- Hirdetés -

Mit hoz 2019? – Ezt várják a szakértők

|

Úgy tűnik, egy pillanatra sincs megállás a médiapiacon. A Marketing&Media szerkesztőbizottsági tagjai komoly sikereket könyvelhettek el a múlt évben, nem véletlenül optimisták. Összeállításunkból kiderül, hogy mire a legbüszkébbek a tavalyi eredményeik közül és mit várnak 2019-től.

Horváth Magyary Nóra, K&H Csoport kommunikációs igazgatóság ügyvezető igazgató

Büszkeség: Sok mindenre büszke vagyok: több ezer fős belső kommunikációs rendezvényre, nemzetközi díjnyertes kampányra, az év marketingese díjra, korrektúra nélkül elfogadott vezetői levélre, a 16 szuper közvetlen és a 3984 közvetett kollégámra és egy nemrégi esetre, amikor a Fazekas Gimnázium egyik utolsó éves diákja felkért mentornak, majd az első másfél órás beszélgetésünk után elmenőben maga elé dörmögte: „na, ez jó volt!”

Kihívások: Az egyik legnagyobb kihívás, hogy miként lehet összehasonlítani az audiovizuális tartalmak különböző platformokon való nézettségét. Például hova érdemesebb befektetnem: tévébe, YouTube-videóba, közösségimédiaposztba vagy online videóhirdetésbe? Melyiknél hány százalékát tudom elérni a célcsoportomnak adott költség vetésből, hányszor tudom megmutatni neki a hirdetésem, sőt hányszor kell megmutatnom a hirdetésem, hogy meg is ragadja a figyelmét?

2019: Csakis optimistán tekintek a jövő évre, így vagyok összerakva. Mert valahol mindig süt a nap, csak meg kell találni azt a helyet és odamenni. Ez így volt tavaly és tavalyelőtt, így van az idén és így lesz jövőre is.

Dirk Gerkens, TV2 vezérigazgató

Büszkeség: A piacvezető szerep elérése a TV2 Csoporttal a teljes lakosságban teljes napot tekintve és a kábelportfólióval minden célcsoportban.

2019: Tovább akarjuk növelni a teljes elért nézőszámunkat és tovább szeretnénk javítani a pénzügyi mutatóinkat. Emelett szeretnénk további Spíler extrával előrukkolni, amely a mi prémium sporttartalmakra épülő OTT-szolgáltatásunk.

Optimizmus: Minden okom megvan, hogy optimista legyek a TV2-vel kapcsolatban.

És a foci? Hogy ne bízhatnék egy olyan csapatban, mint a Real Madrid, amely négy Bajnokok Ligája-címet szerzett az elmúlt öt évben. Óriási lenne újra megnyerni, de a verseny nagyon nagy, picit olyan, mint a tévépiacon a BL-t.

Vidus Gabriella, RTL Magyarország vezérigazgató

Büszkeség: Megőriztük piacvezető helyzetünket, mi több, az őszi időszakban még növelni is tudtuk az előnyünket, ami most, amikor ennyi televíziós tartalom készül, még keményebb munkát igényelt. Joggal lehetünk büszkék az idei évre. Műsoraink túlnyomó többsége kiválóan teljesített és tarolt. Az elmúlt hónapokban közel 80 százalékkal több nézőnk volt főműsoridőben, mint a konkurenciának. Kiemelkedő sikernek mondható még az RTLMost! online videoplatformunk, amely az idén megújult, külsejében, működésében is komoly szintet lépett és nagyon sikeres mind a közönség, mind a hirdetők körében.

Célok: Kihívás volt a digitális fejlesztésben eljutni odáig, hogy az elmúlt pár hétben a mért magyar oldalak körében az RTL online tartalmai (long és short form tartalmak együtt) vezették a videóindítási ranglistát Magyarországon. Tartalmainkat már minden platformon fogyaszthatja a néző. A cél jövőre is megtartani és tovább növelni az előnyünket a lineáris televíziózásban és a digitalis tartalomfogyasztásban is.

Bizakodás: Az idei év eredményei feljogosítanak arra, hogy bizakodóan tekintsünk a 2019-es esztendőre, de leginkább a jövő évbe fektetett energiák és megvalósításra kész tervek azok, amelyek alapján jó évben bízunk.

Nagy Bálint, IBS marketingintézet-vezető

Öröm: Annak mindenképp örülök, hogy tíz esetből kilencszer visszafogtam magam, és publikusan nem kommentáltam azt a mérhetetlen sok butaságot, amit marketingtémákban olvastam ún. szakmai forrásokban és megnyilatkozásokban. Sajnos egy napi blogot lehetne könnyedén megtölteni ezekkel, és még azt sem állítom, hogy nem szórakoznánk jól többségükön. Engem mégis inkább irritál és elszomorít a jelenség, de értelmetlen szóvá tenni, mert tapasztalatom szerint nem a szakma épül belőle, hanem az érintett sértődik meg.

Kihívások: A szűkebb napi munkámnál maradva: megtalálni az egészséges arányt a marketing legkurrensebb trendjeinek és hagyományos alappilléreinek oktatásában. Utóbbi továbbra is nélkülözhetetlen, hogy legyen mire építkezni, előbbi pedig, hogy a kezeim alól kikerülő marketinges azonnal hadra fogható legyen, és ezáltal átlagon felül piacképes. A visszajelzésekből úgy érzem, eddig sikerült. 2019 (és talán a következő 2-3 év) inkább a konszolidáció időszaka lesz a marketingben, mint a nagy újításoké. Azokból volt épp elég az elmúlt 4-5 évben, most már emészteni kell és napi gyakorlattá konvertálni. Ez nagyságrendekkel nehezebb feladat. Drukkolok a kollégáknak.

2019? Tájékozott realista vagyok, ezért szkeptikusan tekintek a jövő évre.

 

A Marketing&Media magazin legújabb számában megjelent összeállításunkból kiderül az is, hogyan értékeli a múlt évet és mit vár 2019-től dr. Király Mária, Ritter Tamás, Kádár Tamás és Nyomárkay Kázmér.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...