A Publicis Groupe CEE bejelentette, hogy az idei International Women’s Day (IWD) témájához igazodva a cég közép- és kelet-európai irodáin átívelő kezdeményezést indít a nemek közötti egyenlőség erősítése érdekében. A regionális kampányban kulcsszerepet játszik a Sásdi Helga társvezette Publicis Le Pont, ami a Groupe magyar, cseh és lengyel szakértői központjainak egyesülésével jött létre.
Az idei nemzetközi nőnap kampány témája az #EmbraceEquity, amely azt az üzenetet erősíti, hogy a nemek közötti egyenlőség nem csak „jó, ha van”, hanem szükségszerű és minden társadalom DNS-ének részévé kell válnia. A 2023-as IWD-kampány célja, hogy megértsük a különbséget a méltányosság és az egyenlőség között, és diskurzus induljon el arról, miért nem elég az esélyegyenlőség. A Publicis Groupe regionális munkatársi kezdeményezésének fő küldetése egy olyan befogadó munkahelyi kultúra megteremtése, ahol minden nem egyenlő karrierlehetőséggel rendelkezik. Ezt a küldetést három kulcsfontosságú intézkedés támogatja a nőnap inspirálta kampányban:
1. Figyelemfelhívás – annak megértése érdekében, hogy miért nem elég az esélyegyenlőség, és hogy miért kritikus ennek felismerése, elismerése és értékelése.
2. Tréningek - Az IWD "Lean in" tréning programjainak kihasználása, aminek révén a csapatokat felvértezik a befogadó munkahelyi kultúra megteremtéséhez szükséges ismeretekkel és a nőket a céljaik eléréséhez szükséges mentorálással és útmutatással támogatják.
3.Bérkülönbség elemzés - A cég belső elemzést indít a nemek közötti bérszintkülönbség felmérésére, és tervet dolgoz ki a helyes irányba történő konkrét előrelépés érdekében.
"A Publicis Groupe CEE megalakulása óta eltelt két év alatt tudatos erőfeszítéseket tettünk a helyes irányba történő előmozdítás érdekében, hogy a női munkatársaink egy befogadóbb, sokszínűbb és méltányosabb környezetben dolgozhassak. Bár örömmel mondhatom, hogy ma már erős női vezetőkből és munkavállalókból álló csapatokkal rendelkezünk, mégis tudatában vagyunk annak, hogy még többet kell tennünk a nők és más marginalizált közösségek érdekében. Ezzel az új kezdeményezéssel reméljük, hogy egy még konkrétabb lépést tehetünk egy olyan vállalati kultúra megteremtése felé, amely megerősíti minden munkavállalónkat – és ez csupán a kezdete annak, amit az elkövetkező években szeretnénk elérni." - mondta Tomas Lauko, a Publicis Groupe közép- és kelet-európai vezérigazgatója.
A nemek közötti egyenlőségre vonatkozó kezdeményezéssel összhangban a vállalat a "Publicis Groupe CEE Lioness" sorozat első részét is elindítja a Marcel nevű belső platformján. A Publicis Groupe márkaidentitásában szereplő oroszlán által inspirált Lioness sorozat a közép-kelet-európai régió számos női tehetségét és vezetőjét mutatja be és helyezi reflektorfénybe, méltatva történetüket és a vállalaton belül betöltött fontos szerepüket. "A sorozattal a célunk a női tehetségek következő generációja számára olyan erős női példaképeket bemutatni, akik a változásokat előmozdítják és az iparág vezetői" - tette hozzá Lauko.
PUBLICIS GROUPE CEE LIONESS SOROZAT - I. RÉSZ
1. Maria Tudor - Chief Operating Officer, Publicis Groupe Közép- és Kelet-Európa
2. Veronika Borbas - Chief Talent Officer, Publicis Groupe Közép- és Kelet-Európa
3. Joana Andrade - Chief Financial Officer, Publicis Groupe Közép- és Kelet-Európa.
4. Helga Sasdi - Chief Executive Officer, Publicis Groupe Hungary, Co-Lead, Publicis Le Pont
5. Alla Malinovskaya - Chief Media Officer, Publicis Groupe Adria
6. Dagmara Witek - Chief Creative Officer, Publicis Worldwide, Lengyelország
7. Alexandra Dimitriu - Chief Media Officer, Publicis Groupe Románia
8. Aleksandra Dilevska - Chief Executive Officer, Publicis Groupe N. Macedónia & Horvátország
9. Vessela Apostolova - Chief Executive Officer, Publicis Groupe Bulgária
10. Elena Bakum-Ramola - Leader of Communication Business, Publicis Groupe Ukrajna
11. Barbara Grabiwoda - Chief Strategy Officer, Publicis Le Pont
12. Nikola Foktová - Creative Director, Leo Burnett & MSL Csehország