy ügynökségre bízzuk az új piacok elérését itthon vagy akár külföldön. A prodHost szakértői foglalják össze, milyen vállalatirányítási lehetőségeink vannak a koronavírus-válság idején, csökkent munkaerőinkkel.

(Szponzorált tartalom)

Hogyan hat a koronavírus-járvány következtében kialakult munkaerőhiány a vállalkozásokra? Milyen problémákba ütközik, és milyen taktikákat alkalmazhat egy mikro-, kis- és közepes vállalkozás? Kérdések, amelyekre válaszul több megoldással is elő lehet állni, hogy elcsendesítsük a negatív hullámokat, de ehhez érdemes kívülről megvizsgálni a helyzetünket.

A vállalkozásokat válságban is irányítani kell!

Az egyik megoldás, amely egyben a legdrasztikusabb is, hogy elkezdjük a betanított szakembereink elbocsátását, ami ugyan gyors válasz a nehézségekre, de mindenképpen veszteséget jelent. Egy másik megoldás lehet, ha az ember pályázati források után néz, ami viszont időigényes és komoly szakembert kívánó feladat. Szerencsére szép számmal vannak cégek, amelyek elvégzik helyettünk az ezzel járó teendőket, és csak a sikerdíjat kell kifizetnünk. Ezzel egy időre és pozitív elbírálás esetén plusz pénzre tehetünk szert, amelyet többféleképpen költhetünk el, hiszen a pályázati forrás nem megoldás a gondjainkra, csak egy eszköz azok megoldásához. Vannak vállalkozások, amelyek már elkezdték használni a vállalatirányítási rendszereket (ERP). Egy vállalatirányítási rendszer ugyanis nagyban megkönnyítik a munkát, hiszen egy szoftveren belül átláthatjuk, rendszerezhetjük és menedzselhetjük a teljes vállalatirányítási rendszerünket a beszerzéstől a számlázásig. Még azt is láthatjuk, melyik dolgozónk hogyan teljesít, ráadásul ezek – jellemzően – NAV kompatibilisek is.

Egy harmadik megoldás lehet az eszközbeszerzés. Ez a megoldás inkább abban az esetben szerencsés, ha vállalkozásunknak megnőttek a rendelései, de abban az esetben is jó lehetőséget kínál, ha néhány dolgozó munkáját szeretnénk kiváltani egy újabb eszközzel. Mindezek előtt azonban érdemes egy pillantást vetni arra, mennyit fektetünk egy dolgozó bérébe, amíg az rentábilis lesz, mennyit egy gépbe és adott esetben, mennyit egy vállalatirányítási rendszer adta megoldásra. Valószínűleg mindannyiunk számára a befektetés megtérülési ideje lesz a mérvadó, hogy a vállalkozásunk hatékonyan és átláthatóan tudjon működni a jövőben is.

Harcostársunk, a marketinges

Talán az előző megoldások közé is vehettük volna, de érdemesnek találtuk külön taglalni, hogy bizony a legtöbb magyar vállalkozás kevés vagy semmilyen figyelmet nem szentel a marketingnek. Ennek oka, hogy a területnek van egy pejoratív hangzása manapság, aminek a legfőbb oka, hogy a marketing-szolgáltatásokat igénylő vállalkozások vezetői maguk sem mindig tudják, mit kérjenek egy marketing cégtől vagy szakembertől ami hatékonytalan pénzköltéshez vezet. Pedig, ha belegondolunk, hiába dolgozunk keményen és fektetünk sok pénzt a vállalkozásunkba, vásárolunk hatékony ERP rendszert, ha a piac nagy része nem tud a létezésünkről sem. Ha elhanyagoljuk a kommunikációt az ügyfeleinkkel és partnereinkkel, rengeteg üzlet elúszhat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...