Egy online reklámkampány hatékonyságának kétharmada a kreatív anyag(ok)on múlik – vallja a Teads Studio, ami a többek között Magyarországon is futó, Teads által kiszolgált megjelenésekhez készít látványos kreatívokat, sok esetben egyszerű képekből vagy videókból. Amellett, hogy a Studio megtervezi ezeket az anyagokat odafigyelnek arra is, hogy mindez a kampánycélokra és KPI-okra optimalizáltan történjen. A következő sorokban bemutatjuk, hogyan is zajlik ez pontosan a gyakorlatban és hogyan képesek egy-egy kampány eredményei alátámasztani a Studio hatékonyságát. (x)
A Teads Studio a cég saját kreatív csapata, több mint százharminc alkalmazottal világszerte -köztük designer-ek, kreatív fejlesztők, stratégák – akik egy közös célért dolgoznak: az ügyfelektől kapott nyersanyagokból a leglátványosabb és legmegfelelőbb (platformra optimalizált) kreatívokat készítsék el, melyek képesek kiszolgálni bármilyen Teads kampányt.
A Teads-en futtatott hirdetések különlegessége, hogy nagyrészt okostelefonok képernyőin jelennek meg (jelenleg a Teads inventory-jának 90%-át a mobil megtekintések teszik ki), illetve, hogy minden hirdetés alapértelmezetten hang nélkül indul el (köszönhetően annak a “trendnek”, hogy ma már a felhasználók többsége így fogadja be a reklámtartalmakat). A Teads hirdetéskiszolgáló rendszere minden kreatívot az írott szerkesztőségi tartalmon belül jeleníti meg, ahol a felhasználók egy adott cikk olvasása közben lényegesen lassabban görgetnek, amely kiváló alapot biztosít nem csak a Teads, hanem minden márka számára, hogy hirdetéseikre a legértékesebb emberi figyelem irányuljon.
A Teads Studio viewable display és videós hirdetésekkel foglalkozik, a standard megoldásoktól kezdve a speciális “custom” formátumokig. Egy kreatív elkészítésénél vagy ajánlásánál az első legfontosabb kérdés, amelyet feltesznek egy hirdetőnek, hogy mit szeretne a kampányával elérni. Minden kreatívtípushoz tartoznak elengedhetetlen elemek. Ezek közül a legfontosabbak a branding elemek (pl. logó, szlogen, arculati színek stb.), amelyek segítségével minden felhasználó egyszerűen felismeri a márkát. A performance alapú kampányok esetén már az ún. Call To Action (CTA) gomb is elengedhetetlen eleme a kreatívoknak.
A Studio hitvallása szerint minél kreatívabb a rendelkezésre álló nyersanyag, annál nagyobb a lehetősége a csapatnak, hogy varázsütésre még látványosabb anyagokat készítsen. Úgy gondolják, hogy egy kreatívhoz nincs tökéletes recept, mivel mindegyik márka különleges a maga nemében és különböző módon kommunikálja üzeneteit a felhasználóknak. Ezt erősítve, a Teads Studio már számos alkalommal lepte meg proaktívan magyarországi ügyfeleit olyan kreatív megoldásokkal, amelyeket dinamikus elemekkel, 3D-s effektekkel vagy animációkkal egészítettek ki, holott az eredeti nyersanyag legtöbbször csak egy statikus kép vagy TVC videó volt. Véleményük szerint ez adja a szükséges pluszt egy kreatívhoz, hiszen az emberi agy a mozgást sokkal gyorsabban dolgozza fel és fogadja be, mint a statikus elemeket.
A Teads Studio minden kreatív formátumhoz egy meghatározott specifikáció alapján kéri a nyersanyagokat, melyeket természetesen sosem szednek darabjaikra, nem formálják át, vagy módosítanak rajta. A kapott kreatív elemek optimalizációja mindig az aktuális kam-pány KPI-oknak megfelelően történik, legyen az Engagement, In-view-time, Completion ra-te, Click stb. Ráadásul ehhez az ügyfeleknek semmilyen direkt kontaktot nem kell létesíteniük a Studioval, a Teads lokális ügyfélkapcsolati csapata már a kész anyagokat küldi ellenőrzésre.
Sőt, 2020 óta online is elérhető a Teads Studio különleges szolgáltatása, a L’Atelier, melynek keretein belül egy Zoom-meeting során a Studio, az ügynökség, az ügyfél és az ügyfél kreatív csapata összeül egy egész napos ötletelésre, melynek eredményeképp megszületnek a végleges kreatívok.
A Teads Studio a legjobb és legminőségibb kreatívokat készíti minden kampányhoz, ezt a leginkább a kampányok során elért eredmények igazolják. A Suzuki 2021 decemberében Magyarországon futott S-Cross Launch kampányához a Studio csapata készített egyedi display és videó kreatívokat. A számok önmagukért beszélnek: a 30 másodperces videós kreatív megtekintései aránya átlagosan 88%-on teljesült, míg a teljes videót az elért felhasználók 78%-a nézte végig, míg a display hirdetések átlagosan 10 másodpercig voltak képernyőn. A videó és display hirdetések egyaránt 90%-os viewability-t értek el, ami 20%-kal magasabb a Teads benchmark méréseinél (70%). A kampányról részletesen az első magyar Teads Case Study-ban is beszámolunk, ami itt elérhető.
A Teads Studio használata minden olyan ügyfél számára elérhető a magyar piacon, aki a Teads hirdetési megoldásait választja a kampányaihoz. A Studio csapat gyorsan és hatékonyan dolgozik, az esetek többségében már aznap elkészítik és küldik az ügyfél kérése alapján elkészített kreatívokat. A Studio mindenki számára azt javasolja, hogy gondolkozzunk digitálisan és mobil-felhasználó fejjel. Videós kreatívok esetén használjunk több, különböző hosszúságú vágatot és figyeljünk arra, hogy az üzenet hang nélkül is átmenjen a felhasználóknak – pl. felirat segítségével. Használjuk az elérhető branding és egyéb kreatív elemeket. Amennyiben ezek megvannak, a kampányhoz a legjobb kreatívok születnek meg. (x)
Teads Hungary kapcsolat
Kolba Gergely és Magyar Tamás
sales-hu@teads.com