- Hirdetés -

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

|

- Hirdetés -

Szili Tímea

Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató

 

– Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött reményeket, milyen az érdeklődés?

– Tizenöt éves fejlesztői munka áll a projektcsapat mögött, rengeteg kihívás övezte a teljes folyamatot, az egyik legkézenfekvőbb nehézség, hogy a pandémia közben nyitottunk. Ugyanakkor több, mint tíz éve nem nyílt ilyen méretű bevásárlóközpont Magyarországon, a régióban is unikumnak számít a projekt volumene, különleges élmény ennek a részese lenni. Nagyon büszkék vagyunk, óriási szakmai és fogyasztói érdeklődést tapasztaltunk az elmúlt hetekben.

– Milyen kampánnyal készültek a pláza megnyitására? Milyen üzeneteket akartak hangsúlyozni az új bevásárlóközpont kapcsán?

– A kreatív koncepció rendezőelve éppen ez az unikum jelleg volt. A teljes fejlesztési folyamatot végigkísérte az a szemlélet, hogy a csapat a legjobb, legmodernebb, legátgondoltabb, legkényelmesebb, legszebb, legokosabb plázát akarta a magyar piacra tenni. Nyilván kommunikációs szempontból kihívás a szuperioritást megfogni, de úgy érzem, sikerült. Szlogenünk a „Tele legekkel” lett, amibe mindannyian beleszerettünk. Az első hónapokban, hetekben természetesen az általános awareness felépítése volt az elsődleges, szándékosan nem terveztünk hosszú teaser időszakot, így tulajdonképpen minden a nyitás hónapjára összpontosult.

– Mi jelentette a legnagyobb kihívást a kampány tervezése során?

– A már említett szuperioritással kapcsolatos dilemmán túl nem lehet elmenni a koronavírus okozta bizonytalanság napi kihívásai mellett. Sok szcenárióval dolgoztunk végig, folyamatosan tárgyalásokat folytattunk arról, hogy „mi lesz, ha”, hálás vagyok a partnereinknek is, akik társak voltak ebben, és igazodtak hozzánk. Szintén kihívás volt a projekt komplexitása, a célcsoportok, perszónák sokszínűsége, heterogenitása, amit a médiatervezés során egy pillanatra sem lehetett figyelmen kívül hagyni.

– Milyen sűrűn fordul meg az új plázában?

– Csapatommal a teljes cégcsoport (Futureal, Cordia, HelloParks) hazai, illetve nemzetközi marketing és kommunikációs tevékenységét támogatom, az irodám a Corvin Sétányon van. Ugyanakkor természetesen az Etele Plaza most fókuszprojekt sokunk életében, fontos a személyes jelenlét, egy héten többször megfordulok a helyszínen. Közel lakom, így sokszor hétvégén is, vásárlóként is, a családom még egyelőre türelmes.

– A karácsonyi szezon kiemelten fontos időszak a kereskedelem számára, hogyan készülnek erre az Etele Plazánál, milyen aktivitásokat terveznek?

– Alapvetően az Etele Plaza megalkotásakor élményalapú bevásárlóközpontban gondolkodtunk. Ennek elemei a saját rendezvényeink, nyereményjátékaink, a bérlői aktivitások, az esztétika, a megalkotott terek, a különleges karácsonyi dekoráció, az installációk, selfie pontok, az okos funkciók, az emeltszintű VIP szolgáltatásaink, CSR tevékenységünk, illatmarketingünk, minden, amivel élményt nyújtunk és az érzékekre hatunk az ott töltött idő során és azon kívül is. A kiemelt ünnepi időszakot dedikált kampánnyal és aktivitásokkal is támogatjuk természetesen, érdemes követni bennünket. Sajnos a pandémia ismét nem kedvez a szektornak, de a biztonságot szem előtt tartva is arra törekszünk, hogy mindig történjen valami, mindig tapasztaljanak újat az idelátogatók, és nem csak a karácsonyi készülődés során, hanem utána is.

– Véleménye szerint hogyan kezelte a magyar marketingszakma a koronavírus-járvány okozta kihívásokat?

– Nem gondolom, hogy általános trendek és tanulságok lennének igazak az elmúlt hónapok kapcsán a teljes szakmára vonatkozóan, iparágtól függetlenül. Voltak nyertesek, voltak átmeneti nyertesek és voltak nagy vesztesek is. Igaz ez a marketingre és a média területeire is, így mindenkire kicsit másként hatott szakmailag és személyesen is, mások voltak a túlélési stratégiák is. Szeretném hinni, hogy türelemmel, és kellő flexibilitással, megerősödve jövünk ki a pandémiából.

– Van olyan dolog, amit minden marketing-döntéshozó megtanult az elmúlt másfél évben, a COVID-járvány alatt?

– Az újratervezést és a rezilienciát. Voltak fájdalmas pillanatok, de ez persze nem csak a marketing területére igaz. Ilyen rövid idő alatt, egyetemlegesen a teljes emberiségre, ekkora változást nem mért ránk még más jelenség. Nem fog elmúlni nyomtalanul.

– Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?

– Sokat interjúztatok, azt tapasztalom, hogy nagy a türelmetlenség a fiatalokban. Ez tud hajtani előre, de fontos mellette kellő alázattal és türelemmel hozzáállni a szakmához, márkához, munkahelyhez. Szerelem nélkül nem megy! Meg kell érteni, tapintani a terméket, beszélni a fogyasztókkal ahhoz, hogy értékeset alkossunk. Szerencsés vagyok, több iparágban kipróbálhattam magam és hálás vagyok mindenkinek, akitől tanulhattam. Vegyétek körül magatokat okos és inspiráló emberekkel, és úgy kérdezzetek, mindenkitől, hogy halljátok meg a válaszokat is. A csapatmunkában hiszek.

– Véleménye szerint milyen marketingtrendek jellemzik majd 2022-t?

– A fenntarthatóságot, zöld koncepciókban gondolkodást szerintem már nagyon a bőrünkön érezzük, és azoknak is el kell kezdeniük foglalkozni vele komolyan, akik eddig halogatták. A digitalizáció, adatalapúság, marketing automatizáció térnyerése biztosan minden fronton folytatódik, de szerintem marad a marketingnek mindig is egy olyan szelete, amit a tapasztalat és a megérzések is hajtanak, és amiben hinni kell.

– Igaz az, hogy az influenszereké és a videós megoldásoké a jövő?

– Nagyon speciális termékekkel foglalkozom, nem jellemzőek az impulzus vásárlások lakásválasztásban, vagy irodabérleti dealekben. Így erre nehéz egyértelmű választ adni. Az Etele Plaza életébe az influenszereket könnyebb beilleszteni, és látjuk a helyét, erejét, de a szakmai kommunikációban, vagy B2B kampányokban nem használjuk. A videós tartalmak ugyanakkor tényleg dübörögnek minden szegmensben, nem csak a figyelem felkeltésekor, hanem azt is tapasztaljuk, hogy hamarabb néznek végig a felhasználók egy félperces tutorialt, mint hogy elolvasnának egy többoldalas ismertető anyagot. A mi iparágunkban már évek óta jelen vannak a 3D-s eszközök, a Cordia lakásokat is egy VR-ra épülő webshow/showroom segítségével prezentáljuk, adjuk el akár az irodában, akár online csatornán, sok esetben kvázi a tervezőasztalról. Működik.

– Melyik volt az a könyv, vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt Önre?

– Amikor kikapcsolódásra vágyom, Musso regényeihez szívesen nyúlok. Mély hatással a közelmúltban Edith Eger könyve volt rám. A karanténos időszakban a nagy filmélmények elmaradtak. Ugyanakkor néhány hete a családommal megnéztük A Pál utcai fiúk előadást a Vígszínházban, egy csoda volt. Napokig a hatása alá kerültem, különleges volt a lányaim társaságában újraélni egy kötelező olvasmányt, bejártuk a helyszíneket is utána, igazi kiszakadás volt. Mindenkinek ajánlom!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...

Gasztrovonalon erősített a Ringier

Célzott marketing megoldással válaszolt a gasztro tematika iránti fokozódó érdeklődésre a Ringier Hungary kiadó. A magyarok kedvenc ételeit interaktív módszerekkel kutató „Mit eszik az ország?” online felméréssorozat most, egy évvel a start után, már...

Szupertrendi okosórákkal rukkolt elő a Huawei

A klasszikus órák kialakítását idéző, prémium anyagokból készült WATCH GT 3 Pro amellett, hogy stílusos divatkiegészítő, számos egészségkövető funkciója között EKG-adatok mérését is lehetővé teheti a jövőben. A HUAWEI WATCH FIT 2 fejlett pulzusfigyelő...

Ötmilliárdos tőkeemelésre készül a Hiventures

5 milliárd forintos tőkeemelési tervezetről szóló megállapodást írt alá a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett UBM Holding Nyrt. és a Hiventures Zrt.. A Hiventures által tervezett zártkörű tőkeemelés június 30-ig történhet meg, mellyel az UBM Csoport...

Hosszú távon is távmunkával terveznek a cégek

VR-eszközökkel elvégzett távoli karbantartások, strandon készülő elemzések – pár éve ez még fel sem merült volna. Napjainkban azonban a cégek a pandémia okozta változások kapcsán, a munkaerőhiány miatt vagy a dolgozók megtartása érdekében a...

Rengetegen voltak a balatonfüredi autós fesztiválon

A kétéves kényszerszünet után május 13. és 15. között újfent megrendezett Balatonfüred Concours d’Elegance keretében több mint 17 000 látogató utazhatott vissza az autózás történelmébe a Tagore sétányon. A hagyományoknak megfelelően idén is a...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is,...

TikTokon kampányolnak a civil szervezetek

A TikTok jelenleg a legdinamikusabb platform arra, hogy az 1%-os kampányok valóban célt érjenek. Kiváló példa erre az Intren és a Human Dialog közös projektje, amiben az Országos Mentőszolgálat Alapítványt és a Bátor Tábort...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről

Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...

Gasztrovonalon erősített a Ringier

Célzott marketing megoldással válaszolt a gasztro tematika iránti fokozódó érdeklődésre a Ringier Hungary kiadó. A magyarok kedvenc ételeit interaktív módszerekkel kutató „Mit eszik az ország?” online felméréssorozat most, egy évvel a start után, már...

Szupertrendi okosórákkal rukkolt elő a Huawei

A klasszikus órák kialakítását idéző, prémium anyagokból készült WATCH GT 3 Pro amellett, hogy stílusos divatkiegészítő, számos egészségkövető funkciója között EKG-adatok mérését is lehetővé teheti a jövőben. A HUAWEI WATCH FIT 2 fejlett pulzusfigyelő...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a...

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....