- Hirdetés -

Nagy a bizonytalanság az építőiparban

|

- Hirdetés -

Erőteljes a bizonytalanság a hazai építőipari piacon, ami kihat az ezen a területen működő vállalkozások mindennapjaira is. Míg korábban már az előző év végén látni lehetett, milyen beruházásokra lehet számítani az új esztendőben, amelyekből megbízások érkezhetnek, most még februárban is csak ígéretekkel van tele a padlás. Három kérdés uralja a cégvezetők mindennapjait: mennyi munka lesz a piacon, egyáltalán lesz-e munka, és ha hirtelen úgy alakulnak a körülmények, hogy beindul újra a gépezet, milyen hibákat fog szülni a kapkodás, akár a tervezésben, akár a kivitelezésben.

Az építőipar minden szegmensét a várakozás jellemzi. A jövő aggályos. Nem tudni, hogy az EU-s támogatások mikor és hogyan érkeznek meg, ahogy azt sem, hogy a kormány a nehéz helyzetre hivatkozva azokat miként használja fel.

„Nem csak az rejt veszélyt, hogy lesz-e, és ha igen, akkor mennyi munka lesz 2023-ban. Attól sokkal inkább tartunk, hogy ha egyik napról a másikra kezdődik meg az élet az építőiparban, az idő sürgetése miatt már a tervezés fázisnál olyan lavinák indulhatnak el, amelyek magas kockázatot jelenthetnek a kivitelezőknek” – hívta fel a figyelmet Rózsa Viktor, a villamossággal foglalkozó NUBE Invest Kft. stratégiai és operatív ügyvezetője.

Gazdaságosabbá vált az áram, mint a gáz használata

A tavalyi évben bekövetkezett változások hatására az elektromos áram szerepe az eddiginél is hangsúlyosabbá vált. Mivel ára a gázénál sokkal kisebb mértékben növekedett, ezért mind lakossági, mind vállalati szinten számos tulajdonos döntött úgy, hogy ingatlanának fűtését részben vagy egészben elektromos áramot használó berendezésekkel oldja meg, a gázalapú fűtési rendszerek helyett.

„Magyarországon a kkv-szektor és a lakosság fűtés szempontjából döntően gázra épülő megoldásokat alkalmaz. A gáznál jóval olcsóbb lett a villamos energia, amely nagyrészt az atomenergiára épül. 40%-on osztozik a gázüzemű és a megújuló energiaforrások által termelt áram, mint például a napenergia, a szélenergia, valamint a biomassza és a biogáz” – fejtette ki Becsei Bendegúz, a NUBE Invest Kft. tulajdonosa és értékesítési vezetője.

Szemléletmódváltásra van szükség

A folyamatosan változó körülmények a cégek vezetőitől maximális rugalmasságot igényelnek, és annak elfogadását, hogy ami az üzletmenetben évtizedekig működött, az a mai viszonyok mellett már kivitelezhetetlen. Elkerülhetetlen a fejlődés, a változtatás és a tervezés – még akkor is, amikor minden tervezhetetlen. A munkatársak megtartására komoly hangsúlyt kell fektetni, fejleszteni kell őket, ami már más üzleti tervet, más menedzselési formát jelent. Az alapanyag-beszerzésben a nagy tétel miatt igen fontosak a magas tudású emberek, a jó kapcsolatok a beszállítókkal, illetve a folyamatos piacelemzés, hogy minimalizálni lehessen a rossz beszerzést, ami miatt esetleg felhasználatlanul maradhatnak az anyagok.

„Mi abban hiszünk, hogy lesz feladat, de az nem fog az ölünkbe pottyanni, a lehetőségeket meg kell ragadni. Ezt azonban csak akkor lehet megtenni, ha a változó helyzetekre gyorsan tudunk reagálni” – tette hozzá Rózsa Viktor, aki azt is elárulta, hogy cégüknél épp a jelenlegi időszakban zajlik generációváltás, így a fiatal vezetők rögtön mély vízből indulva vették át az alapítóktól a stafétabotot.

„Elődeink évtizedes tapasztalatai felbecsülhetetlen kincset jelentenek, amit nap mint nap felhasználunk.”

Hogyan kezeli a válságot az új generáció?

A teljes elektromos hálózatokat kiépítő NUBE Invest Kft. tevékenységét 70%-ban erősáramú megrendelések teszik ki, elsősorban ipari csarnokok és társasházak vonatkozásában, míg a maradék 30%-ot képviselik a gyengeáramú megbízások. A beszerzés területén dolgozó kollégák telekommunikációban szerzett digitális tapasztalatai nagy segítséget adnak a naprakész adatok meglétéhez.

„A digitalizáció segítségével folyamatosan monitorozzuk a beszállítókat, valamint a közvetlen kapcsolatokkal valós időben látjuk a raktárkészleteiket” – ismertette a stratégiai és operatív ügyvezető.

Hozzátette: a beszállítókkal való együttműködés, együtt gondolkodás kiemelkedően fontos része a stratégiának, elengedhetetlen a versenyképességhez.

„Azt valljuk, hogy egy cég annyira erős, amennyire a benne dolgozók jól érzik magukat. Ennek szellemében figyelemmel kísérjük munkatársaink jó közérzetét, hangulatát, nyitottak vagyunk problémáik meghallgatására és arra, hogy a felmerülő gondokat együtt, egy csapatként oldjuk meg. Közös a célunk, és a nagy álmainkat, terveinket csakis összefogva vagyunk képesek megvalósítani” – zárta gondolatait Becsei Bendegúz.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Már filmes előzetest is készít az MI

A Holnap Budapestje címmel jelent meg az első film teaser Magyarországon, amit szinte teljes egészében a mesterséges intelligencia (MI) készített. A disztópia hét soros szinopszisát a Chat GPT írta, képi világát pedig a Midjourney...

Tovább spórolnának a rezsin a magyarok

A magyar háztartások 40 százaléka tervez energiatakarékossági beruházásokat, azonban a zöld szempontok előtt egyértelműen a spórolás a cél. A tervek megvalósulását hátráltatja, hogy a többségnek mintegy 200 ezer forint hiányzik havi szinten a családi...

Díjat kapott A Király, Schell Judit és Majka is

A Dancing with the Stars lett a legjobb nagyszabású showműsor, Lékai-Kiss Ramóna a legjobb női műsorvezető, Schell Judit a legjobb színésznő, Majka pedig a legjobb zsűritag a tavalyi tévés produkciókban. Tegnap este rendezték meg...

Döntőbe jutott az Uniomedia alapítóinak kampánya

Az ázsiai PR Awards2023 döntőjébe került az Uniomedia szingapúri testvércégének, a Rothman Asia-nak tőzsdei kommunikációs kampánya. A Pegasus Asia az első SPAC (a tőzsdei befektetőktől akvizíciós célokra tőkét gyűjtő) részvénykibocsátás volt a szingapúri tőzsdén...

Új ügyféllel erősít a Twincom

Idén tavasztól a Twincom PR Consultancy-val dolgozik a cseh hátterű Tesla okosotthon márka, amely közvetlen felkérés útján választotta az ügynökséget. Mostantól ők végzik a Csehországban már piacvezető brand hazai kommunikációs aktivitásait.Az okosotthon készülékek előretörése...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tajvanon is szeretik a magyar borokat

Az elmúlt években a Chifu Wine folyamatosan növelte szerepét Tajvan borpiacán, és már a legismertebb és legmegbízhatóbb magyar bor importőrként és disztributorként tartják számon. A vállalat az évek során kiépített erős szakmai kapcsolatainak köszönhetően...

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Több tízezer fát ültetnének 2023-ban

A 10 millió Fa közössége három és fél év alatt Magyarország szerte közel kétszázezer fát és több mint negyvenezer cserjét ültetett el. Céljuk 2023-ra, hogy az adó 1 százalékából és más adományokból befolyó hozzájárulások...

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....