- Hirdetés -

MPRSZ: ezek a fő célok

|

- Hirdetés -

A PR szakma elismertségének fejlesztése, a piaci igényeknek megfelelő szolgáltatások a tagoknak, valamint a szervezet megújítása – ezek a fő prioritások a következő évekre a Magyar PR Szövetségnél. Az MPRSZ elnökségi ülésén szó volt az idei akciótervről is.

A szervezet 2019. novemberi tisztújító közgyűlése elnöknek választotta Sztaniszláv Andrást (aki korábban alelnöki pozíciót töltött be), valamint 2 új alelnököt (Bánhegyi Zsófiát és Szányi Gabriellát), 4 elnökségi tagot (Vidor Esztert, Kádár Balázst, Pintér Dániel Gergőt és Polgár Pétert) is választott. Új tagok kerültek az Etikai és a Felügyelő Bizottságba is. Az új elnökség január végén fogadta el az elnök programja alapján a 3 éves stratégiai, valamint a 2020-as programtervet, amely három fő célkitűzésre koncentrál.

Kiemelt cél a PR szakma elismertségének fejlesztése a társszakmák és a vállalati döntéshozók körében, amelynek elengedhetetlen feltétele a szakmai minőség erősítése és etikai normák meghatározása. Emellett a piaci igényeknek megfelelő szolgáltatásokat kívánnak nyújtani a vállalati, ügynökségi és egyéni tagoknak is, amely magában foglalja a képzések, tréningek, szakmai anyagok, horizontális együttműködési lehetőségek biztosítását. További prioritás a szervezet megújítása, amely magában foglalja az arculat és később a weboldal frissítését, a titkársági munka átalakítását és több lehetőséget biztosít a szakmabeliek részvételére a szövetség munkájában.

„Az előző elnökség több programot indított, évről-évre megrendezte a szövetség saját szakmai díjait, számos állásfoglalást adott ki és stabil gazdálkodást hagyott maga után, amit ezúton is köszönünk. A technológiai, gazdasági és társadalmi változások arra ösztönöznek, hogy az eddigieknél sokkal gyorsabb tempóban haladjunk, még inkább nyitott és szolgáltató szervezetté váljunk. Az eddigi megkeresések, érdeklődések alapján azt gondolom, hogy nagy bizalmat kap a mostani elnökség, sokan jelezték csatlakozási szándékukat tagként, szponzorként vagy akár tudásukkal, szabadidejükkel részt vennének valamely tagozat munkájában. Ez ad biztonságot, hogy valóban a tagjaink érdekeit tudjuk képviselni” – emelte ki Sztaniszláv András, az MPRSZ frissen megválasztott elnöke.

A fenti célkitűzéseket szolgálja a 2020-as programterv, amely magában foglalja, az arculat megújítását, a díjak felülvizsgálatát, rendezvények szervezését (néhány ponton külön szolgáltatással a vállalati és külön az ügynökségi tagoknak), az MPRSZ képzési programjának kidolgozását (tréningek, szakkönyvek, oktatási intézményekkel való közös munka), egy saját akkreditációs folyamat elindítását is, valamint a felkészülést a szövetség 30 éves jubileumának megünneplésére.

„Minden elnökségi tagnak megvan a saját területe, amire koncentrálni fog. Kifejezetten bíztatom őket az önállóságra, hiszen így sokkal több ponton tudjuk a tagjaink igényeit szolgálni. Elnökként természetesen képviselem az egységes irányt, felelek a 2021-ben bevezetendő akkreditációs programért, operatív vezetőként pedig feladatom a különböző programokhoz a titkársági háttér és erőforrások biztosítása.” – tette hozzá az új elnök.

Folytatják a magas színvonalú munkát az MPRSZ tagozatai is: az Employer Branding, a Kríziskommunikációs és a Public Affairs tagozat egyaránt felmérte a piac és tagjainak igényeit, melyekre és a korábbi évek tapasztalataira építve sokszínű programokkal igyekszik biztosítani a fejlődést. A tagozatvezetők kiemelt célja, hogy olyan mértékadó platformot teremtsenek, ahol lehetőség nyílik kapcsolatépítésre; a terület legújabb fejleményeinek, trendjeinek és a legjobb nemzetközi gyakorlatok megvitatására; valamint piaci és kutatási együttműködésekre. A PR szakma társadalmi elismertségének fejlesztése érdekében idei terveink között szerepel a CSR és a Digitális Tagozat megújítása, programkínálatának korszerűsítése is.

A méltán sikeres Employer Branding Award tovább bővül. A Sándor Imre PR Díj teljes egészében átalakul, PR Excellence Hungary név alatt több díjból fog állni. Megmarad a kampányok, ügynökségi, vagy ügyféloldali munkák elismerése, de emellett díjat indít az MPRSZ az érzékenyítő (fenntarthatóság, társadalmi egyenlőtlenségek, klímaváltozás) kommunikációs programoknak, látványosabbá teszik az életműdíjat és újraindítják a pályakezdő frissdiplomások munkáinak díjazását is.

A szakmafejlesztés egyik fontos eleme az etikai kérdésekről való sokkal aktívabb párbeszéd. Az előző ciklusban az Etikai Bizottság koordinálásában elkészült a szövetség új Etikai Kódexe, amit minden tagnak kötelező elfogadnia. A jelenlegi bizottság több fórumon is taglalni tervezi a kommunikációs aktivitások etikai vonatkozásait és nemzetközi tapasztalatok alapján kidolgozzák az etikai eljárások protokollját.

Az első félévben meghatározásra kerül a Magyar PR Szövetség saját képzési és tréning terve, továbbá összeállítják azon rendezvények listáját, amiket önállóan, vagy társszervezésben terveznek folytatni, csatlakozni, vagy indítani. Az akkreditációs rendszer lehet az MPRSZ legnagyobb lépése, amivel a nemzetközi példák alapján kíván segítséget, megkülönböztetett figyelmet és státuszt biztosítani az arra érdemes szakembereknek, ügynökségi, vállalati és oktatási intézményeknek.

„Célunk, hogy ezzel is erősítsük a szakma elismertségét, a magasabb színvonalat. Egyszóval tele vagyok lelkesedéssel és energiával különösen azért, mert erős támogatást, bizalmat érzek mind az új elnökségtől, mind a jelenlegi és csatlakozni kívánó tagoktól” – tette hozzá Sztaniszláv András.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Oktatási intézményeket támogat a Telekom

Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra....

Kevesebb adót kell fizetni a kriptovaluták után

Napjaink egyik állandó beszédtémája a kriptovalutákkal való kereskedés, az azokkal kapcsolatos ügyletek és az abból származó bevétel. Nemrég pedig megérkezett a törvénymódosítás, amely a kriptovaluták adózását szabályozza Magyarországon. A Process Solutions Kft. (PS) hazánk...
tőzsde

Kivárnak a cégek a részvénykibocsátásokkal

Világszinten rekorderedményeket értek el tavaly a tőzsdei bevezetések (IPO). Magyarországon is jelentős növekedés mutatott a nyilvános piac 2021-ben. A kiszámíthatatlan piaci körülmények miatt azonban az idei év első negyedévében már kevesebb volt az IPO...

Magyar közösségi piactér indul

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és...

Így változtak online vásárlási szokásaink

Az online vásárolható szolgáltatások terén megváltoztak a szokásaink az elmúlt két évben: óvatosabban döntünk, átalakult a keresett szolgáltatások köre, miközben a döntés ideje egyre inkább az utolsó pillanatra tolódik, így előtérbe kerültek a last...

Egyre többet kérnek a munkavállalók

2020 óta évről évre 12 százalékot emelkedtek átlagosan a munkavállalói nettó bérigények Magyarországon. Ezzel párhuzamosan a cégek többsége is dolgozik a bérfejlesztéseiken a munkavállalóik megtartása érdekében, lekövetve az inflációt – derül ki a Profession.hu...

Közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma

A 2021 és 2027 közötti időszakban közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma a Digital TV Research friss előrejelzése szerint. A vizsgált időszak végére a Disney+ megelőzi a Netflixet. A prognózis szerint 2027-re 1,69...

Hosszú szünet után visszatér a Főzdefeszt

Még 2011-ben, a Mikszáth téren rendezték meg az első Főzdefesztet, az esemény is szerepet játszott abban, hogy beindult itthon a kézműves sörök forradalma. Hat év szünet után idén visszatér a rendezvény, június közepén a...

Minden patika! – Így kampányol Istenes Bence a Rossmannak

Új kampányt indított a Rossmann, amelynek gyártója és főszereplője Istenes Bence. A Rossmann futár-kampánnyal a cég azt a szolgáltatást népszerűsíti, amellyel az online felületükön vásárlók 5 órán belül hozzájuthatnak a megrendelt árukhoz Budapesten és...

Rekordáron kelt el két Star Wars plakát Budapesten

Hazai viszonylatban rekordáron kelt el a Falra fel! 7.0 plakátaukcióján több tétel is egy budapesti árverésen. Star Wars poszterért magyarországi teremárverésen ennyit korábban még senki sem fizetett: a kalapács egymillió-kétszázezer, valamint egymillió forintnál csapott...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges dartsközvetítésre készül a Sport TV

Nagy fába vágja a fejszéjét a Sport TV és az Antenna Hungária kedd este a Hungarian Darts Show-n az MVM Arenában, hiszen olyan sportközvetítést láthat majd a közönség, amelyet magyar stáb még nem készített...

Oktatási intézményeket támogat a Telekom

Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra....

Kevesebb adót kell fizetni a kriptovaluták után

Napjaink egyik állandó beszédtémája a kriptovalutákkal való kereskedés, az azokkal kapcsolatos ügyletek és az abból származó bevétel. Nemrég pedig megérkezett a törvénymódosítás, amely a kriptovaluták adózását szabályozza Magyarországon. A Process Solutions Kft. (PS) hazánk...
tőzsde

Kivárnak a cégek a részvénykibocsátásokkal

Világszinten rekorderedményeket értek el tavaly a tőzsdei bevezetések (IPO). Magyarországon is jelentős növekedés mutatott a nyilvános piac 2021-ben. A kiszámíthatatlan piaci körülmények miatt azonban az idei év első negyedévében már kevesebb volt az IPO...

Magyar közösségi piactér indul

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

Ökotudatos sorsjegyekkel rukkolt elő a Szerencsjáték Zrt.

Új, 100 százalékban újrahasznosított papír alapanyagból gyártott, környezetbarát sorsjegyeket vezetett be a Szerencsejáték Zrt., amelyre Magyarországon eddig még nem volt példa. Az Ökokaland sorsjegypár főnyereménye 50, illetve 75 millió forint.A Szerencsejáték Zrt. stratégiai céljaival...

Izgalmas ötletekkel tennék fenntarthatóbbá a jövőt a fiatalok

A program utolsó fázisára készülnek a Samsung x EdisonKids Megoldások a holnapért kihívás résztvevői, a zsűri tagjai szerint pedig idén is ígéretes ötleteket hoztak magukkal a fiatalok. Több mint 300 diák és tanár vett...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....