Múlt héten tarolt a TV2

Sztárban sztár leszek Majka

Minden egyes napot a TV2 nyert, még a 18-49 éveseknél is. A The Voice ismét kikapott a Sztárban sztár leszektől, utóbbi vasárnapi adása pedig magasan a hét legnézettebb műsora volt.

Az őszi televíziós szezonban egyelőre a TV2 áll nyerésre, s nem is kevéssel vezetnek. Az elmúlt héten főműsoridőben és a 18-49 éveseknél (ami elvileg a legjobban fekszik az RTL-nek) a TV2 15,5 százalékos, az RTL 11,6 százalékos heti közönségarányt ért el, azaz 3,9 százalékpontot tett ki a TV2 előnye. Hasonló volt a helyzet a 18-59 éveseknél (TV2: 15,6%, RTL: 11,7%) és a teljes lakosságnál (TV2: 16,9%, RTL: 11,3%).

Ráadásul minden egyes napot és minden egyes estét is megnyert a TV2. A szombati főműsoridőben járt hozzájuk a legközelebb a RTL. A 18-49 éveseknél szombat este a TV2 15,3 százalékos, az RTL 14,1 százalékos közönségarányt produkált. A 18-59 éveseknél a TV2 15,8 százalékot, az RTL pedig 15,5 százalékot hozott.

A teljes portfóliókat nézve is minden összevetésben nyert a TV2 Csoport. Az RTL Magyarországnak leginkább kedvező bontásban, a 18-49 éveseknél és főműsoridőben is 5,3 százalékpontot tett ki a kettejük közötti differencia (TV2 Csoport: 27,3%, RTL Magyarország: 22%).

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 37. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 15,6 16,9 15,5
RTL 11,7 11,3 11,6

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 37. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11,6 12,9 11,3
RTL 7,4 7 7,1

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 24,9 26,2 24,4
RTL Magyarország 18,4 16,5 18,1
AMC Networks 5,8 5,4 5,9
MTVA 5,4 9,1 4,2
Network4 4,1 4,9 2,9
Paramount Global 4,0 3,3 4,8
Warner Bros.Discovery 3,3 3,6 3,3
Antenna Entertainment Group 3,1 2,5 3,0

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 19,1% / 17,1% (19,8% / 17,3%)
Tények Plusz – 14,4% / 13% (14,7% / 12,9%)
Séfek séfe – 15,5% / 16,6% (13,3% / 14,2%)

RTL
Híradó – 17,7% / 16,5% (17,5% / 15,9%)
Fókusz – 11,8% / 11,6% (13,1% / 13,1%)
A konyhafőnök – 10,4% / 10,7% (10,6% / 11,1%)

A fenti, hétköznap esti átlagokon nem nagyon lehet sokat magyarázgatni. A Tények nyert a Híradóval szemben, a Tények Plusz verte a Fókuszt, a Séfek séfe pedig a Konyhafőnököt. Utóbbinál 5-6 százalékpont körül járt a két műsor közötti különbség, ami azért meglepően nagy fölényt jelent a TV2-s főzőműsor javára.

Egy héttel ezelőtt arról írtunk, hogy az RTL-es The Voice kikapott a szombati Sztárban sztár leszektől. Erre válaszul az RTL előrehozta A mi kis falunk új évadának a premierjét, de reagált a TV2 is és a Mutasd a hangod című új produkciójukat pakolta át szombatra. A Voice és a Sztárban sztár leszek pedig egy az egyben azonos műsorsávba került. A mi kis falunk a három nagy célcsoportból kettőben nyert. A 18-49-es, 18-59-es és a teljes lakosságos share-je így nézett ki az RTL-es sorozatnak: 16,1%, 19,8%, 16,4%. Ezzel szemben a Mutasd a hangodé: 13,6%, 13,6%, 16,4% volt.

Az viszont nem jött be, hogy A mi kis falunk majd felhúzza a Voice nézettségét. Igazából még kicsit rontott is az RTL-es tehetségkutató a korábbi héthez képest. A 18-49 éveseknél 14,5 százalékos, a 18-59 éveseknél 15,4 százalékos, a teljes lakosságnál 13,3 százalékos volt a Voice share-je. Ezzel szemben a szombati Sztárban sztár leszek 18,2 százalékot, 18,6 százalékot és 20,4 százalékot tett le az asztalra.

Vasárnap a Cápák között jobb számokat hozott, mint egy héttel korábban, a 18-49 éveseknél 13,3 százalékos share-nek örülhettek. Igaz, a Sztárban sztár leszek dominanciája jellemezte az estét, a műsor a 18-49 éveseknél 22,3 százalékkal, a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál pedig 23,3 százalékkal futott.

A hét legnézettebb műsora is a vasárnapi Sztárban sztár leszek lett, méghozzá hatalmas előnnyel. A 18-49 éveseknél 313 ezer, a 18-59 éveseknél 480 ezer, a teljes lakosságnál 948 ezer nézőjük volt. Mindhárom célcsoportnál TV2-s produkció áll a második helyen is. A 18-49 és a 18-59 éveseknél a Séfek séfe pénteki adása 218 ezer, illetve 290 ezer nézővel. A teljes lakosságnál a csütörtöki Tények bizonyult a második legnézettebbnek, miután 685 ezren kísérték figyelemmel a hírműsort.

Az RTL legnézettebb műsora a vasárnapi RTL Híradó volt. A 18-49 éveseknél 191 ezer, a 18-59 éveseknél 288 ezer, a teljes lakosságnál 625 ezer nézővel.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 480 488 23,3
SÉFEK SÉFE TV2 290 318 16,2
HÍRADÓ RTL 288 418 19,0
THE VOICE RTL 271 955 15,4
A MI KIS FALUNK RTL 270 375 19,8
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 264 174 20,8
TÉNYEK TV2 254 428 21,4
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 248 307 12,2
TÉNYEK PLUSZ TV2 215 136 15,7
A KONYHAFŐNÖK RTL 200 633 11,2

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 948 151 23,3
TÉNYEK TV2 685 171 24,7
HÍRADÓ RTL 625 021 19,8
SÉFEK SÉFE TV2 589 956 16,4
TÉNYEK PLUSZ TV2 555 189 16,8
MUTASD A HANGOD! TV2 515 928 16,4
A MI KIS FALUNK RTL 513 289 16,4
THE VOICE RTL 487 787 13,3
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 481 359 19,1
AZ ARANYIFJÚ TV2 426 638 18,7

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 313 027 22,3
SÉFEK SÉFE TV2 218 784 17,5
HÍRADÓ RTL 191 597 19,2
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 183 584 13,3
THE VOICE RTL 173 583 14,5
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 166 042 19,5
TÉNYEK TV2 156 199 18,7
A MI KIS FALUNK RTL 143 585 16,1
A KONYHAFŐNÖK RTL 142 560 11,6
FÓKUSZ RTL 137 384 13,1

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás