- Hirdetés -

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

|

- Hirdetés -

Szili Tímea

Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató

 

– Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött reményeket, milyen az érdeklődés?

– Tizenöt éves fejlesztői munka áll a projektcsapat mögött, rengeteg kihívás övezte a teljes folyamatot, az egyik legkézenfekvőbb nehézség, hogy a pandémia közben nyitottunk. Ugyanakkor több, mint tíz éve nem nyílt ilyen méretű bevásárlóközpont Magyarországon, a régióban is unikumnak számít a projekt volumene, különleges élmény ennek a részese lenni. Nagyon büszkék vagyunk, óriási szakmai és fogyasztói érdeklődést tapasztaltunk az elmúlt hetekben.

– Milyen kampánnyal készültek a pláza megnyitására? Milyen üzeneteket akartak hangsúlyozni az új bevásárlóközpont kapcsán?

– A kreatív koncepció rendezőelve éppen ez az unikum jelleg volt. A teljes fejlesztési folyamatot végigkísérte az a szemlélet, hogy a csapat a legjobb, legmodernebb, legátgondoltabb, legkényelmesebb, legszebb, legokosabb plázát akarta a magyar piacra tenni. Nyilván kommunikációs szempontból kihívás a szuperioritást megfogni, de úgy érzem, sikerült. Szlogenünk a „Tele legekkel” lett, amibe mindannyian beleszerettünk. Az első hónapokban, hetekben természetesen az általános awareness felépítése volt az elsődleges, szándékosan nem terveztünk hosszú teaser időszakot, így tulajdonképpen minden a nyitás hónapjára összpontosult.

– Mi jelentette a legnagyobb kihívást a kampány tervezése során?

– A már említett szuperioritással kapcsolatos dilemmán túl nem lehet elmenni a koronavírus okozta bizonytalanság napi kihívásai mellett. Sok szcenárióval dolgoztunk végig, folyamatosan tárgyalásokat folytattunk arról, hogy „mi lesz, ha”, hálás vagyok a partnereinknek is, akik társak voltak ebben, és igazodtak hozzánk. Szintén kihívás volt a projekt komplexitása, a célcsoportok, perszónák sokszínűsége, heterogenitása, amit a médiatervezés során egy pillanatra sem lehetett figyelmen kívül hagyni.

– Milyen sűrűn fordul meg az új plázában?

– Csapatommal a teljes cégcsoport (Futureal, Cordia, HelloParks) hazai, illetve nemzetközi marketing és kommunikációs tevékenységét támogatom, az irodám a Corvin Sétányon van. Ugyanakkor természetesen az Etele Plaza most fókuszprojekt sokunk életében, fontos a személyes jelenlét, egy héten többször megfordulok a helyszínen. Közel lakom, így sokszor hétvégén is, vásárlóként is, a családom még egyelőre türelmes.

– A karácsonyi szezon kiemelten fontos időszak a kereskedelem számára, hogyan készülnek erre az Etele Plazánál, milyen aktivitásokat terveznek?

– Alapvetően az Etele Plaza megalkotásakor élményalapú bevásárlóközpontban gondolkodtunk. Ennek elemei a saját rendezvényeink, nyereményjátékaink, a bérlői aktivitások, az esztétika, a megalkotott terek, a különleges karácsonyi dekoráció, az installációk, selfie pontok, az okos funkciók, az emeltszintű VIP szolgáltatásaink, CSR tevékenységünk, illatmarketingünk, minden, amivel élményt nyújtunk és az érzékekre hatunk az ott töltött idő során és azon kívül is. A kiemelt ünnepi időszakot dedikált kampánnyal és aktivitásokkal is támogatjuk természetesen, érdemes követni bennünket. Sajnos a pandémia ismét nem kedvez a szektornak, de a biztonságot szem előtt tartva is arra törekszünk, hogy mindig történjen valami, mindig tapasztaljanak újat az idelátogatók, és nem csak a karácsonyi készülődés során, hanem utána is.

– Véleménye szerint hogyan kezelte a magyar marketingszakma a koronavírus-járvány okozta kihívásokat?

– Nem gondolom, hogy általános trendek és tanulságok lennének igazak az elmúlt hónapok kapcsán a teljes szakmára vonatkozóan, iparágtól függetlenül. Voltak nyertesek, voltak átmeneti nyertesek és voltak nagy vesztesek is. Igaz ez a marketingre és a média területeire is, így mindenkire kicsit másként hatott szakmailag és személyesen is, mások voltak a túlélési stratégiák is. Szeretném hinni, hogy türelemmel, és kellő flexibilitással, megerősödve jövünk ki a pandémiából.

– Van olyan dolog, amit minden marketing-döntéshozó megtanult az elmúlt másfél évben, a COVID-járvány alatt?

– Az újratervezést és a rezilienciát. Voltak fájdalmas pillanatok, de ez persze nem csak a marketing területére igaz. Ilyen rövid idő alatt, egyetemlegesen a teljes emberiségre, ekkora változást nem mért ránk még más jelenség. Nem fog elmúlni nyomtalanul.

– Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?

– Sokat interjúztatok, azt tapasztalom, hogy nagy a türelmetlenség a fiatalokban. Ez tud hajtani előre, de fontos mellette kellő alázattal és türelemmel hozzáállni a szakmához, márkához, munkahelyhez. Szerelem nélkül nem megy! Meg kell érteni, tapintani a terméket, beszélni a fogyasztókkal ahhoz, hogy értékeset alkossunk. Szerencsés vagyok, több iparágban kipróbálhattam magam és hálás vagyok mindenkinek, akitől tanulhattam. Vegyétek körül magatokat okos és inspiráló emberekkel, és úgy kérdezzetek, mindenkitől, hogy halljátok meg a válaszokat is. A csapatmunkában hiszek.

– Véleménye szerint milyen marketingtrendek jellemzik majd 2022-t?

– A fenntarthatóságot, zöld koncepciókban gondolkodást szerintem már nagyon a bőrünkön érezzük, és azoknak is el kell kezdeniük foglalkozni vele komolyan, akik eddig halogatták. A digitalizáció, adatalapúság, marketing automatizáció térnyerése biztosan minden fronton folytatódik, de szerintem marad a marketingnek mindig is egy olyan szelete, amit a tapasztalat és a megérzések is hajtanak, és amiben hinni kell.

– Igaz az, hogy az influenszereké és a videós megoldásoké a jövő?

– Nagyon speciális termékekkel foglalkozom, nem jellemzőek az impulzus vásárlások lakásválasztásban, vagy irodabérleti dealekben. Így erre nehéz egyértelmű választ adni. Az Etele Plaza életébe az influenszereket könnyebb beilleszteni, és látjuk a helyét, erejét, de a szakmai kommunikációban, vagy B2B kampányokban nem használjuk. A videós tartalmak ugyanakkor tényleg dübörögnek minden szegmensben, nem csak a figyelem felkeltésekor, hanem azt is tapasztaljuk, hogy hamarabb néznek végig a felhasználók egy félperces tutorialt, mint hogy elolvasnának egy többoldalas ismertető anyagot. A mi iparágunkban már évek óta jelen vannak a 3D-s eszközök, a Cordia lakásokat is egy VR-ra épülő webshow/showroom segítségével prezentáljuk, adjuk el akár az irodában, akár online csatornán, sok esetben kvázi a tervezőasztalról. Működik.

– Melyik volt az a könyv, vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt Önre?

– Amikor kikapcsolódásra vágyom, Musso regényeihez szívesen nyúlok. Mély hatással a közelmúltban Edith Eger könyve volt rám. A karanténos időszakban a nagy filmélmények elmaradtak. Ugyanakkor néhány hete a családommal megnéztük A Pál utcai fiúk előadást a Vígszínházban, egy csoda volt. Napokig a hatása alá kerültem, különleges volt a lányaim társaságában újraélni egy kötelező olvasmányt, bejártuk a helyszíneket is utána, igazi kiszakadás volt. Mindenkinek ajánlom!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA