- Hirdetés -

Mit hozhat a gépek kora?

|

- Hirdetés -

Ma az „okos” technológia segítségével oldunk meg feladatokat, tanulunk, éljük a mindennapjainkat. Az okoskesztyű, az okosóra, a VR szemüveg vagy a drónok szinte már alap kütyük. Kérdés, hogy meddig mehetünk el? Eljön-e a kor, amikor már mi is a Cloudban fogunk tovább élni? Vajon, mit tartogat a jövő, és mennyibe fog ez kerülni? Az UNIQA Money Lounge második rendezvényén a gondolkodó gépek korával beköszöntő legelemibb kérdéseket boncolgatták az előadók.

A tavalyi év sikere után, idén második alkalommal rendezték meg az UNIQA Money Lounge Meetupot, melynek során a pénzügyi világ kérdéseit, az emberi lét kondíciójának határait, a technológia jelentőségét és befolyásoló erejét feszegették a vendégek. „A Money Lounge-ot azért hoztuk létre, hogy felhívjuk a figyelmet arra, milyen változások érnek minket nap, mint nap és hogy ezek hogyan hatnak az életünkre.” – foglalta össze Kurtisz Krisztián, az UNIQA vezérigazgatója és a rendezvény életrehívója. Az előadássorozat és kerekasztalbeszélgetés során a meghívott előadók arra a kérdésre keresték a választ, hogy milyen változások várnak ránk a jövőben, s milyen hatással lesz életünkre a folyamatosan változó és alakuló digitális kor.

A mesterséges intelligenciát, az önvezető autókat és a robotikus protéziseket eddig inkább csak a filmekből ismertük, most mégis valósággá válnak. A technológiai újítások változásával elértünk egy olyan szintet, ami egyszerre több iparágban is felforgatja a játékszabályokat, és új fejlődési irányokat nyit meg előttünk. „Az exponenciális trend most jutott el odáig, hogy egy nagyon gyorsan változó technológiai környezetben éljünk.” – többek között erről beszélt Frankó-Csuba Dea a Spark Institute CEO-ja, aki a radikális technológiai innovációkat egy 24 órás skálán vezette le, szemléltetve, hogy az embereknek voltaképpen mennyi ideje van arra, hogy reagáljanak az újabbnál újabb trendekre. Skáláján reprezentálva rámutatott arra, hogy a mai kor – ellentétben a néhány száz évvel ezelőtti időszakkal – szinte percről-percre változik, melyben mind az embereknek, mind pedig az üzleti világnak meg kell találnia a biztonságot, amelynek keretein belül magabiztosan tudnak működni. Előadását azzal az előremutató sikerrecepttel zárta, hogy a hatékonyság jegyében az embereknek és a gépeknek szükségszerű a szoros együttműködés a jövőben.

„Jár a robotnak járadék? – avagy meddig tart az emberi élet?” kérdését elemezte Kurtisz Krisztián. A várható élettartam az utóbbi 100 évben megduplázódott, melynek hátterében megannyi komponensen túl a technológiai újítások játszottak főbb szerepet. Felmerülhet tehát a kérdés, hogy az élet- és vagyonbiztosítás, hogyan fog idomulni a kitolódott élethosszhoz, illetve az emberek értékükhöz való ragaszkodásához, vagy a nyugdíjkérdéshez. Az UNIQA vezérigazgatója szerint 10-15 éven belül választ kaphatunk arra a kérdésre is, hogy milyen hatása lesz a biztosítási rendszerre a technológia progresszív fejlődése.

A 21. század exponenciális trendjével kapcsolatosan tartott interaktív előadást Lévay György, az Infinite Biomedical Technologies LLC. kutatásmenedzsere. Lévay György 2010 őszén bakteriális agyhártyagyulladás következtében vesztette el karját és lábfejének egy részét. A már akkoriban is mérnökként tanuló fiatalember Amerikában folytatta tanulmányait, ahol idejét a felkarprotézisek irányításának fejlesztésére szentelte. Két évet töltött az Egyesült Államok egyik legjobb egyetemén, a Johns Hopkins University-n biomedikus mérnökként, ahol emberek és gépek közti kommunikációval próbált javítani a protézisek működésén. A hatékony együttműködés sikere az ember és a gép egymáshoz való alkalmazkodásától függ. Ezt szemléltette elektromos karprotézisére kifejlesztett elektromiogram rendszer segítségével. Azt, hogy az elektromos kar hogyan működik a közönség soraiban ülők is láthatták, sőt tesztelhették is.

Az esemény utolsó felvonásában a meghívott előadókhoz csatlakozott Lukoviczki Réka, a Robotlány is, hogy a meetup zárásaként értékeljék az elhangzottakat és vitaindító beszélgetést kezdeményezzenek a megjelentekkel. Felevetették a művégtagok biztosításának bonyolult és eddig meg nem oldott kérdését. Réka saját példájával szemléltette a művégtagok értékét. „Annak, hogy hogyan tudjuk a technológiát a hasznunkra fordítani, szem és fültanúi lehettek a megjelentek. Ez a fő feladatunk, hogy ezt a rengeteg innovációt – ami teljesen mindegy, hogy milyen algoritmus, elektromos kéz vagy láb-, hogyan tudjuk értelmes módon és jól felhasználni a kihívásaink leküzdése során.”

A megoldást abban látják a szakértők, ha együtt gondolkodunk és megkérdőjelezzük az eddig bevált és biztonságot jelentő dolgokat és információkat. Sémát kell törni annak érdekében, hogy elinduljunk az új kihívások irányába. Ennek egyik eszköze, ha felismerjük és felhasználjuk az új eszközök adta lehetőségeket. A Money Lounge eseménysorozat várhatóan a jövőben is folytatódik, és még ebben az évben újabb izgalmas Meetup várja az érdeklődőket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA