Múlt héten fordított az RTL

tévék nézettség készülékek

A kereskedelmi célcsoportnál és a főműsoridőben jó hete volt az RTL-nek. Szólóban és csoportszinten is a TV2, illetve a TV2 Csoport elé kerültek. A TV2 azon bukott sokat, hogy a Zsákbamacska sokkal kevésbé érdekelte a nézőket, mint korábban a Házasság első látásra.

Egy hét alatt nagyot változott a nézettségi verseny. A korábbi hetekben minden célcsoportnál magabiztosan vezetett a TV2, azonban múlt héten (18. hét) fordítani tudott az RTL. Legalábbis a 18-49 és a 18-59 éveseknél, főműsoridőben. Mindkettőnél 2,4 százalékponttal végeztek a TV2 előtt. A teljes lakosságnál és főműsoridőben sem volt messze egymástól a két csatorna (TV2: 11,9%, RTL: 11,4%), itt azért fél százalékpontnál nagyobb szokott lenni a TV2 előnye. Egyébként teljes napon mindhárom nagy célcsoportnál megőrizte vezető helyét a TV2.

A teljes csatornaportfóliók terén is jó hete volt az RTL Magyarországnak, ugyanis a fenti két bontásban a TV2 Csoport elé verekedték magukat. Azaz főműsoridőben a 18-49 éveseknél 3,8 százalékpont (RTL Magyarország: 23,9%, TV2 Csoport: 20,1%), a 18-59 éveseknél 3,1 százalékpont (RTL Magyarország: 24,2%, TV2 Csoport: 21,1%) volt az RTL Magyarország előnye. A többi összevetésben – főműsoridő, teljes lakosság, illetve teljes nap 18-49, 18-59, 4+ – a TV2 Csoporté volt a hét.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 18. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 9,2 11,9 8,4
RTL 11,6 11,4 10,8

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 18. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 8 10,1 7,4
RTL 7,3 7 6,9

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 21,7 22,8 20,3
RTL Magyarország 19,6 17,2 19,7
AMC Networks 6,4 5,9 6,4
MTVA 6,1 9,9 5,0
Network4 3,8 5,1 2,7
Antenna Entertainment Group 3,4 2,9 3,3
Paramount Global 3,3 2,9 4,3
Warner Bros.Discovery 3,1 3,9 2,9

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 14,3% / 11,6% (14,5% / 12,3%)
Tények Plusz – 9,6% / 7,7% (11,4% / 9,8%)
Zsákbamacska – 9,5% / 9,5% (korábbi héten a Házasság első látásra: 19,9% / 20,3%)
Ütős ötös – 7,8% / 7,4% (korábbi héten a Hazatalálsz: 11,6% / 11,2%)

RTL
Híradó – 17,3% / 14,8% (17,2% / 14,1%)
Fókusz – 12% / 11,3% (10,5% / 9,5%)
Az álommeló – 12,4% / 11,6% (10,2% / 9,2%)
A mi kis falunk – 10,5% / 9,8% (9% / 8,6%)

A fentiekből szemléletesen látszik, hogy leginkább hol vesztett sokat a TV2. A korábbi hetekben a Házasság első látásra elképesztően erős nézettséggel futott, tarolt a műsorsávjában. Azonban az új évaddal visszatérő Zsákbamacska ezt finoman szólva sem tudta megismételni. Gyakorlatilag fele akkora share-t hozott, mint korábban a Házasság első látásra. Ebből az RTL-es Álommeló is profitálni tudott az utolsó hetében. A korábbi héthez képest bő 2 százalékpontot erősített az Álommeló, ami így az RTL heti átlaga feletti eredménnyel búcsúzott.

Szombaton az RTL-es Gólkirályság a nyerte a sávját. Bár azért nem produkált túl erős közönségarányt, hiszen a 18-49 éveseknél 9,1 százalékot, a 18-59 éveseknél 11 százalékot, a teljes lakosságnál 10,4 százalékot hozott.

Vasárnap a TV2-s Next Top Model Hungaryre továbbra sem kaptak rá tömegével a nézők. Az előbb említett három fő célcsoportnál 7,7 százalékos, 7,2 százalékos és 9,1 százalékos közönségarányt ért el. Az RTL-es Cápák között viszont jól teljesített a maga 13,4 százalékos, 13,6 százalékos és 12,4 százalékos share-jével. Vasárnap az RTL-en adták a Való Világ első epizódját, ami a 18-49 éveseknél csatornaátlag feletti közönségarányt – 11,4 százalék – ért el.

A korábbi hetekben minden célcsoportnál a Házasság első látásra végzett az élen. A 18. héten viszont visszatért az a helyzet, hogy korosztálytól függően más-más produkció bizonyult a legnézettebbnek. A 18-49 éveseknél az Álommeló hétfői adása vonzotta a legtöbb (172 ezer) nézőt. A 18-59 éveseknél a május elsejei RTL Híradó áll a toplista élén (277 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig a pénteki Tények (619 ezer néző) végzett a lista első helyén.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
HÍRADÓ RTL 277 529 20,3
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 256 817 13,6
AZ ÁLOMMELÓ RTL 248 997 13,2
BAJNOKOK LIGÁJA M4 SPORT 224 123 12,8
FÓKUSZ RTL 213 348 12,9
HÁZON KÍVÜL RTL 202 510 13,2
A MI KIS FALUNK RTL 201 589 11,8
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 190 973 12,9
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 186 505 11,0
TÉNYEK TV2 185 116 16,1

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
TÉNYEK TV2 619 320 22,6
HÍRADÓ RTL 595 623 19,8
AZ ÁLOMMELÓ RTL 507 937 13,6
TÉNYEK PLUSZ TV2 487 163 15,8
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 484 937 12,4
ZSÁKBAMACSKA TV2 448 671 11,9
HÁZON KÍVÜL RTL 440 012 13,3
FÓKUSZ RTL 404 289 11,5
BAJNOKOK LIGÁJA M4 SPORT 391 516 11,4
A HÁROM NŐVÉR TV2 384 209 18,6

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
AZ ÁLOMMELÓ RTL 172 466 13,5
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 168 081 13,4
HÍRADÓ RTL 163 000 17,9
BAJNOKOK LIGÁJA M4 SPORT 161 846 13,4
VALÓ VILÁG RTL 148 580 11,4
A MI KIS FALUNK RTL 139 644 11,8
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 127 381 12,3
FÓKUSZ RTL 125 921 13,2
ZSÁKBAMACSKA TV2 121 576 9,6
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 104 404 9,1

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás