- Hirdetés -

Ezért menő a TikTok

|

A fiatal generáció számára az egyik legmeghatározóbb online felület ma már világszerte 500 millió aktív felhasználót tudhat magáénak. Nem csoda, hogy a TikTok egyre meghatározóbb szerepet tölt be a marketing és a márkaépítés területén is. Természetesség, kreativitás és közönségtalálkozók kísérik a második legnépszerűbb közösségi média felület virágzását.

A 2014-ben kiadott kínai applikáció korábban Musical.ly néven volt elterjedt Magyarországon, amit a ByteDance Technology Co. 2017-ben egymilliárd amerikai dollár értékben megvásárolt és a Musical.ly alkalmazást megszűntetve beépítette a párhuzamosan futó TikTok ernyője alá. Az összeolvadásnak köszönhetően átvette az amerikai és európai piac nagy részét.

A világszerte havi 500 millió aktív felhasználóval rendelkező platform olyan közösségi média hálózatokat előz meg, mint a Twitter, LinkedIn, Pinterest és a Snapchat, derül ki az Influencer Marketing Hub statisztikájából. Havi aktív felhasználók tekintetében egyedül az Instagram jár előtte 1 milliárd fős táborával.

A TikTok applikáció legfontosabb tulajdonságai: 15 másodperces videók zenei aláfestéssel, amelyre elsősorban az adott szám szövegét tátogják rá, különböző koreográfiákkal vagy az alkalmazásba épített effektekkel vegyítve. Egyszerű, de nagyszerű és sok trendet hozott magával. Nézzük a három legfontosabb jelenséget a TikTok kapcsán:

Éljen a természetesség!

A TikTok a többi közösségi média platformtól egy dologban tér el markánsan, mégpedig az ’igaziságra’ való törekvésben. A TikTok köreiben az a menő, ha minél természetesebb a videó és a videó készítője is, ellentétben az Instagramon és Facebookon kialakult erős ideálképekkel.

Az elsősorban éneklés imitálással és rövid koreográfiák bemutatásával startoló TikTok mára már túl nőtt a puszta zeneiségen, mivel a karaoke mellett megjelenik a humor, a mémek, a kisállatok, a különböző trükkök és a szponzorált tartalom is.

Kiaknázatlan felület egy erős közönséggel

Annak ellenére, hogy az interakció csupán 29%-os a TikTok felületén, mégis egyre nagyobb teret nyer magának a marketingben és a márkaépítésben is. Elsősorban azok a márkák érdekeltek ennek az új felületnek a lehetőségeiben, akik a tinédzserekhez szeretnének szólni. Igaz, a TikTok felületét még nem árasztották el a videókba kreatívan beépített termékek, de már egyre több ilyen kezdeményezés látható.

Aki a TikTok-on sztár, az a Z generációt célzó márkák aduásza

Egyre több márka működik együtt a TikTok sztárokkal, mint például a Dorko is, hogy egy magyar példát említsünk. A street style márka egy külön kollekciót alkotott meg magyar influenszerekkel, köztük Hollósi Jázminnal, aki hazai viszonylatban a legtöbb követővel rendelkezik TikTok-on.

A TikTok felület jelentőségét az is jól mutatja, hogy egyre többször lehet olvasni a hírekben, miszerint ügynökségek szerződtetik le az ígéretes TikTok sztárokat.

Az együttműködések mellett egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a TikTok sztárokkal szervezett közönségtalálkozók, ahol a lelkes rajongók élőben találkozhatnak és beszélgethetnek a kedvenc TikTokerükkel. Ezeket a közönségtalálkozókat nem csak TikTokerek szervezik a rajongóik számára, hanem márkaegyüttműködések keretén belül is láthatunk ilyen eseményeket. Nemrégiben például egy hipermarket döntött úgy, hogy egy ilyen rendezvénnyel teszi különlegesebbé a márkaaktivitását.

Másik hasonlóan figyelemre méltó példa egy budapesti trambulinpark szervezte TikTok közönségtalálkozó, amelyre most hétvégén kerül sor és Hollósi Jázmin is a sztárvendégek között van.

„Ez egy számunkra is felfedezésre váró világ. A TikTok egy teljesen más felület, mint a Facebook vagy az Instagram, de a ’tátika’ jelenség olyannyira közkedvelt lett a fiatalok körében, hogy muszáj lépést tartanunk velük. Nagyon izgalmas együttműködni a TikTok sztárokkal és kíváncsian várjuk az első közönségtalálkozónkat a trambulinparkban” – mondta el Borsos Péter, a Superfly Budapest trambulinpark ügyvezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...