- Hirdetés -

Nagy előnnyel nyerte meg a TV2 Csoport a nézettségi versenyt 2020 első negyedévében (x)

|

- Hirdetés -

Átlagosan szinte minden negyedik magyarországi tévénéző a TV2 Csoport csatornáit nézte 2020 első negyedévében, aminek köszönhetően nagy előnnyel megnyerte a nézettségi versenyt Magyarország egyik vezető tévétársasága. Jól mutatja a különbséget, hogy az egész napra vonatkozó közönségarányt tekintve mindhárom fő célcsoportban 23 százalék feletti részesedést ért el a TV2 Csoport az év első három hónapjában, miközben az RTL Magyarország egyik célcsoportban sem tudta elérni ezt a számot. (x)

Az egész napra vonatkozó közönségarány (SHR%) tekintetében a 18-59 éves korcsoportban 24,1 százalékos eredménnyel zárta az év első három hónapját, míg a konkurens RTL Magyarország portfóliója 22,2 százalékos eredményt ért el. A 18-49 éves korosztályban szintén a TV2 Csoport nyert, akárcsak a teljes lakosságot tekintve. Előbbinél 23,3 százalékos közönségarányt ért el a TV2 Csoport a konkurens RTL Magyarország 22,2 százalékos eredményével szemben, a teljes lakosságot tekintve pedig 24,6 százalék állt szemben 20,6 százalékkal a TV2 Csoport javára, az egész napra vonatkozó közönségarányt tekintve.

Márciusban a koronavírus-járvány világméretű terjedése a hazai tévénézési szokásokat is megváltoztatta: a napi tévénézési idő nagymértékben megnőtt a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. Míg a 18-59 évesek tavaly márciusban 240 percet töltöttek a tévéképernyők előtt, idén márciusban ez az érték 273 percre nőtt. A 18-49 évesek és a teljes lakosság körében pedig egyaránt 39 perc volt a növekedés tavaly márciushoz képest, előbbi korcsoportban 209 percről 248 percre nőtt a tévénézésre fordított idő; a teljes lakosság körében pedig 279 percről 318 percre.

A TV2 Csoport ezt a rendkívüli márciust is győzelemmel zárta az egész napra vonatkozó közönségarányt tekintve, hasonlóan az év első két hónapjához. (A18-59: TV2 Csoport: 23,8%, RTL Magyarország: 22,3%, A18-49: TV2 Csoport: 23,3%, RTL Magyarország.: 22,5%, A4+: TV2 Csoport: 24,4%, RTL Magyarország.: 20,7%). A TV2 csatorna pedig mind az egész napot tekintve, mind főműsoridőben sokkal erősebb teljesítményt mutatott idén márciusban a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. A 18-59 évesek körében a tavaly márciusi 8,4 százalékos közönségarányhoz képest idén márciusban 10,2 százalékot ért el a TV2 egész napra vonatkozóan, főműsoridőben pedig a tavaly márciusi 11,2 százalékos részesedést idén márciusban sikerült 14,1 százalékra duzzasztani, ami igazán jelentős növekedésnek számít.

„Mindig is arra törekedtünk, hogy minden napszakban a legszélesebb körű szórakoztató tartalmakkal szolgáljunk minden korosztály számára. A jelenlegi rendkívüli helyzetben, amikor sokkal több ember tölti napközben tévézéssel az idejét, ez a törekvés különösen helyénvalónak mutatkozott. Az eredményeink is visszaigazolják ezt: 2020-ban eddig a TV2 Csoport csatornáit nézték a legtöbben az egész napos adatok szerint, átlagosan minden negyedik tévénéző minket választott ebben a periódusban” – mondta Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója.

Vezet az Exatlon, a Nicsak, ki vagyok?, erősen teljesít a Mintaapák

A zászlóshajó műsorok tekintetében is jól indult a 2020-as év a TV2 számára, az Exatlon Hungary, a Nicsak, ki vagyok? és a Mintaapák egyaránt jelentős sikereket értek el. Az Exatlon Hungary második szériája 2020 első negyedévének emblematikus főműsoridős programjaként eddigi 65 adását figyelembe véve továbbra is nyeri idősávját a 18-49 éves korcsoportban. A TV2 közönségaránya a műsor idősávjában a második széria valamennyi adását figyelembe véve 14,9 százalék, míg az RTL Klub ugyanezen idősávban 13,6 százalékos részesedéssel bír.

Márciusban a tervezettnél korábban, hat adás után egy időre elbúcsúzott a nézőktől a TV2 vasárnap esti showműsora, a Nicsak, ki vagyok? – A rejtélyek színpada. A közkedvelt műsor eddigi hat epizódjának átlagát tekintve a 18-59 évesek körében megnyerte saját idősávját: 18,3 százalékos részesedést hozott a TV2-nek, míg a műsor idősávjában az RTL Klub közönségaránya 17,8 százalék volt.

A Mintaapák nézettsége a sorozat történetében rekordmagasságokat ért el márciusban. A sorozat eddigi 10 legnézettebb epizódja a 18-59-es és a 18-49-es korcsoportban is a márciusi részek közül került ki. A legmagasabb közönségarányt mindkét célcsoportban a március 12-i adás hozta: 18-59-en 17,9 százalékos, 18-49-en 19,7 százalékos részesedést ért el.

A rendkívüli helyzet miatt megnövekedett hír- és információfogyasztás a Tények és a Tények Plusz nézettségében is tetten érhető. A két főműsoridős program nézettsége a 2020. január-februári átlaghoz képest jelentős emelkedést mutat: a Tények este 6 órakor kezdődő epizódjainak átlagos közönségaránya márciusban 17,5 százalék volt az első két hónapra vonatkozó 15,5 százalékos átlaghoz képest a 18-59 korosztályban, míg a Tények Plusz esetében a március 16,0%-os részesedést hozott a január-februári 14,3%-hoz képest. (x)

Általános célcsoport: A18-59, Live + As Live

Forrás: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...

Kiállítással ünnepel a National Geographic

A National Geographic Magyarország idén lett 20 éves. A kerek évforduló alkalmából a World Press Photo kísérő-kiállításán, a Magyar Nemzeti Múzeumban vonultatja föl a magazin két évtizedének legizgalmasabb és legszebb magyar anyagait.Húsz év, kétszáznegyvennél...

A KNK-val kampányol a Haier

Szeptember elejétől október végéig tart a világ elsőszámú nagy háztartási gép gyártó márkájának őszi reklámkampánya, amelyet online felületeken, social médiában, közterületi eszközökön, plázákban és printben látható hirdetések, valamint PR-megjelenések támogatnak. A potenciális vásárlói útvonalak...

Egyre népszerűbb a munkaerő-kölcsönzés

A munkaerő-kölcsönzés egyre elterjedtebb fogalom munkavállalói körben is, de számos tévhit kering körülötte. Az Ipsos átfogó munkaerőpiaci kutatást végzett a Prohuman megbízásából. A vizsgált 12 hónapos időszakban a magyar közösségi térben kb. 14 ezer...

Természeti katasztrófák áldozatainak segít a L’Oréal

Becslések szerint az elmúlt 50 évben ötszörösére nőttek az éghajlatváltozás okozta katasztrófák, jelenleg közel hárommilliárd ember él katasztrófáknak kitett területeken, és az előrejelzések szerint 2050-re ez a szám egymilliárddal fog emelkedni. A L'Oréal Groupe...

Ma van a kávé világnapja

Már 40 éve ünnepeljük szeptember 29-én a kávét - a világ egyik legkedveltebb itala először Japánban, 1983-ban kapott saját napot. A tradicionális kávézás mellett a 21. században egyre több új fogyasztási mód, szokás alakult...

Közösségi közlekedésre buzdít a Westend

Új eszközökkel bővítette mobilitási parkját a város szívében található Westend. A bevásárlóközpont ezzel szeretne még több alternatív lehetőséget biztosítani közönségének. Továbbra is arra bátorítják látogatóikat, érkezzenek a közösségi közlekedés valamelyik kényelmes és fenntartható eszközével,...

Mesterséges intelligencia a hazai magánegészségügyben

Technológiai innovációt vezet be a Doktor24 a betegellátás területén. A magyar-osztrák egészségdigitalizációs startuppal, a XUND-dal közösen fejlesztett egészségügyi asszisztens egy platformon képes tüneteket elemezni és konkrét megbetegedések gyanúját ellenőrizni. Ezzel a megoldással a páciensek...

A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna

Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...

Kiállítással ünnepel a National Geographic

A National Geographic Magyarország idén lett 20 éves. A kerek évforduló alkalmából a World Press Photo kísérő-kiállításán, a Magyar Nemzeti Múzeumban vonultatja föl a magazin két évtizedének legizgalmasabb és legszebb magyar anyagait.Húsz év, kétszáznegyvennél...

A KNK-val kampányol a Haier

Szeptember elejétől október végéig tart a világ elsőszámú nagy háztartási gép gyártó márkájának őszi reklámkampánya, amelyet online felületeken, social médiában, közterületi eszközökön, plázákban és printben látható hirdetések, valamint PR-megjelenések támogatnak. A potenciális vásárlói útvonalak...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....