Több mint 200 milliárd alkalommal töltöttek le mobilalkalmazásokat tavaly a felhasználók a különböző szoftver áruházakból, és összesen 120 milliárd dollárt fordítottak applikációkra. Idén nagyot nő a mobilos hirdetések értéke is, és elérheti a 240 milliárd dollárt.
A múlt évben naponta átlagosan 3 órát és 40 percet töltöttek a felhasználók a mobiltelefonjaik használatával, ami 2017-hez képest 35 százalékos bővülést jelent – derül ki az App Annie „The Stat of Mobile 2020” jelentéséből. A mobil ökoszisztéma adatainak elemzésével foglalkozó cég tanulmánya szerint tavaly 120 milliárd dollárt költöttek a felhasználók világszerte különböző mobilalkalmazásokra, ami majdnem 20 százalékos bővülést jelentett 2018-hoz képest.
A legtöbb pénz – 86 milliárd dollár – játékokra ment és ez nem változik majd idén sem, 2020-ban várhatóan már 100 milliárd dollárt fordítanak majd erre a célra a felhasználók. Az App Annie adatai alapján 204 milliárd applikáció letöltés történt tavaly, ami 2018-hoz képest ugyan csak 6 százalékos bővülést jelent, de 2016-al összevetve már 45 százalékos a fejlődés.
A növekvő mobiltelefon használat óriási lehetőséget jelent a márkák számára is, hiszen egyre hatékonyabb hirdetési platformot jelentenek a mobileszközök. Az App Annie előrejelzése szerint idén 240 milliárd dolláros lehet a mobilos hirdetési piac, ami 26 százalékos növekedést jelentene 2019-hez képest.