- Hirdetés -

Mit hoz 2019? – Ezt várják a szakértők

|

- Hirdetés -

Úgy tűnik, egy pillanatra sincs megállás a médiapiacon. A Marketing&Media szerkesztőbizottsági tagjai komoly sikereket könyvelhettek el a múlt évben, nem véletlenül optimisták. Összeállításunkból kiderül, hogy mire a legbüszkébbek a tavalyi eredményeik közül és mit várnak 2019-től.

Horváth Magyary Nóra, K&H Csoport kommunikációs igazgatóság ügyvezető igazgató

Büszkeség: Sok mindenre büszke vagyok: több ezer fős belső kommunikációs rendezvényre, nemzetközi díjnyertes kampányra, az év marketingese díjra, korrektúra nélkül elfogadott vezetői levélre, a 16 szuper közvetlen és a 3984 közvetett kollégámra és egy nemrégi esetre, amikor a Fazekas Gimnázium egyik utolsó éves diákja felkért mentornak, majd az első másfél órás beszélgetésünk után elmenőben maga elé dörmögte: „na, ez jó volt!”

Kihívások: Az egyik legnagyobb kihívás, hogy miként lehet összehasonlítani az audiovizuális tartalmak különböző platformokon való nézettségét. Például hova érdemesebb befektetnem: tévébe, YouTube-videóba, közösségimédiaposztba vagy online videóhirdetésbe? Melyiknél hány százalékát tudom elérni a célcsoportomnak adott költség vetésből, hányszor tudom megmutatni neki a hirdetésem, sőt hányszor kell megmutatnom a hirdetésem, hogy meg is ragadja a figyelmét?

2019: Csakis optimistán tekintek a jövő évre, így vagyok összerakva. Mert valahol mindig süt a nap, csak meg kell találni azt a helyet és odamenni. Ez így volt tavaly és tavalyelőtt, így van az idén és így lesz jövőre is.

Dirk Gerkens, TV2 vezérigazgató

Büszkeség: A piacvezető szerep elérése a TV2 Csoporttal a teljes lakosságban teljes napot tekintve és a kábelportfólióval minden célcsoportban.

2019: Tovább akarjuk növelni a teljes elért nézőszámunkat és tovább szeretnénk javítani a pénzügyi mutatóinkat. Emelett szeretnénk további Spíler extrával előrukkolni, amely a mi prémium sporttartalmakra épülő OTT-szolgáltatásunk.

Optimizmus: Minden okom megvan, hogy optimista legyek a TV2-vel kapcsolatban.

És a foci? Hogy ne bízhatnék egy olyan csapatban, mint a Real Madrid, amely négy Bajnokok Ligája-címet szerzett az elmúlt öt évben. Óriási lenne újra megnyerni, de a verseny nagyon nagy, picit olyan, mint a tévépiacon a BL-t.

Vidus Gabriella, RTL Magyarország vezérigazgató

Büszkeség: Megőriztük piacvezető helyzetünket, mi több, az őszi időszakban még növelni is tudtuk az előnyünket, ami most, amikor ennyi televíziós tartalom készül, még keményebb munkát igényelt. Joggal lehetünk büszkék az idei évre. Műsoraink túlnyomó többsége kiválóan teljesített és tarolt. Az elmúlt hónapokban közel 80 százalékkal több nézőnk volt főműsoridőben, mint a konkurenciának. Kiemelkedő sikernek mondható még az RTLMost! online videoplatformunk, amely az idén megújult, külsejében, működésében is komoly szintet lépett és nagyon sikeres mind a közönség, mind a hirdetők körében.

Célok: Kihívás volt a digitális fejlesztésben eljutni odáig, hogy az elmúlt pár hétben a mért magyar oldalak körében az RTL online tartalmai (long és short form tartalmak együtt) vezették a videóindítási ranglistát Magyarországon. Tartalmainkat már minden platformon fogyaszthatja a néző. A cél jövőre is megtartani és tovább növelni az előnyünket a lineáris televíziózásban és a digitalis tartalomfogyasztásban is.

Bizakodás: Az idei év eredményei feljogosítanak arra, hogy bizakodóan tekintsünk a 2019-es esztendőre, de leginkább a jövő évbe fektetett energiák és megvalósításra kész tervek azok, amelyek alapján jó évben bízunk.

Nagy Bálint, IBS marketingintézet-vezető

Öröm: Annak mindenképp örülök, hogy tíz esetből kilencszer visszafogtam magam, és publikusan nem kommentáltam azt a mérhetetlen sok butaságot, amit marketingtémákban olvastam ún. szakmai forrásokban és megnyilatkozásokban. Sajnos egy napi blogot lehetne könnyedén megtölteni ezekkel, és még azt sem állítom, hogy nem szórakoznánk jól többségükön. Engem mégis inkább irritál és elszomorít a jelenség, de értelmetlen szóvá tenni, mert tapasztalatom szerint nem a szakma épül belőle, hanem az érintett sértődik meg.

Kihívások: A szűkebb napi munkámnál maradva: megtalálni az egészséges arányt a marketing legkurrensebb trendjeinek és hagyományos alappilléreinek oktatásában. Utóbbi továbbra is nélkülözhetetlen, hogy legyen mire építkezni, előbbi pedig, hogy a kezeim alól kikerülő marketinges azonnal hadra fogható legyen, és ezáltal átlagon felül piacképes. A visszajelzésekből úgy érzem, eddig sikerült. 2019 (és talán a következő 2-3 év) inkább a konszolidáció időszaka lesz a marketingben, mint a nagy újításoké. Azokból volt épp elég az elmúlt 4-5 évben, most már emészteni kell és napi gyakorlattá konvertálni. Ez nagyságrendekkel nehezebb feladat. Drukkolok a kollégáknak.

2019? Tájékozott realista vagyok, ezért szkeptikusan tekintek a jövő évre.

 

A Marketing&Media magazin legújabb számában megjelent összeállításunkból kiderül az is, hogyan értékeli a múlt évet és mit vár 2019-től dr. Király Mária, Ritter Tamás, Kádár Tamás és Nyomárkay Kázmér.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...

Új kommunikációs vezetővel erősít az Electrolux

2022. október 1-től Bacskainé Ruska Mónika felel a svéd háztartásigép-gyártó vállalat országos vállalati kommunikációjáért. A szakember 15 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik kommunikáció, CSR, fenntarthatóság, közkapcsolat és PR területen.Nyíregyházán és Pécsett folytatott tanulmányai után a...

A nők dönthetik el, mely cégek élik túl a válságot

Túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról – derül ki a B2W (Business To Woman) Akadémia több mint háromezer magyar nő megkérdezésével készült friss kutatásából....

Újabb fordulat a Twitter-sztoriban

A Twitter elutasította Elon Musk megújított 44 milliárd dolláros vételi ajánlatát a közösségi médiavállalatra - közölték a milliárdos vállalkozó ügyvédei csütörtökön, akik azt kérik, hogy a Delaware állambeli bíróság függessze fel az adásvétel körülményei...

Élen a Femina a női oldalak között

Magabiztosan vezette a női oldalakat rangsorát több mint 3,3 millió havi látogatóval a femina.hu szeptemberben, a második nlc.hu több mint 2,9 millió látogatót vonzott – derül ki a DKT legfrissebb havi elemzéséből. A napi...

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egy fesztivál ami, csak lányoknak szól

Egy fesztivál lányoknak a lányokért és a közös jövőnkért. Képzeljünk el egy hagyományos pályaorientációs napot, és felejtsük is gyorsan el! Milyen lehet egy nap alatt megmenteni a bolygót, robotokat idomítani, tornyot építeni valamelyik érzékszervünk...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Díjazták az Inspiráló Nőket

Két év kihagyás után idén újra átadta a Femcafé.hu az Inspiráló Nők Díját. A nemrég megújult női portál olvasói soha eddig nem tapasztalt lelkesedéssel nyilvánítottak véleményt, több, mint százezer voksot adtak le a hét...

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...
- Hirdetés -

Don't Miss

Marics Petivel, Sápi Viviennel és közönségtalálkozóval kampányolt a CCC

Két hazai influencert, Marics Petit és Sápi Vivient kérte fel a CCC 2022-es BTS kampányára. A Game Garage Playoffs kampánnyal az Y és Z generáció tagjait szerették volna megszólítani, ehhez minden médiafelületet felhasználtak. A fiatalok...

A helyzetünk stabil

A csődmegállapodásban foglalt kötelezettségeinek több mint a felét már kifizette, tavaly a második félévben már 200 millió forintos forgalmat realizált az új tulajdonosi kör által működtetett, megújult Bónusz Brigád – mondta el Banga Györgyi....

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egyre nagyobb problémát jelentenek az elektronikai hulladékok

2019-ben például 53,6 millió tonna keletkezett, amelynek több mint 80 százaléka ismeretlen helyen – nem hivatalos hulladéklerakóhelyeken, hulladéktelepeken, bontókban – végezte, és amelyből csupán 10 millió tonna volt az a mennyiség, amelyet dokumentáltan és...

Így állunk az energiatakarékos eszközökkel

A vásárlók fontosnak tartják, hogy az eszközeik energiatakarékosak legyenek, azonban az energiacímkék jelentésével a többségük nincs tisztában, és nem mindenki hajlandó jelentősen többet fizetni a jobb energiabesorolású gépekért – derült ki az Euronics Műszaki...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....