- Hirdetés -

Mobilos változások!

|

- Hirdetés -

Három fontos változást vezet be az azonosítógazdálkodásban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az október 1-jén hatályba lépő rendeletmódosítása szerint. Egyrészt ingyenessé válik az előfizetőknek a mobiltelefonok hálózatfüggetlenítése bizonyos feltételek között, másrészt új szabályozás lép életbe a mobilszolgáltatók számára az autós e-segélyhívásokra vonatkozóan, valamint a mobilszolgáltatók tesztazonosítót kaphatnak hálózati fejlesztéseik tesztelésére is.

 

Október 1-től lépett életbe az autókba beépített automata e-segélyhívókra vonatkozó szabályozás. Ez uniószerte egységesen lehetőséget ad az e-segélyhívók jelzéseinek továbbítására a mobiltelefon-hálózatokban, valamint fogadásukra is a 112-es számon hívható Egységes Segélyhívó Rendszerben. Ehhez kapcsolódóan az NMHH a magyar szabályozásban is ettől a naptól vezette be az e-segélyhívások megfelelő irányításához szükséges azonosítót – egy technikai számot –, amelyet a mobiltelefon-szolgáltatóknak alkalmazni kell az e-segélyhívásokban. Az Európai Parlament szabályozása értelmében az e-segélyhívó rendszert 2018 márciusa után kötelező beszerelni minden új személy-, illetve könnyű teherautó típusba. Az új, gyártók és szolgáltatók számára kötelezően használandó alkalmazás lényege, hogy amennyiben baleset történik, a készülék automatikusan és azonnal vészjelzést küld a 112-es segélyhívószámra és továbbítja a szerencsétlenség legfontosabb adatait, így a diszpécser hamarabb értesítheti a hatóságokat, a mentő és védelmi illetékes szervezeteket, ezáltal gyorsabban kezdődhet meg a mentés. A törvényben meghatározott, kötelezően átküldött adatok közt szerepel – többek közt – a gépjármű típusa, a használt üzemanyag, a baleset időpontja és a baleset helyszíne. A törvényhozás döntését segítő tanulmányok alapján pusztán ezen adatok már alkalmasak lehetnek arra, hogy a mentés reakcióidejét a felére csökkentsék, különösen a vidéki régiókban.

 

Tesztazonosítókkal” próbálhatják ki a mobilszolgáltatók az új hálózati fejlesztéseiket

 

Október 1-től lehetővé vált, hogy a szolgáltatók tesztjelleggel, szolgáltatás nyújtása nélkül kérjenek MNC-kódot – mobil hálózati azonosító kódot – szolgáltatásfejlesztéseikhez. Ehhez – az elektronikus hírközlő hálózatok azonosítóinak nemzeti felosztási tervéről szóló rendelet módosításával – az NMHH bevezet egy új típusú hálózati azonosítót, a tesztcélú mobilhálózati kódot, ún. teszt MNC-t, a 97 és a 98 értékekre. Az elektronikus hírközlő hálózatok működésében az azonosítók – amelyek közül a legismertebb a telefonszám – biztosítják a hálózatok, szolgáltatási rendszerek és különösen az előfizetők megkülönböztetését. Az MNC-kódok kiválasztásánál a hatóság szakmai szempontja az volt, hogy indokolt igény esetén a későbbiekben tovább bővíthesse a teszt MNC-k számát pl. a 96, 95 stb. kódokkal. A mobilszolgáltatók biztonsággal ellenőrizhetik a szolgáltatás bevezetése előtt, hogy a legújabb fejlesztéseik a terveknek megfelelően működnek-e, egyúttal a fogyasztók is profitálhatnak közvetetten a lehetőségből, hiszen bevezetéskor már kipróbált szolgáltatásokkal találkozhatnak.

 

Mivel a szolgáltatók különböző, előre nem meghatározható, célokra kérhetnek teszt MNC-t, ezért a rendelet nem tartalmaz konkrét előírásokat a használati feltételekre. Ezeket az egyedi kérelem alapján rögzíti majd a hatóság a kijelölési határozatban, hasonlóan, mint a gépek közötti kapcsolatot biztosító M2M (machine-to-machine) számoknál. A teszt MNC használata díjtalan, mert – természetszerűleg – nem használható nyilvános kereskedelmi szolgáltatásra.

 

Mobilok ingyenes hálózatfüggetlenítése a hűségidő lejártakor vagy már a készülék kifizetésekor

 

Október 24-től a mobilszolgáltatóknak ingyenesen kell hálózatfüggetlenné tenniük azokat a készülékeket, amelyeket határozott időtartamú szerződéssel – azaz hűségidővel –, kedvezményesen adtak el, és a hozzájuk tartozó előfizetői szerződések lejártak. A hálózatfüggetlenítés már előbb is ingyenessé válik akkor, ha az előfizető a számhordozás során a készülék árát kifizeti még a szerződés – a hűségidő – ideje alatt. A szabályozás részleteit az NMHH – illeszkedve az elektronikus hírközlésről szóló törvény június 15-i változásához – a számhordozás részletes szabályairól szóló rendelet módosításában rögzítette. Ezáltal a fogyasztók az addigi, fizetett szolgáltatáshoz ingyen juthatnak hozzá, és a korábbi gyakorlattól eltérően szabadabban választhatnak szolgáltatót.

 

Az NMHH által kidolgozott új szabályozás kedvezőbb helyzetbe hozza a fogyasztókat. Megteremti az életmentő automata autós segélyhívások azonosítógazdálkodási feltételeit, a mobilszolgáltatók által kínált új szolgáltatások előzetes tesztelési lehetőségével pedig megbízhatóbb, kipróbált szolgáltatások igénybevételére nyílik mód a hírközlési fogyasztók számára. Ezeken felül a hűségidős telefonok ingyenes hálózatfüggetlenítésével a szolgáltatóváltás költsége csökken számukra, így nő az infokommunikációs javak egyenlő elérésének esélye is.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Listák Könyve – itt a Marketing&Media digitális különkiadása

Életemben most először írok digitális lapszámba előszót. Furcsa érzés. Pedig ugyanúgy készül, mint máskor. A laptopomon. Ez most mégis más lesz. Nem hagyományos papírváltozatban jelenik meg, hanem a Marketing&Media digitálisan lapozgatós számában. Izgatott vagyok. Türelmetlenül...

Cégvezetőket díjaztak a Bizalom Gálán

A nyolcadik Bizalom Gálán hét kategóriában osztottak ki sikeres cégvezetőknek elismerést, míg az üzleti példaképnek járó Leader Of The Year trófeát Juhász Attila kapta. A Bizalmi Kör Vezetői klubja által rendezett díjátadó szinte minden díjazott...

A TikTokon is megjelent a Starbucks

Különleges kampánnyal indította el TikTok fiókját a Starbucks Magyarország. A márka az új felületen izgalmas pályázattal mutatkozik be vendégeinek, a kávézólánc keresi azokat a tartalomgyártókat, akik rajonganak az italkülönlegességeiért és ezeket kreatív ötleteikkel a...

Tovább nőtt a dollármilliomosok száma

Világméretű járvány ide, az orosz-ukrán háború következtében kialakult gazdasági nehézségek oda, tovább növekedett a high net worth individual (HNWI), azaz a hipergazdagok (akiknek a likvid, szabadon befektethető vagyona legalább 1 millió dollár) száma –...

Jövőre a Pannon Egyetem lesz az EFOTT házigazdája

Mivel az egyetem székhelye, Veszprém Európa Kulturális Fővárosa lesz jövőre, a fesztiválon is kiemelt szerepet kap a kultúra – olyan értékek mellett, mint a fenntarthatóság, a sport vagy a testi és lelki egészség. Az...

Sok felnőtt pályaváltás miatt dönt a tanulás mellett

A szakmatanulás legfőbb motivációja a munkahelyváltás, de magas azok száma is, akik a papír miatt vagy éppen egy régi álom beteljesítése érdekében ülnek újra iskolapadba – derül ki a TanfolyamOKJ.hu 2022 szeptemberében, az oldalán...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Saját stúdiót épített a Ringier

Dinamikusan bővíti videós tartalomkínálatát a Ringier Hungary, ehhez pedig egy saját, a televíziós stúdiók technikai tudásával konkuráló technikai teret épített székházában a médiavállalat. A november közepi indulás óta napi két-három felvétel készül elsősorban a...

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....