- Hirdetés -

Nagy befektetést kapott a Green Fox

|

450 millió forintos befektetést biztosít az Impact Ventures Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. a Green Fox Academynek. Az Impact Ventures egy impact (társadalmi hasznosságú) befektetési alap, amely kifejezetten olyan szociális vállalkozásoknak nyújt kockázati tőkét, amelyek az üzleti eredmények mellett pozitív társadalmi hatást fejtenek ki. A mostani befektetés az egyik legnagyobb régiós dedikált impact befektetés.

A PwC tanulmánya szerint a 2030-as évek közepére kb. 900 000 állást, az összes munkahely egynegyedét formálja át az automatizáció és robotizáció. A munkaerőpiac ilyen gyors és radikális átalakulása sokakat hozhat nehéz helyzetbe, a leginkább érintett területek között van például a szállítmányozás, gyártás és adminisztráció. Ezt a folyamatot a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzet tovább gyorsította. Nemcsak a szoftverfejlesztésben, de gyakorlatilag minden szakmában szükség lesz IT készségekre a foglalkoztathatóság megőrzése érdekében. Emellett a munkaerőpiac folyamatos, gyors változása arra is rákényszeríti a munkavállalókat, hogy életük során akár többször karriert váltsanak, így az alkalmazkodás készsége is a versenyképesség egyik alapvető elemévé válik.

Ezekre a kihívásokra készíti fel a Green Fox Academy a felnőttképzés résztvevőit: a junior programozó képzéseket nyújtó bootcamp a programozói készségek átadása mellett a soft skillek, valamint a tanulási, alkalmazkodási képesség fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektet.

A pozitív társadalmi hatást előtérbe helyező, úgynevezett impact befektetési alapok az utóbbi két évben nagyon fontos szereplőivé váltak a gazdaságnak. Az egyetlen hazai impact befektetési alap az Impact Ventures Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt., amely kifejezetten olyan szociális vállalkozásokba fektet, akik fenntartható, skálázható üzleti modellel rendelkeznek, és pozitív társadalmi hatást váltanak ki. A Green Fox Academynek 450 millió forintos kockázati tőkét biztosítottak, amely a régió egyik legnagyobb impact befektetése. “A Green Fox Academy mellett az szólt, hogy egyrészt képzéseivel valós piaci igényre ad választ és már bizonyított a piacon, másrészt a hallgatók jövőbiztos készségekkel való felruházásával hosszú távú, pozitív társadalmi hatást vált ki” – mondta el Eszter Elemér, az Impact Ventures Zrt. igazgatóságának elnöke, aki egyben Magyar Kockázati és Magántőke Egyesület (HVCA) elnöke is.

Langmár Péter, a Green Fox Academy társalapítója szerint a munkájuk társadalmi hatása a kezdetektől nagyon fontos volt az alapítók számára. “Azért indítottuk el 2015-ben a Green Foxot, hogy olyan motivált, tehetséges fiataloknak segítsünk IT pályára lépni, akik korábbi munkájukban nem tudtak előre haladni, akár anyagi előrelépés, akár hosszú távú fejlődési lehetőség hiányában. A saját környezetünkben is sok hasonló példát láttunk: amíg én az IT-ban nagyon megtaláltam a helyem, több olyan barátom volt, aki más területen nagyon nehezen jutott egyről a kettőre, vagy külföldre kényszerült költözni.”

A társadalmi hatás feltárása érdekében a bootcamp elkészítette első Impact Reportját. “A riport segít abban, hogy tudatosítsuk, miért dolgozunk, és hogyan tudunk ezekért a célokért a legtöbbet tenni. A saját területükön megrekedt vagy éppen az automatizációnak kitett szektorban dolgozók számára jövőbiztos karrierút biztosítása mellett az egyik fókuszunk például a női jelenlét növelése IT területen, büszkék vagyunk rá, hogy a hazai szektorra jellemző számhoz képest a hallgatóink között közel háromszoros a nők aránya” – emelte ki Langmár Péter az Impact Report legfontosabb pontjait. A Green Fox minden helyzetben keresi az olyan lehetőségeket, amikkel növelheti ezt a hatást. A koronavírus megjelenésekor is azért indítottak 3 hetes, ingyenes képzést, hogy segíteni tudjanak azokon, akik a járvány miatt nehéz helyzetbe kerültek. Langmár Péter szerint “a három hét alatt a résztvevők ízelítőt kapnak programozásból, ami hasznos lehet a mostani munkájukhoz, és lehetőséget nyújt, hogy megnézzék, való-e nekik ez a szakma, illetve egy ilyen intenzív, bootcamp típusú képzés. Így sokkal magabiztosabban vághatnak bele a váltásba.”

Nemzetközi és online terjeszkedés, új partnerségek és új típusú utófinanszírozás

Az Impact Ventures befektetésének egyik célja a Green Fox külföldi terjeszkedésének finanszírozása. “Prága mellett további iskolák nyitását is tervezzük a régióban. A kialakult helyzetben ez most nehezebb, ugyanakkor májusban elindítottuk online képzéseinket, amire külföldről is fogadtunk jelentkezéseket. Március óta minden képzésünk a virtuális térben zajlik, a most indult kurzusok annyiban mások, hogy ezeket kifejezetten erre a platformra szabtuk” – teszi hozzá Langmár Péter.

A befektetés másik fókusza a hallgatók számára utólagos fizetési lehetőség finanszírozása, ami azok számára is hozzáférhetővé teszi a képzést, akik egyébként ezt nem engedhetnék meg maguknak. A Green Fox Academy már 2017 óta kínál ilyen csomagot az érdeklődőknek, elsőként májusban induló online képzésüknél pedig már a jövedelemarányos utófinanszírozást is elérhetővé tették. A képzést sikeresen teljesítőknek az elhelyezkedést követően, a bérük fix részét kell a tandíj fizetésére fordítaniuk, ami így biztosan vállalható terhet jelent számukra.

A nemzetközi és online terjeszkedés, valamint az újfajta utófinanszírozási csomag bevezetése mellett a Green Fox Academy jövőképének negyedik pillérét az új partnerségek kötése jelenti. “Szeptemberben indul az IBS Nemzetközi Üzleti Főiskolával közös IT és üzleti adatelemzés mesterképzésünk. Látszik, hogy a két képzési típus erősségeire építve milyen jól tud az akadémiai tudást nyújtó egyetem és a specifikus, rövid átképzést kínáló bootcamp együtt dolgozni” – emelte ki Langmár Péter.

Az Impact Ventures nem a Green Fox Academy első befektetője: 2018-ban a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. által kezelt Irinyi II. Kockázati Tőkealap és a Balogh Péter nevével fémjelzett Baconsult angyalbefektető csapat összesen mintegy 300 millió forintos befektetést biztosított a programozóiskolának.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...

Már a mozikban a magyar Eufória

Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...

A sarki fény is beköltözik a Nyugati téri Mekibe

A látogatók egy varázslatos utazás részesei lehetnek, ahol a rénszarvasszánon utazó Mikulás, angyalkák, mézeskalácsfigurák és karácsonyi fényárban úszó házikók mellett a misztikus és látványos sarki fény is megjelenik.A McDonald’s Nyugati téri egységének egyedi attrakciója,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...