- Hirdetés -

Moszkvában is hódítanak a női startupperek

|

A Women Startup Competition meghódította Moszkvát is. Több mint 50 startup jelentkező közül a verseny a VideoOculograph nyerte.

Women Startup Competition, amely a női vállalkozók és a nemek közötti egyenlőséget támogató vállalkozásokat helyezi előtérbe, Moszkvában megrendezésre került elődöntőjét a VideoOculograph nyerte meg. Az általuk létrehozott összetett szem-nyomkövető megoldás az első, ami a számítógépes látás és a gépi tanulás alapján, számos betegség (neurológiai rendellenességek, belső fülbetegségek, látás patológiák) érintés nélküli, legkevésbé invazív kezelésére alkalmas, elkerülve a sebészeti beavatkozás technikáit vagy a hosszabb rehabilitációs időszakot.

A csapat 2018 októberében Londonban versenyezhet tovább az európai roadshow végső győzelméért, amelyen egy 5 napos képzésben és mentorálásban is részt vesznek majd, a döntő, azaz a “Demo Day” előtt.

“A szemünk előtt (és a segítségünkkel) született meg Oroszország azon tehetséges generációja, akik részt vettek országuk első női startup versenyén és ezáltal mérföldkövet teremtettek a nemek közötti egyensúly javításában is.

Megtiszteltetés és kiváltságom volt, hogy 12 erős, tehetséges nőt képezhettem és egy rendkívül proaktív szakmai csapat jött létre belőlük a 2 nap alatt. A győztes, a Videoculograph (szemmozgás-alapú detektor) erős ellenfél lesz mind a saját piacán mind a verseny döntőjében.” Kurucz Andrea – lead mentor

A verseny előtt a szerencsés csapatok másfél napos, rövid mentorálásban részesültek, amely segített felkészülni a bemutatóra, amelyet a moszkvai Impact Hub-ban mutattak be. A versenyre, hatalmas volt a túljelentkezés, több mint 50 startup jelentkezett, közülük egy online zsűri választotta ki a legesélyesebb tizenkét jelöltet. A zsűriben helyet kapott Lyubov Simonov, a Rostelekom egyik vezetője is.

A második helyet az Exestation csapat érte el, akik intelligens algoritmusok alapján, garantál eredményekkel működő, automatizált marketing és brand építési szolgáltatást nyújtanak a startupok és vállalkozók részére.

A harmadik helyezett pedig a Wonderobe lett. A csapat egy mesterséges intelligencia alapú személyre szabott ruha és stílus ajánló rendszert és egy “virtuális” ruhásszekrényt ajánl a jelenlegi ruhatárunk tárolására egy mobil applikációban.

“Nem véletlen, hogy ez az egyik új helyszínünk, Oroszországban a női vállalkozók aránya európai szinten, olyan magas, hogy a 2017-es Női Vállalkozói Mastercard Index szerint 54 országból 32,6% -kal a negyedik helyen szerepel. A magyarországról kiinduló vállalkozó versenyek tekintetében ez volt az első ilyen típusú verseny Moszkvában, de a felmerülő igények és kapcsolatok további események szervezését is ösztönzik. “ – mondta Müller Tamás a versenysorozat alapítója

A további nemzetközi elődöntőkre szeptembertől lehet számítani, így még a nyári időszak alatt van idő a jelentkezésre azon startupok számára, akik szeretnék más országokban is kipróbálni rátermettségüket, vagy szeretnének kapcsolatot teremteni a helyi startup ökoszisztémával.

A Women Startup Competition egy éves verseny olyan startupok számára, amik

csapatának legalább 50%-át nők alkotják, vagy női vezetővel rendelkeznek. A verseny azért jött létre, hogy lehetőséget biztosítson női vállalkozóknak és startupjaiknak arra, hogy találkozzanak befektetőkkel, továbbá olyan támogatásban és tanácsadásban részesüljenek, melyet máshol nem kapnának meg. A verseny célja, hogy emelje a nők jelenleg nagyon alacsony arányát az üzleti szférában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...