Mindent vitt Cannes-ban, a világ legnagyobb reklámfesztiválján a tavalyi Rio de Janeiro-i paralimpiát beharangozó Superhumans reklámfilm. A Grand Prix-nyertes Channel4 marketingvezetője szerint olyan ez az elismerés, mintha Oscra-díjat nyertek volna. A BrandMania a vörös szőnyegen interjúzott a tévétársaság marketingvezetőjével, Dan Brooke-kal múlt szombaton.
– Milyen érzés kézben tartani ezt az arany oroszlánt, amely a Grand Prix-győzelmet jelenti?
– Nagyon nehéz, tényleg komoly súlya van, de a viccet félretéve, óriási dolog nyerni, hatalmas elismerés.
– Több díjat is nyertek, pontosan hányat is?
– Igen ez itt egy a négyből, amit a Superhumans kampányfilmmel nyertünk.
– A díjátadón jelezték, hogy nem nagyon volt kérdés a zsűrinél, hogy a Superhumans nagyon jó munka.
– Ennek nagyon örültünk. Tévétársaságként nagyon elkötelezettek vagyunk, közvetítjük a paralimpiákat, felkaroljuk a fogyatékkal élők ügyét, és ahol lehet segítjük őket, hogy a világ számukra is ugyanolyan legyen mint számunkra.
– Ez egy nagyon komoly kampányfilm volt, sokba került?
– Nagy projekt, de komoly az ügy is. 150-en dolgoztak benne, több hétig tartott a forgatás, főleg az Egyesült Királyságban, de számos más országban is zajlottak munkák.
– Milyen érzés megnyerni a Grand Prix-et Cannes-ban?
– Olyan, mintha megnyertük volna az Oscar díjat.
– Mi a következő lépés?
– A legfontosabb, hogy elismerjék a fogyatékkal élők teljesítményét, észrevegyék a tehetségüket, egyenlő esélyeket adjanak számukra a világ minden részén. A Channel4 számára ez nagyon fontos küldetés.
– Mennyire számít maga az esemény?
– A legfontosabb, hogy folytassuk a munkát amit megkezdtünk: olyan emberekkel dolgozzunk együtt, akik kreatívok és akik valamilyen fogyatékkal élnek. A célunk, hogy sokkal több helyre eljuttassuk az ő hangjukat a világban, mint ahol most tartunk.
A Channel4 Grand Prix nyertes fimje: