- Hirdetés -

Minden, amit a chatbotokról tudni érdemes

|

- Hirdetés -

A chatbotok technológiája viszonylag új, viszont ahogy a vállalkozások új lehetőségeket keresnek az emberekkel való online kommunikációra, egyre népszerűbb. Az oktatástól a szórakoztatásig rengeteg különböző szerepben láthatjuk ezeket. A létrehozásuk óta a chatbotok forradalmasították a vállalkozások és az ügyfelek közötti beszélgetéseket, ugyanis gyors és egyszerű módot biztosítanak arra, hogy az emberek hosszú várakozási idő, és emberi operátorok nélkül kapják meg a szükséges válaszokat. A digitális asszisztensek egyre népszerűbb jelenlétével nem meglepő, hogy a chatbotokat is több helyen alkalmazzák.

A chatbotok történelme a számítástechnika korai napjaira, egészen 1966-ra nyúlik vissza. Ismerjük meg ELIZA-t, az egyik első chatbotot, és egyben egyedülálló programot, amelyet Joseph Weizenbaum készített. ELIZA-t úgy tervezték, hogy előre megírt válaszokból álló forgatókönyv alapján utánozza az emberi beszélgetést. ELIZA természetes nyelven tudott válaszolni a kérdésekre, és látszólag képes volt beszélgetéseket folytatni a felhasználókkal — a chatbot nagyban befolyásolta a mesterséges intelligencia, illetve a természetes nyelvi feldolgozás fejlődését.

A chatbotok világában több figyelemre méltó személyiség is megjelent, mint Jabberwacky és Ultra Hal. Az 1981-ben induló Jabberwacky az egyik első olyan chatbot volt, amelyik természetes nyelvi feldolgozást használt, míg Ultra Halt úgy tervezték, hogy személyes asszisztensként, beszédszintézis segítségével képes legyen beszélgetést folytatni az emberekkel.

Napjainkban a chatbotok egyre kifinomultabbak lettek. A mesterséges intelligenciával rendelkező chatbotok képesek tanulni a korábbi beszélgetésekből, és ezek alapján módosítani a válaszaikat a természetesebb és valósághűbb beszélgetések folytatásának érdekében. A modern chatbotoknak csupán az őket létrehozó személyek fantáziája és a mesterséges intelligencia képzési adatai szabnak határt.

Chatbotok használata az ügyfelekkel való kapcsolattartáshoz

A vállalkozások tisztában vannak azzal, hogy a kompetitív előny megtartásához kulcsfontosságú a legújabb technológiák használata. A chatbotok egyfajta társalgási felhasználói felületként működnek, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy természetesen, közös nyelven keresztül kommunikálhassanak a márkákkal, pont úgy, mint egy baráti beszélgetés során. Így a chatbotok nagyszerű lehetőséget kínálnak arra, hogy az ügyfelek a szükséges információt könnyen elérhető és olvasható formátumban kapják meg. A chatbotok így tökéletesek a Gyakran Ismételt Kérdések, különböző frissítések és olyan információk közlésére, amelyekre szüksége lehet a fogyasztónak a márkától — mindez társalgási környezetben, mint az üzenetküldő applikációban.

Íme néhány előny, amelyet chatbotok nyújthatnak a vállalkozásoknak

24/7 elérhetőség: az ügyfelek gyakorlatilag bármikor, éjjel-nappal felvehetik a kapcsolatot egy vállalkozással, még akkor is, ha a márka ügyfélszolgálata nem elérhető. Ez kiemelten hasznos a különböző időzónákban, vagy a világ különböző részein élő ügyfelekkel rendelkező vállalkozások számára. Az elérhetőségnek köszönhetően az ügyfelek mindig megkapják a szükséges segítséget.

Személyre szabott szolgáltatás: a márka CRM- és CDP-rendszereiből származó adatok alapján a chatbotok személyre szabott élményt nyújthatnak minden egyes ügyfél számára. A márkák a Viberen például úgy programozhatják ezeket, hogy egyénekre szabott ajánlásokat jelenítsenek meg, így a termékekkel kapcsolatos kérdésekre az egyes ügyfelek egyéni igényei alapján válaszolnak. Ezáltal lehetővé válik a vállalkozások számára a méretarányos, személyre szabott szolgáltatások nyújtása.

Költséghatékonyság: A chatbotok képesek egyszerre több csevegést is kezelni, így az ügyfeleknek nem kell sorban állniuk, sem várakozniuk: az emberek azonnal megkapják a szükséges segítséget anélkül, hogy meg kellene várni, hogy egy emberi ügynök elérhető legyen. Így hatékonyan növelhető az ügyfelek elégedettsége anélkül, hogy meg kelljen duplázni a támogató személyzet létszámát.

Fokozott hatékonyság: a chatbotok segítenek a márkáknak az ügyfélkérdések hatékonyabb kezelésében olyan ismétlődő feladatok automatizálásával, mint az ügyfélszolgálati megkeresések, a rendeléskövetés, valamint az időpont-ütemezés. Ezáltal tehermentesíthető az ügyfélszolgálati csapat, hogy annak tagjai a jobb szolgáltatás nyújtása érdekében az összetettebb problémákra összpontosíthatnak.

Chatbotok: ipari felhasználási lehetőségek

Bankok számára ez egy kiváló módja annak, hogy 24/7 segítséget és támogatást nyújtsanak az ügyfeleknek, illetve tájékoztassák az embereket a legújabb banki szolgáltatásokról. A chatbotok úgy programozhatók, hogy válaszoljanak a gyakran feltett kérésekre, megmutassák a legközelebbi fiókok címét, és még a legegyszerűbb szolgáltatásokkal is segítsenek. A chatbotok hatékony eszközként szolgálhatnak az ügyfelekkel való kapcsolattartásban, valamint a felhasználói hűség növelésében.

Kiskereskedelmi vállalkozások számára nyilvánvaló az első osztályú ügyfélszolgálat fontossága.

Mivel a vásárlói élmény gyakran alapvetően meghatározza, hogy a fogyasztók vissza kívánjanak térni, a kiskereskedők számára elengedhetetlen, hogy gyors, hatékony és barátságos segítséget nyújtsanak, amikor csak lehetséges. Ezt viszont sajnos nehéz lehet elérni egy olyan világban, amelyben az ügyfelek állandóan úton vannak. Ebben segítenek a chatbotok, amelyek éjjel-nappal elérhetők, még akkor is, ha a tényleges üzletek zárva vannak. Mindez segíti a vásárlói hűség növelését és a márka hírnevének javítását.

Az e-kereskedelemben a chatbotok segíthetnek az eladások növelésében a fel- és keresztértékesítéssel, a személyre szabott ajánlatokkal, sőt a termékek 3D-s megjelenítésével, illetve még azzal is, hogy a vásárlók „felpróbálhassák” a ruhákat, tesztelhessék a termékeket a vásárlás előtt.

A chatbotok felbecsülhetetlen értéket jelenthetnek bármely ügyfélszolgálati csapat számára, viszont nem fogják kihasználni a lehető legjobban a bennük rejlő lehetőségeket, ha túl bonyolultnak vagy személytelennek tűnnek. Ezért fontos, hogy olyan chatbotot érdemes választani és fejleszteni, amely a legjobban megfelel az adott üzleti céloknak és a célközönségnek. A Viber által nyújtott chatbot-szolgáltatással például megépíthető a saját chatbot, amely integrálható a meglévő rendszerekbe. A chatbotot be lehet tanítani arra, hogy különböző módon válaszoljanak az ügyfelek kérdéseire. Emellett arra is használható, hogy bizonyos eseményekre reagálva automatikus üzeneteket küldjön az ügyfeleknek. A Viber Chatbotokat úgy lehet programozni, hogy személyre szabott üzeneteket küldjenek megfelelő időben, a kiválasztott tartalommal.

A chatbotok jövője, és amire számíthatunk

Ahogy a mesterséges intelligencia, úgy a chatbotok is fejlődnek. A modern chatbotok egyszerű szövegalapú algoritmusokként indultak, de ma már képesek beszélgetést folytatni, és még érzelmi reakciókat is szimulálni. Számos vállalat a kereskedelem és az ügyfélkiszolgálás jövőjét a beszélgetésekben látja – az üzenetküldő alkalmazások remek helyzetben vannak ahhoz, hogy felismerjék a jó beszélgetésekben rejlő lehetőségeket, illetve azok fontosságát. Ezért sok üzenetküldő – mint a Viber is – prioritásként kezeli a chatbotok fejlesztését, amelyek számos előnyt kínálnak a vállalkozásoknak, így az ügyfélszolgálat hatékonyságának javítását, a költségek csökkentését illetően, valamint a személyzet felszabadítását a kreatív feladatokra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Béremelésről döntött a Tesco

Sikeresen megállapodott a 2023/24-es üzleti évre vonatkozó bérfejlesztésről a Tesco-Global Áruházak Zrt. és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ), valamint az Egyenlő.hu – a modern szakszervezet. A Tesco idén 5,7 milliárd forintot fektet az áruházakban...

Díjazták a Néprajzi Múzeum alkalmazását

A digitális gondolkodás és a digitális megoldások újszerű, innovatív, ötletes megvalósítását díjazó Pixel Perfect Awards megmérettetésen kiosztott 6 arany elismerés közül egyet a Néprajzi Múzeum gyűjteményeire épülő Motívumalkotó alkalmazás nyert el 2023. január 25-én....

A nőké a főszerep az HBO-n

Ebben a hónapban az HBO csatorna középpontjában a fantasztikus nők állnak. Újabb thriller érkezik a Cinemaxra, ufókkal találkozhatunk a Discoveryn.Jön Emma Thompson főszereplésével készült Minden jót, Leo Grande (02.05), Kristen Stewart a Spencerben (02.12)...

Fizetős streaminggel pörög az európai piac

Az európai piac 100 legnagyobb audiovizuális szolgáltatója kétszer olyan gyors növekedést tudott felmutatni a 2016-2021 közötti időszakban, mint a piac egésze – derül ki a European Audiovisual Observatory nevű szervezet elemzéséből. Bár a teljes...

Már naponta 2,5 óra megy el közösségi médiára

A jelek szerint ismét változóban van a felhasználók online viselkedése, miközben az interneten töltött idő csökkent az elmúlt egy évben, a közösségi média oldalakra még több időt szánnak. A „Digital 23” jelentésből kiderült az...

Már kevésbé tartunk az inflációtól

Januárban minimálisan mértékben, de harmadik hónapja emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint a fogyasztói bizalmi index javulása e negyedév alatt összesen is hibahatáron belüli,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Cápák között nézettség 2023 január

Főműsoridőben fordított az RTL

Az esti sávban és a kereskedelmi célcsoportnál az RTL átvette a vezetést a TV2-től. Minden más felosztásban azonban továbbra is piacvezető a TV2 és csoportszinten is vezetnek. A műsoros toplista élén a Cápák között...

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....