- Hirdetés -

Nagy befektetővel terjeszkedik a B2B kereskedelmi platform

|

- Hirdetés -

A világviszonylatban is a legnagyobb technológiai befektetők közé tartozó Prosus Ventures száll be a merXu-ba, amely az online vásárlás hozzáférhetőségét és egyszerűségét ülteti át a B2B környezetbe Európában. A 2020-ban a lengyel Allegro csoport korábbi felsővezetői által alapított, Csehországban, Észtországban, Lengyelországban, Litvániában, Magyarországon, Németországban, Romániában és Szlovákiában működő vállalat részben további piacok meghódítására használja a befektetést.

Miközben a cégtulajdonosok és a beszerzési vezetők túl sok időt töltenek professzionális és megbízható beszállítók után kutatva, a gyártóknak a nemzetközi terjeszkedés okoz visszatérően gondot. Mindkét oldal életét igyekszik megkönnyíteni a merXu, amely ellenőrzött kis- és középvállalkozások ezreinek teremt biztonságos feltételeket az online adásvételhez a cseh, az észt, a lengyel, a litván, a magyar, a román és a szlovák piacon – és mostantól Németországban.

A platformot 2020-ban hozták létre a lengyel Allegro csoport korábbi felsővezetői, Przemysław Budkowski, Tomasz Nowak és Sebastian Pietrowski. „A B2C e-kereskedelem térhódítása és mindennapos, zökkenőmentes vásárlási szokássá válása ma már szinte magától értetődő” – fogalmazott Przemysław Budkowski társalapító-vezérigazgató, aki szerint a megoldásuk az online vásárlás B2C-ben már megismert hozzáférhetőségét és egyszerűségét ülteti át B2B környezetbe Európában. A merXu nem fogyasztói kategóriákra összpontosít, hanem többek között a vegyiparra, építőiparra, elektrotechnikára, gyártószektorra, gépiparra, világítástechnikára és épületgépészetre, a HoReCa szektorra, valamint a professzionális szerszámokra. Az ellenőrzött vevők és eladók összekapcsolásával biztonságos üzleti környezetet teremt, amelyben az ellenőrzött vevők és eladók közvetlen módon vagy ajánlatkéréseken keresztül hajthatnak végre adásvételi tranzakciókat.

Kelet-Európa és két baltikumi ország után a merXu mostantól Németországban is működik, amely kulcsszerepet tölt be a vállalat expanziós törekvéseiben: a 2020-ban a német piacra 286 milliárd euró összegben exportáló V4 országok – Kínát megelőzve – a legnagyobb gazdasági partnerévé váltak Németországnak, amelynek Lengyelország önmagában a harmadik legjelentősebb üzleti partnere. A platform növekedésének új szakasza annak az elsőkörös tőkebevonásnak köszönhető, amely a többek között az eMAG, a PayU, vagy a Wolt befektetőjeként ismert Prosus (korábban Naspers) Ventures vezetésével valósult meg. A világviszonylatban is a legnagyobb technológiai befektetők között jegyzett holland cég főként nagy növekedési potenciállal rendelkező piacokon fektet be világszerte és jellemzően olyan ágazatokba, amelyekben az innováció jelentős társadalmi igényeket képes számottevő mértékben kielégíteni. „Az olyan trendek, mint az e-kereskedelem elterjedésének felgyorsulása vagy a nearshoring, vagyis a gyártás Kelet-Közép-Európa felé történő elmozdulása, egyértelmű terjeszkedési lehetőségeket nyitnak a merXu előtt” – mondta Sandeep Bakshi, a Prosus Ventures európai beruházásokért felelős vezetője.

A mostani tőkebevonásból a platform tavalyi magvető befektetői is kivették a részüket: az egyebek között a BlaBlaCar, a Deliveroo, a Spotify vagy a Supercell finanszírozásában aktív amerikai Accel befektetési alap, valamint a digitális piacterekre és lekérhető szoftverekre (SaaS) specializálódott berlini Point Nine Capital. A bevont kockázati tőkéből a vállalat következő növekedési szakaszát finanszírozzák, mivel a tervek szerint más európai országokba is belép a merXu, kiemelten kezelve a mától megnyíló német piacot. A friss pénzügyi források révén B2B fizetési funkciókat is integrálnak a platformba, illetve bővítik a merXu csapatát is.

„A vállalkozások széles körének nyújtott online kereskedési platformon túl a megoldásunk a helyi piacról is segít kitörni a nemzetközi szintér felé” – fogalmaz a cég magyarországi és romániai operációjának vezetője. Okányi Attila szerint az európai B2B e-kereskedelem éves szinten 7 százalékkal nőtt 2013 és 2020 között, a merXu pedig készen áll arra, hogy tovább gyorsítson ezen az ütemen, digitális megoldásokat kínálva az online adásvételi tranzakciókhoz. „Csak Magyarországon és Romániában mintegy 1,2 millió kkv működik, és ezt az önmagában is értékes ügyfélpotenciált még inkább felértékeli, hogy mindkét ország gazdaságának bővülése túlszárnyalja az uniós átlagot” – tette hozzá a szakember.

A merXu-ról
A kis- és középvállalkozások beszerzési igényeire online megoldást nyújtó B2B európai piactéren több mint 15 ezer közép- és kelet-közép-európai és baltikumi regisztrált cég van jelen Csehországból, Észtországból, Lengyelországból, Litvániából, Magyarországról, Németországból, Romániából és Szlovákiából. A platform professzionális felhasználású, illetve ipari termékek online értékesítését vagy vásárlását teszi lehetővé gyártóknak, forgalmazóknak, nagy- és kiskereskedőknek, illetve kivitelezőknek. Az irodaberendezés, világítástechnika, gépek és berendezések, vegyiáru és szerszámok mellett további professzionális felhasználású, illetve ipari termékek találhatók a piactéren, összesen több mint 2 millió árucikk.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új vezetők a Borsodinál

A Borsodi Sörgyár idén januártól átalakította ellátási láncért felelős csapatát. Plamen Angelov Denchev, aki korábban a Molson Coors bolgár Haskovo sörgyárát irányította, tavaly év vége óta tölti be az ellátási lánc igazgatói szerepet a...

Új taktikákkal támadnak a kiberbűnözők

Új, gyorsan fejlődő kémprogramtámadás-sorozatot fedeztek fel a Kaspersky szakértői, melynek keretében már több mint 2000 iparvállalatot ért támadás világszerte. A mainstream kémprogram-támadásokkal ellentétben ezek a támadások azzal tűnnek ki, hogy korlátozott számú célpontra irányulnak,...

Ismét díjazták a Baumit honlapját

A Baumit Kft. vállalati honlapja – baumit.hu – 2021 decemberében, második alkalommal nyert díjat a magyarországi legrangosabb, legmagasabb presztízsű „Az Év Honlapja” pályázaton. Míg 2020-ban Kereskedelem kategóriában lett Az Év Honlapja, addig 2021-ben az...

Új ügyféllel erősít a MITTE

A MITTE Communications nyerte az S IMMO Hungary ingatlanbefektetési társaság marketing céljainak támogatására kiírt zárt ügynökségi tenderét. Az ügynökség felel az S IMMO helyi média-, marketing- és PR-tevékenységéért.Az S IMMO AG egy bécsi székhelyű,...

Egyre fontosabb a fogyatékossággal élők munkaerőpiaci integrációja

Nem csak kiemelt társadalmi ügyként kezelik, hanem el is várják a munkáltatóktól a fogyatékosággal élők munkaerőpiaci integrálását a dolgozók – derült ki a Szerencsejáték Zrt. megbízásából a közelmúltban készített 1000 fős online kutatásból. A...

Nyáron érkezik hozzánk a Disney+

A Disney hivatalosan is bejelentette, hogy idén nyártól újabb 42 országban teszik elérhetővé a Disney+ streaming szolgáltatást, az újabb bővítési körbe pedig Magyarország is bekerült. Az új piacok között, ahol megjelenik a Disney+ számos európai...

A hazai webáruházak a karácsonyi szezon győztesei

A felnőtt magyarok háromnegyede a karácsonyra vásárolt ajándékok közül legalább egyet online rendelt meg 2021-ben, elsősorban belföldi webáruházakból – derült ki a Reacty Digital 2022. januári felméréséből. A csomagok többsége házhoz szállítással érkezett, a...

Világhírű befektető csapott le a magyar startupra

Az elektromosautó-flották számára útvonaltervezőt fejlesztő Volteumra a világ egyik legmeghatározóbb startup befektetője is felfigyelt. A korábban a Start it @K&H inkubátorban fejlődött csapat most bekerült a Techstars „Cities of the Future” akcelerátor programjába, ami...

Komoly kockázatot jelenthet az ügyfélazonosítás

Az utóbbi időszakban a korábbiakhoz képest sokkal nagyobb fókuszt kapott a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozás elleni fellépés az Európai Unióban. Bár az EU-s jogszabályban rögzített átvilágítási folyamat alapjaiban nem változott, a most elkészült...

Ezek hatnak a pénzügyeinkre az idén

Egy sor olyan változással kell számolnunk 2022-ben, melyek alapvető hatással lesznek a pénzügyek intézésére. A digitalizáció és az adat alapon személyre szabott szolgáltatások megjelenése nem csak új termékeket, de más ügyfélélményt is teremt, míg...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezekre a marketingtrendekre kell figyelni idén

Az üzleti szempontok és a társadalom iránti felelősség összehangolása, a fogyasztói tudatosság egyre magasabb szintre emelkedése, az élmények iránti fokozott vágy, járvány-fásultság – többek között ezekre a trendekre lesz érdemes odafigyelniük idén a marketingszakembereknek....

Új vezetők a Borsodinál

A Borsodi Sörgyár idén januártól átalakította ellátási láncért felelős csapatát. Plamen Angelov Denchev, aki korábban a Molson Coors bolgár Haskovo sörgyárát irányította, tavaly év vége óta tölti be az ellátási lánc igazgatói szerepet a...

Új taktikákkal támadnak a kiberbűnözők

Új, gyorsan fejlődő kémprogramtámadás-sorozatot fedeztek fel a Kaspersky szakértői, melynek keretében már több mint 2000 iparvállalatot ért támadás világszerte. A mainstream kémprogram-támadásokkal ellentétben ezek a támadások azzal tűnnek ki, hogy korlátozott számú célpontra irányulnak,...

Ismét díjazták a Baumit honlapját

A Baumit Kft. vállalati honlapja – baumit.hu – 2021 decemberében, második alkalommal nyert díjat a magyarországi legrangosabb, legmagasabb presztízsű „Az Év Honlapja” pályázaton. Míg 2020-ban Kereskedelem kategóriában lett Az Év Honlapja, addig 2021-ben az...

Új ügyféllel erősít a MITTE

A MITTE Communications nyerte az S IMMO Hungary ingatlanbefektetési társaság marketing céljainak támogatására kiírt zárt ügynökségi tenderét. Az ügynökség felel az S IMMO helyi média-, marketing- és PR-tevékenységéért.Az S IMMO AG egy bécsi székhelyű,...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...