- Hirdetés -

Ezúttal nem volt szoros a nézettségi verseny

|

Régen hozott olyan erős nézettséget az RTL Klub, mint a múlt héten. Az X-Faktoron nem fog a nézettség fragmentálódása.

Múlt héten szombat és vasárnap este is X-Faktort adott az RTL Klub, ami rekordhetet hozott a csatornának. A heti közönségarányuk – 18-49 éveseknél és főműsoridőben –20,1 százalékra ugrott, ami 11 százalékponttal volt magasabb a TV2 heti share-jénél.

Különösen szombat este produkált kiugró eredményt az RTL Klub, hiszen 31,8 százalékos főműsoridős közönségarányt értek el, a TV2 4,4 százalékával szemben. A vasárnap estéket mostanában üzembiztosan nyerte a TV2, azonban az X-Faktorral a hét utolsó napját is behúzta az RTL Klub: 23,6 százalékos share-t értek el, a TV2 pedig 11,4 százalékot.

A hétfőtől péntekig terjedő időszak már kevésbé hozott extrém eredményt (RTL Klub: 16,7 százalék, TV2: 9,7 százalék), de az RTL Klub előnye ebben az összevetésben is jelentősnek mondható.

Mindezek révén a csatornacsoportok terén is jó hete volt az RTL-nek, a televízióik a 18-49 éveseknél és főműsoridőben összességében 32,2 százalékos share-t szállítottak, a TV2 Csoport csatornái pedig 21,8 százalékot. Jellemző az RTL és a TV2 Csoport dominanciájára, hogy az utánuk következő legerősebb csatornacsoport, a Sony múlt héten ebben az összevetésben 6,2 százalékos közönségarányt produkált.

44. hét / 43. hét / 42. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 20,1% / 17,6% / 15,6%
TV2 – 9,1% / 10% / 11,3%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (44. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Barátok közt – 10,2% (11,4%)
Híradó – 20,3% (19,3%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 17,5% (17,6%)
Drága örökösök – 18,5% (18%)
Nyerő páros – 16,3% (14,8%)
Barátok közt ismétlés – 8,2% (8,1%)

TV2
Anya – 9,4% (10,4%)
Tények – 12,3% (14,3%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,4% (12,8%) – hétfőtől szombatig
Fuss, család, fuss – 7,5% (7%)
Séfek séfe – 11,9% (12%)

A heti átlagot eléggé eltérítette a hétvége, ezért a hétköznap esti átlagokkal (RTL Klub: 16,7 százalék, TV2: 9,7 százalék) érdemes számolni a fentieknél. Az RTL Klubon ezt a Fókusz és a Drága örökösök is lazán megugrotta. A Nyerő páros is csak minimálisan maradt el a hétköznap esti csatornaátlagtól, de a sávjukat nyerték. A Barátok közt továbbra sem táltosodott meg, de a sávjukat múlt héten többnyire szintén nyerték.

A TV2-nek láthatóan nem jött be a Fuss, család, fuss. Viszont a Séfek séfe a csatornaátlag felett hozott, még úgy is, hogy nem erős a felvezetőműsoruk és a fő konkurens is erős tartalmat sugárzott velük szemben.

A múlt hét legnézettebb műsora a szombat esti X-Faktor volt, ráadásul kiugróan jó nézettséggel. A szombati adás share-je a 18-49 éveseknél 35,8 százalékot tett ki és 561 ezer nézőt vonzott. A teljes lakosságnál 1,18 milliós nézőszámmal futott a műsor.

Évről évre egyre inkább elaprózódik a nézettség, de ebből a szempontból az X-Faktor úgy tűnik, hogy kivétel. Egy évvel ezelőtt ugyanezen a héten – szintén dupla adással – az RTL-es tehetségkutató ugyanúgy 1,18 milliós nézőszámot ért el, mint most. A 18-49 évesek körében pedig a tavalyi 523 ezres nézőszám után idén 561 ezret hoztak.

A vasárnapi adást idén kevesebben nézték, hiszen egy éve a vasárnapi X-Fakort 1 millióan, idén 931 ezren kísérték figyelemmel, a 18-49 éveseknél pedig tavaly 476 ezren, idén 463 ezren nézték. Tavaly is a vasárnapi adással párhuzamosan futott a TV2-n a Sztárban sztár, viszont lényeges különbség, hogy 2018-ban ugyanezen a héten nem volt a főműsoridőben Forma-1-es futam, ami a közmédia legnézettebb tartalmának számít. Múlt hétvégén viszont a Forma-1 szombaton és vasárnap is részben párhuzamosan ment az X-Faktorral. A vasárnap esti futam egyébként a 18-49 éveseknél 129 ezer, a teljes lakosságnál 302 ezer nézőt vonzott.

A TV2 legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél még ezzel együtt is a Sztárban sztár leszek volt 223 ezres nézőszámmal. A teljes lakosságnál a TV2 legnézettebbjének a keddi Tények Plusz bizonyult (816 ezer néző), a Sztárban sztár ennél a célcsoportnál 733 ezres nézőszámot hozott.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

nézettség hetitop2019_44het1849
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

nézettség hetitop2019_44hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...