A kereskedelmi célcsoportnál és a főműsoridőben jó hete volt az RTL-nek. Szólóban és csoportszinten is a TV2, illetve a TV2 Csoport elé kerültek. A TV2 azon bukott sokat, hogy a Zsákbamacska sokkal kevésbé érdekelte a nézőket, mint korábban a Házasság első látásra.
Egy hét alatt nagyot változott a nézettségi verseny. A korábbi hetekben minden célcsoportnál magabiztosan vezetett a TV2, azonban múlt héten (18. hét) fordítani tudott az RTL. Legalábbis a 18-49 és a 18-59 éveseknél, főműsoridőben. Mindkettőnél 2,4 százalékponttal végeztek a TV2 előtt. A teljes lakosságnál és főműsoridőben sem volt messze egymástól a két csatorna (TV2: 11,9%, RTL: 11,4%), itt azért fél százalékpontnál nagyobb szokott lenni a TV2 előnye. Egyébként teljes napon mindhárom nagy célcsoportnál megőrizte vezető helyét a TV2.
A teljes csatornaportfóliók terén is jó hete volt az RTL Magyarországnak, ugyanis a fenti két bontásban a TV2 Csoport elé verekedték magukat. Azaz főműsoridőben a 18-49 éveseknél 3,8 százalékpont (RTL Magyarország: 23,9%, TV2 Csoport: 20,1%), a 18-59 éveseknél 3,1 százalékpont (RTL Magyarország: 24,2%, TV2 Csoport: 21,1%) volt az RTL Magyarország előnye. A többi összevetésben – főműsoridő, teljes lakosság, illetve teljes nap 18-49, 18-59, 4+ – a TV2 Csoporté volt a hét.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 18. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 9,2 | 11,9 | 8,4 |
RTL | 11,6 | 11,4 | 10,8 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 18. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 8 | 10,1 | 7,4 |
RTL | 7,3 | 7 | 6,9 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 21,7 | 22,8 | 20,3 |
RTL Magyarország | 19,6 | 17,2 | 19,7 |
AMC Networks | 6,4 | 5,9 | 6,4 |
MTVA | 6,1 | 9,9 | 5,0 |
Network4 | 3,8 | 5,1 | 2,7 |
Antenna Entertainment Group | 3,4 | 2,9 | 3,3 |
Paramount Global | 3,3 | 2,9 | 4,3 |
Warner Bros.Discovery | 3,1 | 3,9 | 2,9 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 14,3% / 11,6% (14,5% / 12,3%)
Tények Plusz – 9,6% / 7,7% (11,4% / 9,8%)
Zsákbamacska – 9,5% / 9,5% (korábbi héten a Házasság első látásra: 19,9% / 20,3%)
Ütős ötös – 7,8% / 7,4% (korábbi héten a Hazatalálsz: 11,6% / 11,2%)
RTL
Híradó – 17,3% / 14,8% (17,2% / 14,1%)
Fókusz – 12% / 11,3% (10,5% / 9,5%)
Az álommeló – 12,4% / 11,6% (10,2% / 9,2%)
A mi kis falunk – 10,5% / 9,8% (9% / 8,6%)
A fentiekből szemléletesen látszik, hogy leginkább hol vesztett sokat a TV2. A korábbi hetekben a Házasság első látásra elképesztően erős nézettséggel futott, tarolt a műsorsávjában. Azonban az új évaddal visszatérő Zsákbamacska ezt finoman szólva sem tudta megismételni. Gyakorlatilag fele akkora share-t hozott, mint korábban a Házasság első látásra. Ebből az RTL-es Álommeló is profitálni tudott az utolsó hetében. A korábbi héthez képest bő 2 százalékpontot erősített az Álommeló, ami így az RTL heti átlaga feletti eredménnyel búcsúzott.
Szombaton az RTL-es Gólkirályság a nyerte a sávját. Bár azért nem produkált túl erős közönségarányt, hiszen a 18-49 éveseknél 9,1 százalékot, a 18-59 éveseknél 11 százalékot, a teljes lakosságnál 10,4 százalékot hozott.
Vasárnap a TV2-s Next Top Model Hungaryre továbbra sem kaptak rá tömegével a nézők. Az előbb említett három fő célcsoportnál 7,7 százalékos, 7,2 százalékos és 9,1 százalékos közönségarányt ért el. Az RTL-es Cápák között viszont jól teljesített a maga 13,4 százalékos, 13,6 százalékos és 12,4 százalékos share-jével. Vasárnap az RTL-en adták a Való Világ első epizódját, ami a 18-49 éveseknél csatornaátlag feletti közönségarányt – 11,4 százalék – ért el.
A korábbi hetekben minden célcsoportnál a Házasság első látásra végzett az élen. A 18. héten viszont visszatért az a helyzet, hogy korosztálytól függően más-más produkció bizonyult a legnézettebbnek. A 18-49 éveseknél az Álommeló hétfői adása vonzotta a legtöbb (172 ezer) nézőt. A 18-59 éveseknél a május elsejei RTL Híradó áll a toplista élén (277 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig a pénteki Tények (619 ezer néző) végzett a lista első helyén.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
HÍRADÓ | RTL | 277 529 | 20,3 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 256 817 | 13,6 |
AZ ÁLOMMELÓ | RTL | 248 997 | 13,2 |
BAJNOKOK LIGÁJA | M4 SPORT | 224 123 | 12,8 |
FÓKUSZ | RTL | 213 348 | 12,9 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 202 510 | 13,2 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 201 589 | 11,8 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 190 973 | 12,9 |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 186 505 | 11,0 |
TÉNYEK | TV2 | 185 116 | 16,1 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
TÉNYEK | TV2 | 619 320 | 22,6 |
HÍRADÓ | RTL | 595 623 | 19,8 |
AZ ÁLOMMELÓ | RTL | 507 937 | 13,6 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 487 163 | 15,8 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 484 937 | 12,4 |
ZSÁKBAMACSKA | TV2 | 448 671 | 11,9 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 440 012 | 13,3 |
FÓKUSZ | RTL | 404 289 | 11,5 |
BAJNOKOK LIGÁJA | M4 SPORT | 391 516 | 11,4 |
A HÁROM NŐVÉR | TV2 | 384 209 | 18,6 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
AZ ÁLOMMELÓ | RTL | 172 466 | 13,5 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 168 081 | 13,4 |
HÍRADÓ | RTL | 163 000 | 17,9 |
BAJNOKOK LIGÁJA | M4 SPORT | 161 846 | 13,4 |
VALÓ VILÁG | RTL | 148 580 | 11,4 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 139 644 | 11,8 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 127 381 | 12,3 |
FÓKUSZ | RTL | 125 921 | 13,2 |
ZSÁKBAMACSKA | TV2 | 121 576 | 9,6 |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 104 404 | 9,1 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás