- Hirdetés -

Mobilba költözhet a koronavírus teszt

|

- Hirdetés -

A napokban debütál a digitális személyazonosítással foglalkozó ID&Trust fejlesztése, a GoodID COVID-19 Green megoldás, amelyet elsőként a Róbert Magánkórházban próbálnak ki. Ennek köszönhetően az egészségügyi intézmény által elvégzett koronavírus tesztről egy ingyenes digitális igazolást kaphatnak a felhasználók az Androidon és iOS-en egyaránt futó GoodID mobil irattárca alkalmazásba, ezáltal mindenféle élethelyzetben érintésmentesen használható, hiteles, ellophatatlan és feltörhetetlen.

A koronavírus-járvány megfékezése céljából hozott korlátozó intézkedések május elején új szakaszba léptek. Miközben a kijárási korlátozásokat fokozatosan feloldják, nagyságrendekkel több koronavírus-tesztet végeznek az állami és magán egészségügyi intézmények, hogy naprakész képet kapjunk a fertőzöttség alakulásáról.

A forgalomban lévő koronavírus-tesztek megbízhatósága és az általuk kimutatott eredményről az egészségügyi szakemberek értelmezése időről időre finomodik. Ettől függetlenül a kiadott igazolások jó kiindulási alapot adnak ahhoz, hogy helyreálljon a hétköznapi élet újraindulásához szükséges bizalom, és megszülethessenek a polgárok mozgását meghatározó szabályok.

„Folyik ugyan szakmai vita arról, hogy egy gyógyult páciens negatív koronavírus teszt birtokában később újrafertőződhet-e, vagy maga is lehet-e később fertőző, de ez nem jelenti azt, hogy el kéne vetnünk a tesztelés lehetőségét, és a teszteredményekhez igazított megelőző intézkedések alkalmazását” – magyarázta Dr. Schuller János. a Róbert Magánkórház belgyógyász-infektológus főorvosa.

Ahhoz azonban, hogy a teszteket a hétköznapi gyakorlatban is hatékonyan lehessen használni, három dolog fontos: koherens és ésszerű szabályrendszer vonatkozzon a tesztek birtokosaira, a kiállított bizonylat könnyen értelmezhető legyen mind birtokosa mind ellenőrzői számára, és nem utolsósorban: a bizonylat maga se képezze a fertőzés terjedésének forrását.

„Egy olyan tanúsítvány, amit hosszú percekig tart kisilabizálni, és nem egyértelmű, hogy mire hatalmazhatja fel tulajdonosát, ráadásul mindenki összefogdossa és egy hét után elrongyolódik, az bizonyosan nem tölti be a célját.” – mutat rá Szabó Tamás, az ID&Trust Kft. alapító-ügyvezetője.

A magyar vállalkozásnak több mint másfél évtizedes tapasztalata van elektronikus okmányok és digitális azonosítás területén, többek közt a hazai eSzemélyi, a román egészségügyi kártya és a japán útlevél fejlesztése fűződik a nevükhöz. Ezért döntöttek úgy, hogy a járványhelyzetben szaktudásukat kínálják fel az egészségügyi intézmények és az üzleti szereplők részére. Két évvel ezelőtt mutatkozott be mobiltelefonos irattárca alkalmazásuk, a GoodID, mely mindenféle okmányunk hiteles digitális megfelelőjét tudja magába foglalni, ezáltal távoli azonosításra, és 2019-től pedig online szerződéskötések lebonyolítására is megoldást nyújt.

A most bemutatott GoodID COVID-19 Green a Róbert Magánkórház által elvégzett és kibocsátott koronavírus-teszt digitális igazolását jelenti, a GoodID applikáción belül, külön díjaktól mentesen. Az alkalmazás a kiadott teszteredmény értelmezését színkódokkal segíti. Az applikációba bekerülő igazolás révén érintésmentesen és gyorsan ellenőrizhető a hiteles koronavírus-teszt eredménye. A fejlesztésben közreműködő szakemberek szerint a tanúsítványok digitalizálása megkönnyíti a használatot, és elősegíti az igazolások elfogadottságát.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...

Különleges bankkártyák a párizsi olimpia alkalmából

Mostantól a párizsi olimpiai játékok szellemiségét megidéző, egyedi Visa bankkártyákat igényelhetnek az MBH Bank ügyfelei, és nagyszabású, a két vállalat által támogatott kvízjáték kezdődik, amelynek győztesei párizsi utazást és olimpiai belépőt nyerhetnek. A kezdeményezés...

Új trendek a használtautó-piacon

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. A COVID-időszak kezdetben érthető módon...

Tovább erősödött a BioTechUSA

Emelkedő pályán maradt a nehéz gazdasági környezetben is a BioTechUSA-cégcsoport, amely tavaly az egy évvel korábbi rekordév magas bázisához képest is csaknem 15 százalékkal, 90,49 milliárd forintra növelte az árbevételét. Közel 5 milliárd forintot...

Újabb változás az eMAG-on

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint...

Már ragaszkodnak a home office-hoz a munkavállalók

Az otthonról dolgozó munkavállalók harmada teljesen a lakóhelyéről látja el feladatait, míg a második leggyakoribb opció a heti három nap home office – derült ki az Erste felméréséből. A koronavírus-járvány alatt még kötelező rossznak...

Csavar egyet közönségkedvenc szendvicsén a McDonald’s

A tavalyi nagy sikert követően új Erős Pistás szendvicsekkel várja vendégeit a hazai McDonald’s. A fogyasztók visszajelzéseit meghallgatva idén az eddiginél még „pistásabb” formában érkeznek a burgerek.A két márka kollaborációja – a mekis szendvicsek...

Ez történt a Telekom közgyűlésén

A Magyar Telekom 2024. április 16-án megtartotta Éves Rendes Közgyűlését.A Közgyűlés elején a részvényesek meghallgatták az Igazgatóság jelentését a Társaság ügyvezetéséről, a Társaság és a Magyar Telekom Csoport 2023. évi üzleti tevékenységéről, üzletpolitikájáról, valamint...

Újdonságokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung a milánói EuroCucina 2024 szakkiállításon az összekapcsolt otthonok jegyében mutatja be új, prémium konyhai eszközeit és az életstílust, amit a készülékek kínálhatnak. A Rho Fiera Milano területén, 2024. április 16. és 21....
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...

Különleges bankkártyák a párizsi olimpia alkalmából

Mostantól a párizsi olimpiai játékok szellemiségét megidéző, egyedi Visa bankkártyákat igényelhetnek az MBH Bank ügyfelei, és nagyszabású, a két vállalat által támogatott kvízjáték kezdődik, amelynek győztesei párizsi utazást és olimpiai belépőt nyerhetnek. A kezdeményezés...

Új trendek a használtautó-piacon

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. A COVID-időszak kezdetben érthető módon...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...