- Hirdetés -

Minden ötödik gyerek veszélyben érzi magát a neten

|

- Hirdetés -

Ötből egy gyerek nem érzi magát biztonságban az interneten – derül ki az InternetMost nevű kutatásból. Aktuális téma ez napjainkban, nem csak azért mert február 9. a biztonságos internet világnapja, hanem azért is, mert a digitalizáció eddig nem látott mértékben vált mindennapjaink részévé a 2020-as évben.

Sokszor felnőttként is találkozhatunk a világhálón olyan tartalmakkal, vagy érhetnek minket olyan atrocitások az online térben, amelyekkel még sok évvel a hátunk mögött is nehéz megbirkózni. Nem beszélve az internethasználók legfiatalabb generációjáról, akik lelki fejlődésére nagyban kihathat egy-egy negatív tapasztalat. Ők a digitális bennszülöttek, akik bár együtt nőnek fel a digitális technológiákkal, kíváncsiságuk és felelősségtudatuk hiánya miatt könnyen kerülhetnek veszélybe is.

Az online biztonság közös felelősségünk

Az online biztonság kialakításában hatalmas felelőssége van a szülőknek is! A Family Online Safety Institute (FOSI) friss jelentése szerint hozzáállásuk a témához korosztályonként változik. Míg az ún. „baby boomer” generáció 57%-a véli úgy, hogy a gyermekek online biztonságát illetően a szülőké a legnagyobb felelősség, addig az X generációsok 43%-a és az Y generáció csupán 30%-a van hasonló állásponton.

A kutatás igazolja azt is, hogy a 7-11 éves gyerekek szüleire a leginkább jellemző, hogy valamilyen online biztonsági eszközt vetnek be a védelem érdekében, hiszen ennél a korcsoportnál a legnagyobb a valószínűsége annak, hogy nem a korosztályuknak megfelelő tartalmakkal találják szembe magukat az interneten.

A különböző szülői eszközök használata mellett természetesen a biztonságtudatos nevelés és a példamutatás is kulcsfontosságú. Beszélgessünk a gyermekekkel nyíltan és őszintén, így a koruknak megfelelő információkat átadva kialakíthatjuk biztonságtudatukat. Ehhez remek kiindulópontot nyújt az ESET családi oldala, ahol a szülőknek szóló edukatív tartalmak mellett játékos videókat is találhatunk, amelyekkel közelebb hozhatjuk a gyermekekhez az internetes biztonság témakörét.

Az ESET szakértői 4 gondolatébresztő tanácsot is nyújtanak a szülők számára:

1. Nem a tiltás a megoldás!

Tartsuk szem előtt, hogy a fiatalok számára az internet már élettérré vált, és a járvány hatására még nagyobb szerepet kapott az életükben. Jelenleg az online tér a kapcsolattartás, a tanulás és a kikapcsolódás helyszíne is számukra, ennek minden előnyével és negatívumával együtt.

Közösen, a gyerekekkel együttműködve állítsunk fel szabályokat, amelyeket rendszeresen ellenőrizzünk is.

2. Óvatosan a közösségi médiával!

Bár a legtöbb social media felületen a regisztráció életkorhoz kötött (általában 13 év), hazánkban a 10-18 éves gyerekek 88%-a jelen van a közösségi oldalakon. Pedig nem véletlen a korhatár, hiszen ebben a korban már-már kialakul a gyerekek személyisége és az a képességük, hogy helyén tudják kezelni a külvilág visszajelzéseit. Fontos azonban, hogy mindig nézzük át a különböző közösségi platformok által kínált adatvédelmi beállításokat, állítsuk privátra a gyerekek profiljait, illetve beszéljük át azt, hogy milyen információkat, tartalmakat szabad megosztaniuk magunkról ezeken a felületeken.

3. Vegyük észre a zaklatást!

Az UNICEF aktuális felmérése szerint Magyarországon a 10-18 éves gyerekek 20%-át érte már online bántalmazás (cyberbullying). Ennek felismerését nehezíti a szülők számára az, hogy a cyberbullying jelei könnyen összetéveszthetők a kamaszkori gondokkal, ezért sok szülő nem is szerez tudomást a problémáról. Intő jel lehet az étvágytalanság, alvászavarok, esetleg a súlyingadozás. Online bántalmazásra utalhat továbbá az iskolakerülés, az érdeklődési kör elvesztése vagy a különböző közösségi profilok letörlése is.

4. Programba zárt segítség

A különböző szülői felügyelet szoftverekkel gyermekbarát módon védhetjük meg a gyermekeket az internet káros oldalától, amikor épp nem lehetünk mellettük. Az ESET Parental Control alkalmazásával például megakadályozhatjuk a felnőtteknek szóló vagy erőszakos tartalmak elérhetőségét, illetve korlátozhatjuk, hogy milyen alkalmazásokat és mennyi ideig használhatnak a készülékükön. A gyerekek kérhetik a letiltott weboldalak feloldását vagy éppen extra használati időt is igényelhetnek szüleiktől az alkalmazáson keresztül.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...

Évtizedes csúcson az online álláshirdetések

Bár még tart az év, az előrejelzések alapján minden idők legnagyobb növekedése várható a feladott álláshirdetések számában Budapesten december végére az adott időszakot tekintve: az eddigi számokra alapozva ez összesen közel 90 ezer hirdetést...

Év végére 660 millió 5G-s ügyfél lehet

Máig 180 élő 5G hálózatot állítottak üzembe a mobilszolgáltatók, az előfizetők száma pedig 2021 végére eléri a 660 milliót – derül ki az Ericsson legújabb mobilitási jelentéséből. Egy évtized alatt 260-szorosára nőtt a mobil...

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Dunavarsányban terjeszkedik a Dunapack

Közel 20 milliárd forint értékű beruházással Európa egyik legmodernebb csomagolóanyag gyártó üzemét építi a Dunapack Packaging Dunavarsány határában. Az új gyár a körforgásos gazdasági folyamatok egyik legmodernebb mintaüzeme lesz, hiszen közel 90%-ban újrahasznosított papírból...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...

Új szolgáltatást tesztel a DoDo a PENNY-vel

A mesterséges intelligencia alapú logisztikai megoldásokat nyújtó cseh DoDo partneri megállapodást kötött a népszerű PENNY üzletlánccal. A Csehországban, Pilzenben egyelőre pilot üzemmódban induló projekt részeként a startup egy teljesen új szolgáltatás bevezetésének előkészítéseként a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Áttörés előtt a magyar online kereskedelem

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat...

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...

Évtizedes csúcson az online álláshirdetések

Bár még tart az év, az előrejelzések alapján minden idők legnagyobb növekedése várható a feladott álláshirdetések számában Budapesten december végére az adott időszakot tekintve: az eddigi számokra alapozva ez összesen közel 90 ezer hirdetést...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...

DATA