- Hirdetés -

Talkshow sorozatot indított a Dreher

|

- Hirdetés -

A tavalyi nagy siker után idén is megnyitja kapuit a Dreher Söripari Emléktár a Múzeumok Éjszakáján. Ennek apropóján indítja útjára közösségi médiában a négy részből álló Sztorik habbal című talkshow sorozatát, amelyben lebilincselő beszélgetések hangzanak el építészetről, gasztrotörténelemről, képzőművészetről és a múzeumok működéséről.

A Sztorik habbal sorozatban a múzeumok mellett az építészet, a képzőművészet és a történelem kap főszerepet. A sör és az építészet kapcsolatát bemutató első epizódból például kiderül, hogy Budapest legalább annyira modern volt a századfordulón, mint napjainkban a Szilícium-völgy. De arra is választ kapnak a nézők, hogy miért az állandó 5 fokos klímát adó pincerendszer közelébe épült a kőbányai sörgyár. A fenti témákról Martin Pilsitz kutató, építészmérnök és Zubreczki Dávid „építészeti mesemondó” és szakíró beszélgetnek Nagy Judit műsorvezetővel.

A múzeumokról, azok szerepéről és jövőjéről Dr. Török Róbert, a Dreher Söripari Emléktár művészeti vezetője és a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum igazgatója, Dr. Fabényi Julia, a Ludwig Múzeum igazgatója, valamint Verbai Lajos, a Kőbányai Helytörténeti Gyűjtemény vezetője beszélget.

A gasztro- és sörtörténelem kapcsolatát Saly Noémi művelődéstörténész, Dr. Török Róbert, a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum igazgatója és Katona Csaba történész, az MTA BTK Történettudományi Intézet tudományos munkatársa vitatja meg.

A képzőművészeti adásban pedig Fazekas Gyöngyi festő-restaurátor, Bérczi Linda, az Együtt a Művészetért Egyesület elnöke, kulturális menedzser és Dr. Bellák Gábor művészettörténész, a Magyar Nemzeti Galéria főmuzeológusa folytat eszmecserét arról, hogy a képzőművészet hogyan jeleníti meg a társadalmi kihívásokat, hogyan őrzi meg a történelmi és kulturális jelenségeket, értékeket.

Az inspiráló beszélgetések helyszíne a Dreher Söripari Emléktár.

A sörtörténeti kiállításon a 19. század előttről származó gépektől kezdve a restaurált Gambrinus-festményen, díszes kerámiákon és reklámplakátokon át a kőbányai helytörténeti tárgyi emlékekig széles tárlattal ismerkedhetnek meg a látogatók. A sörgyárak épületei – például az Eiffel iroda által tervezett Léhűtő padlás vagy az Európa egyik legszebb főzőházaként ismert, Zsolnay-csempével díszített helyi védelem alatt álló épület – pedig egyaránt őrzik a nemes hagyományokat és adnak teret a legkorszerűbb technológiának.

„A Sztorik habbal című videósorozattal célunk az, hogy egy minél tágabb kulturális körképet adjunk és elgondolkodtassuk a nézőket és a látogatókat a múltról, jelenről, a hagyományőrzésről és annak ápolásáról” - mondja Szabó Ibolya, a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalati kapcsolatokért felelős vezetője. „A tavaly is hatalmas népszerűségnek örvendő Múzeumok Éjszakáján debütál online az első adás, így akik esetleg nem tudnak meglátogatni minket, ebben a formában is bekukkanthatnak hozzánk.”

A Múzeumok Éjszakáján a látogatók megtekinthetik a sörgyár történelmi főzőházától és a fejtőktől is függetlenül működő Sörműhelyt is, amely szinte határtalan lehetőségeket jelent a kísérletezésben és az új ötletek tesztelésében.

A Sztorik habbal sorozat elérhető a Dreher Sörgyárak YouTube-csatornáján, valamint Facebook-oldalán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...