- Hirdetés -

Mitől lesz hiteles a brandépítés?

|

Hirdetni mindenki tud, de mitől lesz hiteles egy cég? Régen elég volt egy reklámban felvillantani azt, hogy Hurka Gyurka. Ma a kulcskérdés a hiteles márka és a hitelesség, a közösségépítés és az önkéntesség is. Langmár Zsuzsanna kommunikációs tanácsadó gondolatai.

Az ipari termék sajátja, hogy konfekció, egy kaptafára készül. „A cég, ha sikeres szeretne lenni, új irányokat, és ami a legfontosabb: saját utat kell, hogy válasszon, hogy elérje a vásárlókat” – fejtette ki Langmár Zsuzsanna, a Langmár Kommunikáció vezető tanácsadója, hozzátéve: „Az új jelszó: legyünk hitelesek. Legyünk önmagunk.”

Hirdetni mindenki tud, de célozhatjuk a szívet is

Nézzünk egy konkrét példát: A Marvel képregénycég az elmúlt 10+ évben óriásit robbantott, gyakorlatilag maga alá gyűrte a filmes piacot. Ez csupán annak köszönhető, hogy a brand, a hősök, akik majd egy évszázada uralták a képregényes ponyva piacot, a vászonra kerültek fel?

Messze nem. A Marvel nagyon okos és hiteles (vagy nagyon annak tűnő) kommunikációt folytatott a működése során. Például, amikor a filmből ismert színészek a karakterüknek öltözve nagybeteg rajongókat látogattak meg, az PR-akció volt, épp volt ott egy operatőr, aki megörökítette az egészet, de a cég ezzel közölte azt is, hogy a rajongóik fontosak számukra. A rajongók pedig valószínűleg életre szóló élményt kaptak azáltal, hogy kezet rázhattak Pókemberrel, Vasemberrel vagy Amerika kapitánnyal.

Hirdetés szempontjából mi a tanulság?

Az önkénteskedést lehet öncélúan használni, de nem minden célzott önkénteskedés öncélú.

A hirdetés önmagában nem elég a sikerhez.

A közösségépítés fontos, sőt, egyenesen elsődleges.

A Marvel mindig figyelt arra, hogy a rajongókat, mint egy hatalmas családot kezelje. Marketing ez? Marketing. Hiteles? Hiteles. Mindenki nyer vele valamit? Mindenki nyer vele valamit. Tanulhatunk tőlük? Tanulhatunk.

A filmvilágban még nagyon sokáig lesz napirenden a szuperhős-mánia. Nem csak ezért, mert a képregény mára elfoglalta méltó helyét a művészeti ágak között, így a filmművészet számára is állandó inspirációvá vált, hanem azért is, mert a képregényfilm egy olyan szubzsáner, melynek alapjául egy folyton változó, az aktualitásokra állandóan reagáló műfaj szolgál. Az állandó megújulásra képes tényezők pedig nehezen mennek ki a divatból, ezt is fontos megjegyeznünk.

Meg kell mutatni a cég arcait, hogy a megrendelő jó ismerősként kezeljen minket

Ahogy Langmár Zsuzsanna fogalmaz: „A bélyeggyűjtés szuper hobbi, de egy cég számára hasznosabb az elégedett vevők véleményének megőrzése.”

A vásárló már nem elégszik meg azzal, hogy egy a sok közül – ő A Partner szeretne lenni. Most, amikor a Facebookon bárki kiírhatja a véleményét bármiről, most, amikor az egyén nem egy a sokból, hanem valóban azt érezheti, hogy számít, akkor meg kell mutatnunk, hogy kik vagyunk, mit kínálunk, és – ami a legfontosabb – milyenek vagyunk mi magunk is. Miért? Mert akkor nem egy cég leszünk a sok közül, hanem a Cég, akit jól ismer a partnere.

„Az egyéni stílus, a brandünk csak az alap – mondja Zsuzsa. – A cégnél emberek dolgoznak, akik embereknek akarnak eladni. Legyen a hangsúly az értéken! Ami minden dolgozónkban, alvállalkozónkban, szövegíróban és szakemberben ott van.”

Azaz:

Merjünk a hirdetésünkkel kitűnni úgy, hogy megmutatjuk: nálunk mindenki a saját, hozott értékeivel erősít minket, és teszi a cégünket egyedivé.

Mutassuk be, ki hogyan és miért tesz minket különlegessé.

Hirdessünk azzal, amivel a konkurencia nem tud versenyezni: saját magunkkal.

A vélemény erősít, a kritika előretol

„Sok cég nem meri kikérni a vevők álláspontját – igazából érthetetlen, hogy miért, hiszen a kritika előre visz, csak azt mutatja meg, miben kell változtatnunk, merre kellene fejlődnünk tovább. Sőt: a partnernek számít, ha kikérjük a véleményét. Miért ne számítana? Pont ettől lesz ő a fontos személy, az a vevő, aki elmondhatja, ha valami olyasmit tapasztalt, amit nem feltétlenül tart bennünk jónak” – mondja Zsuzsa, a Langmár Kommunikáció vezetője.

Ez elégedettséghez vezet. Az elégedett vásárló pedig arra tol minket, amerre mennünk kell: a fejlődés felé. Merjünk véleményt kérni! Nem leszünk tőle kevesebbek. Sőt. Ne féljünk se az újtól, se saját magunktól! Ha őszinték vagyunk a céges kommunikációban is, ha fel tudjuk mérni, hogy a cégnél ki milyen értéket képvisel, csodákra lehetünk képesek.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...