- Hirdetés -

MPRSZ: ezek a fő célok

|

A PR szakma elismertségének fejlesztése, a piaci igényeknek megfelelő szolgáltatások a tagoknak, valamint a szervezet megújítása – ezek a fő prioritások a következő évekre a Magyar PR Szövetségnél. Az MPRSZ elnökségi ülésén szó volt az idei akciótervről is.

A szervezet 2019. novemberi tisztújító közgyűlése elnöknek választotta Sztaniszláv Andrást (aki korábban alelnöki pozíciót töltött be), valamint 2 új alelnököt (Bánhegyi Zsófiát és Szányi Gabriellát), 4 elnökségi tagot (Vidor Esztert, Kádár Balázst, Pintér Dániel Gergőt és Polgár Pétert) is választott. Új tagok kerültek az Etikai és a Felügyelő Bizottságba is. Az új elnökség január végén fogadta el az elnök programja alapján a 3 éves stratégiai, valamint a 2020-as programtervet, amely három fő célkitűzésre koncentrál.

Kiemelt cél a PR szakma elismertségének fejlesztése a társszakmák és a vállalati döntéshozók körében, amelynek elengedhetetlen feltétele a szakmai minőség erősítése és etikai normák meghatározása. Emellett a piaci igényeknek megfelelő szolgáltatásokat kívánnak nyújtani a vállalati, ügynökségi és egyéni tagoknak is, amely magában foglalja a képzések, tréningek, szakmai anyagok, horizontális együttműködési lehetőségek biztosítását. További prioritás a szervezet megújítása, amely magában foglalja az arculat és később a weboldal frissítését, a titkársági munka átalakítását és több lehetőséget biztosít a szakmabeliek részvételére a szövetség munkájában.

„Az előző elnökség több programot indított, évről-évre megrendezte a szövetség saját szakmai díjait, számos állásfoglalást adott ki és stabil gazdálkodást hagyott maga után, amit ezúton is köszönünk. A technológiai, gazdasági és társadalmi változások arra ösztönöznek, hogy az eddigieknél sokkal gyorsabb tempóban haladjunk, még inkább nyitott és szolgáltató szervezetté váljunk. Az eddigi megkeresések, érdeklődések alapján azt gondolom, hogy nagy bizalmat kap a mostani elnökség, sokan jelezték csatlakozási szándékukat tagként, szponzorként vagy akár tudásukkal, szabadidejükkel részt vennének valamely tagozat munkájában. Ez ad biztonságot, hogy valóban a tagjaink érdekeit tudjuk képviselni” – emelte ki Sztaniszláv András, az MPRSZ frissen megválasztott elnöke.

A fenti célkitűzéseket szolgálja a 2020-as programterv, amely magában foglalja, az arculat megújítását, a díjak felülvizsgálatát, rendezvények szervezését (néhány ponton külön szolgáltatással a vállalati és külön az ügynökségi tagoknak), az MPRSZ képzési programjának kidolgozását (tréningek, szakkönyvek, oktatási intézményekkel való közös munka), egy saját akkreditációs folyamat elindítását is, valamint a felkészülést a szövetség 30 éves jubileumának megünneplésére.

„Minden elnökségi tagnak megvan a saját területe, amire koncentrálni fog. Kifejezetten bíztatom őket az önállóságra, hiszen így sokkal több ponton tudjuk a tagjaink igényeit szolgálni. Elnökként természetesen képviselem az egységes irányt, felelek a 2021-ben bevezetendő akkreditációs programért, operatív vezetőként pedig feladatom a különböző programokhoz a titkársági háttér és erőforrások biztosítása.” – tette hozzá az új elnök.

Folytatják a magas színvonalú munkát az MPRSZ tagozatai is: az Employer Branding, a Kríziskommunikációs és a Public Affairs tagozat egyaránt felmérte a piac és tagjainak igényeit, melyekre és a korábbi évek tapasztalataira építve sokszínű programokkal igyekszik biztosítani a fejlődést. A tagozatvezetők kiemelt célja, hogy olyan mértékadó platformot teremtsenek, ahol lehetőség nyílik kapcsolatépítésre; a terület legújabb fejleményeinek, trendjeinek és a legjobb nemzetközi gyakorlatok megvitatására; valamint piaci és kutatási együttműködésekre. A PR szakma társadalmi elismertségének fejlesztése érdekében idei terveink között szerepel a CSR és a Digitális Tagozat megújítása, programkínálatának korszerűsítése is.

A méltán sikeres Employer Branding Award tovább bővül. A Sándor Imre PR Díj teljes egészében átalakul, PR Excellence Hungary név alatt több díjból fog állni. Megmarad a kampányok, ügynökségi, vagy ügyféloldali munkák elismerése, de emellett díjat indít az MPRSZ az érzékenyítő (fenntarthatóság, társadalmi egyenlőtlenségek, klímaváltozás) kommunikációs programoknak, látványosabbá teszik az életműdíjat és újraindítják a pályakezdő frissdiplomások munkáinak díjazását is.

A szakmafejlesztés egyik fontos eleme az etikai kérdésekről való sokkal aktívabb párbeszéd. Az előző ciklusban az Etikai Bizottság koordinálásában elkészült a szövetség új Etikai Kódexe, amit minden tagnak kötelező elfogadnia. A jelenlegi bizottság több fórumon is taglalni tervezi a kommunikációs aktivitások etikai vonatkozásait és nemzetközi tapasztalatok alapján kidolgozzák az etikai eljárások protokollját.

Az első félévben meghatározásra kerül a Magyar PR Szövetség saját képzési és tréning terve, továbbá összeállítják azon rendezvények listáját, amiket önállóan, vagy társszervezésben terveznek folytatni, csatlakozni, vagy indítani. Az akkreditációs rendszer lehet az MPRSZ legnagyobb lépése, amivel a nemzetközi példák alapján kíván segítséget, megkülönböztetett figyelmet és státuszt biztosítani az arra érdemes szakembereknek, ügynökségi, vállalati és oktatási intézményeknek.

„Célunk, hogy ezzel is erősítsük a szakma elismertségét, a magasabb színvonalat. Egyszóval tele vagyok lelkesedéssel és energiával különösen azért, mert erős támogatást, bizalmat érzek mind az új elnökségtől, mind a jelenlegi és csatlakozni kívánó tagoktól” – tette hozzá Sztaniszláv András.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...