- Hirdetés -

Mit jelent a pandémia a televíziós reklámpiacnak?

|

- Hirdetés -

Az iparági szektorok között a legkisebb mértékű bevételcsökkenéssel a televízió és az internet területén számolhatunk – írja Hidvégi Krisztina, a New Land Media médiaigazgatója. Az ügynökségi szakember elemzése szerint a kisebb és a nagyobb hirdetők eltérően reagálnak a koronavírusos helyzetre, a televíziós reklámpiacon pedig az év vége már kifejezetten erősnek ígérkezik.

Amit lényeges figyelembe venni hirdetőként, médiatervező ügynökségként, hogy hónapokon át a fogyasztók egy teljesen más életvitelre, tartós otthoni munkarendre, otthonról való vásárlásara, otthoni tanulásra rendezkedtek be. A kényszerű otthonmaradásban értelemszerű, hogy a médiafogyasztási szokások is az otthon jobban elérhető médiumok felé torlódnak, sőt akár fel is erősödnek.

Fontos azonban megvizsgálni, hogy a kényszerű otthonmaradás miatt bekövetkezett fogyasztói szokásbeli változások magának a kényszerhelyzetnek az elmúlásával újra megváltoznak-e? A pandémia kezdetén, amikor a kijárási korlátozások, iskolabezárások elindultak, hirtelen drasztikusan megnövekedett a tévénézésre fordított idő. Ám április közepétől fokozatosan kezdett újra közelíteni a megelőző év ugyanezen időszakában jellemző tévénézésre fordított idő szintjéhez, majd a korlátozások feloldását követő időszakban szinte teljes visszarendeződés figyelhető meg iparági szoftverek szerint. Egyébként ugyan ezt a mintát mutatja az online is.

A pandémia alatti átlagon felüli tévénézési növekedést egyébként épp a kevesebbet televíziózó fiatalok, a magasabb vásárlóerejűek és a magasabb iskolai végzettségűek mutatták. Az eddig megszokottaktól eltérő televíziónéző közönség megnövekedése is azt támasztja alá, ami történt, hogy magatartás változások nem állandóak, de legalábbis tovább változnak, ahogyan most minden.

Hirdetők: eltérő reakciók. Azt is meg kell jegyezni, hogy azok a közepes vagy kisebb hirdetők, akiket erősebben érintett költségvetésükben a pandémia, azok minden forint költést meg fognak fontolni továbbra is, vagy adott esetben átszervezik vagy priorizálnak a kommunikációs céljaik tekintetében, és náluk a fókusz inkább a közvetlen és azonnali eredményt hozó csatornákra helyeződik, ahol többek között garantáltan visszamérhető a hatékonyság, a konverzió, a vásárlás, így nálunk online preferencia várható.

Mellettük pedig a továbbra is nagyobb büdzsével kalkuláló hirdetők a kommunikációs célok függvényében integrált kampányokban gondolkoznak. Eddig is meghatározó volt az egyre magasabb ingerküszöb a reklámokkal szemben, illetve a fragmentálódott fogyasztói figyelem. Ez pedig a digitális transzformáció felerősödésében, az elmúlt pandémiás időszaki hatásokban még tovább fokozódott, azzal, hogy még nagyobb híréhségünket akartuk kielégíteni, még több felületet, még több eszközt használtunk.

A párhuzamos eszközhasználat tovább növekedett, és azok a hirdetők, akik a televíziós hirdetéseket összekapcsolják egyéb jelenléttel – például instant landing page-t használnak és olyan értékesítési folyamatot építenek fel, amely hatására az ügyfél pár kattintással vásárlóvá válhat – egyre nagyobb nyertesei lesznek a multiscreening jelenségnek. Egyre nehezebb áttörni a fogyasztói ingerküszöböt, így végig kell kísérni őket a lehető legtöbb receptív élethelyzetükben, hogy végül egy utolsó jól célzott reklámmal elérjük a kívánt konverziót, egyéb pszichológiai hatást.

Tévés reklámpiac: kisebb csökkenés. Az iparági szektorok között a legkisebb mértékű bevételcsökkenéssel a televízió és az internet területén számolhatunk. Ehhez egyfelől az is hozzájárul, hogy a kijárási korlátozás időszakában olyan médiahirdetési csatornákra kellett átszervezni a futó kampányok reklámközzétételeit, amelyek az otthon maradt embereket is legnagyobb arányban elérik.

Másfelől pedig a reklámiparban érdekelt vállalkozások piaci és pénzügyi helyzete az év végére és 2021-re már sokkal pozitívabb jövőképet mutat összességében, mint ahogy pár hónappal ezelőtt vártuk. Akkor a reklámipari cégvezetők nagy része romlást prognosztizált a következő időszakra, míg jelenleg megfordult ez tendencia.

A kezdeti, első pánik érthető, hiszen soha nem látott mélységben fordult fel a cégek élete. Azonban a pánikon mostanra tapasztalattal és rugalmassággal felvértezve túl vagyunk, erről árulkodnak az augusztusi hónapra eső teljes médiapiacra vonatkoztatott reklámköltések is. Ekkor a reklámbevételek a korábbi visszaesések után először újra elérték a 2019-es év ugyanezen hónapjára eső szintet. A televíziót tekintve is kifejezetten reklámzajos Q4-es időszak várható.

(Hidvégi Krisztina a héten megjelenő Marketing & Médiának is nyilatkozott a televíziós reklámpiac alakulásáról. Ezen felül is számos, a televíziós piaccal foglalkozó cikket olvashatnak majd a legfrissebb Marketing & Médiában).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Jövő hónaptól kevesebb sportcsatorna lehet itthon

Megszűnik a tartalomszolgáltatás a Digi Sporton július 1-től a csakfoci.hu információi szerint. A Digi sportos portfóliójában három csatorna is tartozott, a kínálatban a legnépszerűbb futball bajnokságok és versenysorozatok összecsapásai is szerepeltek. A csakfoci.hu úgy...

Ásványvízből inkább hazait vesznek a magyarok

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak....

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

6 ok, amiért már nincs értelme a papíralapú adminisztrációnak (x)

Egyre több dolgot tudunk elintézni az interneten papírmunka nélkül, hiszen szinte minden elkezdett átrendeződni az online térbe – így például az adminisztráció is. Egy banki ügyintézés alkalmával már kevesebb nyomtatott papírt kapunk, de hivatalos...

Magyar arany a világ legelismertebb borversenyén

A Decanter World Wine Awards (DWWA) a világ legnagyobb és legelismertebb, páratlan globális érdeklődés által kísért borversenye. Ezért különösen figyelemre méltó eredmény, hogy 2022-ben, a Thummerer Pincészet Egri Vili Papa Cuvée Superior 2018 lett...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....