Régen hozott olyan erős nézettséget az RTL Klub, mint a múlt héten. Az X-Faktoron nem fog a nézettség fragmentálódása.
Múlt héten szombat és vasárnap este is X-Faktort adott az RTL Klub, ami rekordhetet hozott a csatornának. A heti közönségarányuk – 18-49 éveseknél és főműsoridőben –20,1 százalékra ugrott, ami 11 százalékponttal volt magasabb a TV2 heti share-jénél.
Különösen szombat este produkált kiugró eredményt az RTL Klub, hiszen 31,8 százalékos főműsoridős közönségarányt értek el, a TV2 4,4 százalékával szemben. A vasárnap estéket mostanában üzembiztosan nyerte a TV2, azonban az X-Faktorral a hét utolsó napját is behúzta az RTL Klub: 23,6 százalékos share-t értek el, a TV2 pedig 11,4 százalékot.
A hétfőtől péntekig terjedő időszak már kevésbé hozott extrém eredményt (RTL Klub: 16,7 százalék, TV2: 9,7 százalék), de az RTL Klub előnye ebben az összevetésben is jelentősnek mondható.
Mindezek révén a csatornacsoportok terén is jó hete volt az RTL-nek, a televízióik a 18-49 éveseknél és főműsoridőben összességében 32,2 százalékos share-t szállítottak, a TV2 Csoport csatornái pedig 21,8 százalékot. Jellemző az RTL és a TV2 Csoport dominanciájára, hogy az utánuk következő legerősebb csatornacsoport, a Sony múlt héten ebben az összevetésben 6,2 százalékos közönségarányt produkált.
44. hét / 43. hét / 42. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 20,1% / 17,6% / 15,6%
TV2 – 9,1% / 10% / 11,3%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (44. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 10,2% (11,4%)
Híradó – 20,3% (19,3%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 17,5% (17,6%)
Drága örökösök – 18,5% (18%)
Nyerő páros – 16,3% (14,8%)
Barátok közt ismétlés – 8,2% (8,1%)
TV2
Anya – 9,4% (10,4%)
Tények – 12,3% (14,3%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,4% (12,8%) – hétfőtől szombatig
Fuss, család, fuss – 7,5% (7%)
Séfek séfe – 11,9% (12%)
A heti átlagot eléggé eltérítette a hétvége, ezért a hétköznap esti átlagokkal (RTL Klub: 16,7 százalék, TV2: 9,7 százalék) érdemes számolni a fentieknél. Az RTL Klubon ezt a Fókusz és a Drága örökösök is lazán megugrotta. A Nyerő páros is csak minimálisan maradt el a hétköznap esti csatornaátlagtól, de a sávjukat nyerték. A Barátok közt továbbra sem táltosodott meg, de a sávjukat múlt héten többnyire szintén nyerték.
A TV2-nek láthatóan nem jött be a Fuss, család, fuss. Viszont a Séfek séfe a csatornaátlag felett hozott, még úgy is, hogy nem erős a felvezetőműsoruk és a fő konkurens is erős tartalmat sugárzott velük szemben.
A múlt hét legnézettebb műsora a szombat esti X-Faktor volt, ráadásul kiugróan jó nézettséggel. A szombati adás share-je a 18-49 éveseknél 35,8 százalékot tett ki és 561 ezer nézőt vonzott. A teljes lakosságnál 1,18 milliós nézőszámmal futott a műsor.
Évről évre egyre inkább elaprózódik a nézettség, de ebből a szempontból az X-Faktor úgy tűnik, hogy kivétel. Egy évvel ezelőtt ugyanezen a héten – szintén dupla adással – az RTL-es tehetségkutató ugyanúgy 1,18 milliós nézőszámot ért el, mint most. A 18-49 évesek körében pedig a tavalyi 523 ezres nézőszám után idén 561 ezret hoztak.
A vasárnapi adást idén kevesebben nézték, hiszen egy éve a vasárnapi X-Fakort 1 millióan, idén 931 ezren kísérték figyelemmel, a 18-49 éveseknél pedig tavaly 476 ezren, idén 463 ezren nézték. Tavaly is a vasárnapi adással párhuzamosan futott a TV2-n a Sztárban sztár, viszont lényeges különbség, hogy 2018-ban ugyanezen a héten nem volt a főműsoridőben Forma-1-es futam, ami a közmédia legnézettebb tartalmának számít. Múlt hétvégén viszont a Forma-1 szombaton és vasárnap is részben párhuzamosan ment az X-Faktorral. A vasárnap esti futam egyébként a 18-49 éveseknél 129 ezer, a teljes lakosságnál 302 ezer nézőt vonzott.
A TV2 legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél még ezzel együtt is a Sztárban sztár leszek volt 223 ezres nézőszámmal. A teljes lakosságnál a TV2 legnézettebbjének a keddi Tények Plusz bizonyult (816 ezer néző), a Sztárban sztár ennél a célcsoportnál 733 ezres nézőszámot hozott.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.