- Hirdetés -

Mindenki csúcstévét akar majd karácsonyra

|

Az európai prémium televíziós piacot célozza OLED kijelzőivel az LG Display, és kiemelt célja, hogy az idei ünnepi szezonban az OLED képernyős készülékek kerüljenek a fogyasztók kívánságlistájának élére. A GfK adatai szerint az OLED pozíciója jelentősen megerősödött a globális tévépiacon.
Az LG Display a prémium televíziók kulcsfontosságú piacaként tekint Európára. “Európa ideális feltételeket biztosít az OLED termékkategória terjeszkedéséhez, hiszen itt egyrészt magas az új technológiák elfogadottsága, másrészt minden iparágban magas a prémium szegmens piaci részesedése.” – mondta a cég első Európai OLED Nap elnevezésű rendezvényén Sang-Deog Yeo, az LG Display elnöke és marketing igazgatója “Az LG Display elkötelezett amellett, hogy a következő két évben a lehető legnagyobb mértékű expanziót hajtson végre a nagyképernyős OLED készülékek globális piacán.”
Más régiókhoz képest az európai TV-piacra az új technológiák gyors adaptálása és terjedése jellemző: a GfK legfrissebb jelentése szerint a teljes európai piac 76 százalékát a prémium UHD, a HDR és a WCG televíziók adják.
2013-ban az LG Display és az LG Electronics közösen lépett be az OLED-készülékek korszakába, mégpedig a világ első OLED televíziójának bemutatásával. A cég már akkor úgy tekintett az OLED-re, mint a jövő kijelzőpiacát, és egyben a jövő televíziós piacát alapvetően megváltoztató technológiára. Azóta az OLED paneleket felhasználó televíziógyártók száma gyorsan nőtt; a legutóbbi IFA nemzetközi szakkiállításon, Berlinben már 13 tévémárka mutatott be OLED kijelzős termékeket. A GfK adatai szerint az OLED pozíciója jelentősen megerősödött a globális tévépiacon: az 55 colos képátmérőjű, 2000 dollár feletti árkategóriában a piac 74 százalékát, a 65 colos, 3000 dollár feletti kategóriában pedig a 61 százalékát teszi ki, vagyis az OLED minden bizonnyal átvette az LCD-től a vezetést a prémium szegmensben.
“A jövőben még gyorsabban nő majd világszerte az OLED technológiát választó fogyasztók aránya és az OLED technológiát alkalmazó készülékek száma is”– mondta Sang-Hoon Lee, az LG Display szenior alelnöke, a cég televíziós üzletágának értékesítési és marketing vezetője. “Az OLED elismertségének köszönhetően azok a gyártók, amelyek ezt a technológiát választják, a márkaismertség és az eladások területén is sikert aratnak, ami végső soron azt eredményezi, hogy az OLED-centrikus cégek vezetik majd a tévékészülék-piacot.”
Az OLED televíziók a képminőség Szent Grálját jelentik: tökéletes fekete, élettel teli színvisszaadás és végtelen kontasztarány, ami az OLED-et a HDR technológia ideális terepévé teszi. Az OLED ráadásul széles betekintési szögeket nyújt, így tökéletes választás a közösségi terekben, például várótermekben vagy bárokban. E tulajdonságok miatt az OLED televíziók sorozatosan nyerik el a legjobb minőségű és teljesítményű televízióknak járó elismeréseket Nagy-Britanniában, Németországban, Franciaországban, Észak-Amerikában és szerte a világon.
Az OLED végtelen lehetőségeket kínál a dizájn területén is, hiszen a panel átlátszó, feltekerhető és összehajtható. Szerkezeti jellemzőinek köszönhetően – azaz, mivel sem háttérvilágításra, sem folyadékkristályok alkalmazására nincs szükség – elképesztően vékony eszközöket lehet belőle készíteni. Az LG Display idén számos új OLED terméket mutatott be, többek között a falra simítható Wallpaper OLED televíziót; az integrált hangszórós Crystal Sound OLED, azaz CSO kijelzőt; a kétoldalú és vertikálisan hajlított OLED-eket (Vertical Tiling OLED, VTO); és egy oszlopszerű építményt, melyet hat OLED panel összekapcsolásával hoztak létre. A müncheni rendezvény résztvevői az LG Display jelenlegi és jövőbeli OLED termékeit is megtekinthették, például a 65 és 77 colos UHD Wallpaper OLED televíziókat; az 55 és 65 colos UHD Crystal Sound OLED-eket; a 65 colos, konkáv UHD CSO-t; valamint az olyan úttörő, következő generációs paneleket, mint a 18,1 colos feltekerhető OLED vagy az autókba szánt, 12,3 colos, autókba szánt plasztik OLED panel.
Az OLED kijelzők magasabb fényerő mellett is kevésbé terhelik az emberi szemet, mint az LCD képernyők, ezért kisebb mértékű szemfáradást okoznak a folyadékkristályos készülékeknél. A Pacific Egyetemen oktató Dr. James Sheedy kutatása szerint az LCD-nek maximális fényerőn kell működnie ahhoz, hogy éles képet jelenítsen meg, míg az OLED viszonylag alacsony fényerő mellett is a legjobb képminőséget adja vissza a tökéletes fekete megjelenítésének köszönhetően. Az OLED azért is számít emberbarát technológiának, mert bár a nagy fényerő általában szemfáradsághoz vezet, ám az OLED jobban kíméli a szemet, hiszen az LCD-hez viszonyítva kevesebb kék fényt bocsát ki.
“Az LG Display a gyártás és a minőség vonatkozásában stabil rendszert alakított ki, és a 2017-es 1,7 millió darab után 2018-ban már 2,5 millió OLED panel legyártását tervezi” – mondta Sang-Hoon Lee. “Felkészülve arra, hogy várhatóan erős kereslet mutatkozik majd az OLED televíziókra a régióban, szorosan együtt dolgozunk majd európai partnereinkkel, hogy sikeresen eljuttassuk az OLED márkaüzeneteit a potenciális vásárlókhoz.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...