- Hirdetés -

Mit hoz 2019? – Ezt várják a szakértők

|

- Hirdetés -

Úgy tűnik, egy pillanatra sincs megállás a médiapiacon. A Marketing&Media szerkesztőbizottsági tagjai komoly sikereket könyvelhettek el a múlt évben, nem véletlenül optimisták. Összeállításunkból kiderül, hogy mire a legbüszkébbek a tavalyi eredményeik közül és mit várnak 2019-től.

Horváth Magyary Nóra, K&H Csoport kommunikációs igazgatóság ügyvezető igazgató

Büszkeség: Sok mindenre büszke vagyok: több ezer fős belső kommunikációs rendezvényre, nemzetközi díjnyertes kampányra, az év marketingese díjra, korrektúra nélkül elfogadott vezetői levélre, a 16 szuper közvetlen és a 3984 közvetett kollégámra és egy nemrégi esetre, amikor a Fazekas Gimnázium egyik utolsó éves diákja felkért mentornak, majd az első másfél órás beszélgetésünk után elmenőben maga elé dörmögte: „na, ez jó volt!”

Kihívások: Az egyik legnagyobb kihívás, hogy miként lehet összehasonlítani az audiovizuális tartalmak különböző platformokon való nézettségét. Például hova érdemesebb befektetnem: tévébe, YouTube-videóba, közösségimédiaposztba vagy online videóhirdetésbe? Melyiknél hány százalékát tudom elérni a célcsoportomnak adott költség vetésből, hányszor tudom megmutatni neki a hirdetésem, sőt hányszor kell megmutatnom a hirdetésem, hogy meg is ragadja a figyelmét?

2019: Csakis optimistán tekintek a jövő évre, így vagyok összerakva. Mert valahol mindig süt a nap, csak meg kell találni azt a helyet és odamenni. Ez így volt tavaly és tavalyelőtt, így van az idén és így lesz jövőre is.

Dirk Gerkens, TV2 vezérigazgató

Büszkeség: A piacvezető szerep elérése a TV2 Csoporttal a teljes lakosságban teljes napot tekintve és a kábelportfólióval minden célcsoportban.

2019: Tovább akarjuk növelni a teljes elért nézőszámunkat és tovább szeretnénk javítani a pénzügyi mutatóinkat. Emelett szeretnénk további Spíler extrával előrukkolni, amely a mi prémium sporttartalmakra épülő OTT-szolgáltatásunk.

Optimizmus: Minden okom megvan, hogy optimista legyek a TV2-vel kapcsolatban.

És a foci? Hogy ne bízhatnék egy olyan csapatban, mint a Real Madrid, amely négy Bajnokok Ligája-címet szerzett az elmúlt öt évben. Óriási lenne újra megnyerni, de a verseny nagyon nagy, picit olyan, mint a tévépiacon a BL-t.

Vidus Gabriella, RTL Magyarország vezérigazgató

Büszkeség: Megőriztük piacvezető helyzetünket, mi több, az őszi időszakban még növelni is tudtuk az előnyünket, ami most, amikor ennyi televíziós tartalom készül, még keményebb munkát igényelt. Joggal lehetünk büszkék az idei évre. Műsoraink túlnyomó többsége kiválóan teljesített és tarolt. Az elmúlt hónapokban közel 80 százalékkal több nézőnk volt főműsoridőben, mint a konkurenciának. Kiemelkedő sikernek mondható még az RTLMost! online videoplatformunk, amely az idén megújult, külsejében, működésében is komoly szintet lépett és nagyon sikeres mind a közönség, mind a hirdetők körében.

Célok: Kihívás volt a digitális fejlesztésben eljutni odáig, hogy az elmúlt pár hétben a mért magyar oldalak körében az RTL online tartalmai (long és short form tartalmak együtt) vezették a videóindítási ranglistát Magyarországon. Tartalmainkat már minden platformon fogyaszthatja a néző. A cél jövőre is megtartani és tovább növelni az előnyünket a lineáris televíziózásban és a digitalis tartalomfogyasztásban is.

Bizakodás: Az idei év eredményei feljogosítanak arra, hogy bizakodóan tekintsünk a 2019-es esztendőre, de leginkább a jövő évbe fektetett energiák és megvalósításra kész tervek azok, amelyek alapján jó évben bízunk.

Nagy Bálint, IBS marketingintézet-vezető

Öröm: Annak mindenképp örülök, hogy tíz esetből kilencszer visszafogtam magam, és publikusan nem kommentáltam azt a mérhetetlen sok butaságot, amit marketingtémákban olvastam ún. szakmai forrásokban és megnyilatkozásokban. Sajnos egy napi blogot lehetne könnyedén megtölteni ezekkel, és még azt sem állítom, hogy nem szórakoznánk jól többségükön. Engem mégis inkább irritál és elszomorít a jelenség, de értelmetlen szóvá tenni, mert tapasztalatom szerint nem a szakma épül belőle, hanem az érintett sértődik meg.

Kihívások: A szűkebb napi munkámnál maradva: megtalálni az egészséges arányt a marketing legkurrensebb trendjeinek és hagyományos alappilléreinek oktatásában. Utóbbi továbbra is nélkülözhetetlen, hogy legyen mire építkezni, előbbi pedig, hogy a kezeim alól kikerülő marketinges azonnal hadra fogható legyen, és ezáltal átlagon felül piacképes. A visszajelzésekből úgy érzem, eddig sikerült. 2019 (és talán a következő 2-3 év) inkább a konszolidáció időszaka lesz a marketingben, mint a nagy újításoké. Azokból volt épp elég az elmúlt 4-5 évben, most már emészteni kell és napi gyakorlattá konvertálni. Ez nagyságrendekkel nehezebb feladat. Drukkolok a kollégáknak.

2019? Tájékozott realista vagyok, ezért szkeptikusan tekintek a jövő évre.

 

A Marketing&Media magazin legújabb számában megjelent összeállításunkból kiderül az is, hogyan értékeli a múlt évet és mit vár 2019-től dr. Király Mária, Ritter Tamás, Kádár Tamás és Nyomárkay Kázmér.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA