- Hirdetés -

Nagy lesz a kommunikációs zaj az újranyitáskor

|

- Hirdetés -

A koronavírus-járvány elleni védekezés miatt több mint egy éve élünk korlátozások között, ezért az intézkedések feloldásával költekezési lázra lehet számítani. A szolgáltatóiparban mindenki azon lesz, hogy visszacsalogassa a vendégeket, de mivel várhatóan hatalmas lesz a kommunikációs zaj, a hagyományos hirdetésekkel aligha lehet majd komoly sikert elérni. Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese arról beszélt, hogy a vendéglátóhelyeknek most hatványozottan fontos fogyasztói szemmel gondolkozniuk, és érdemes lehet valamilyen humort, csavart, egyedi megoldást belevinni az újranyitási kampányba. Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani.

A járvány lecsengésével fokozatosan kapjuk vissza az elkövetkező hetekben, hónapokban az életünk legfontosabb darabjait, ennek hatására pedig a magyarok megpróbálják majd bepótolni mindazt, amire az elmúlt egy évben nem volt lehetőségük. Mindenki újra át akarja majd élni a vásárlás élményét, a friss kávé illatát, a meleg leves ízét vagy éppen a mozi varázsát.

Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese úgy látja, hogy a szolgáltatóiparban óriási zajban kell majd kommunikálni, hiszen az összes vendéglátóhely rá fog kapcsolni a hirdetésekre, és próbál minél több vendéget leültetni az asztalokhoz. Éppen ezért közel sem lesz egyszerű kitűnni a tömegből, és a hagyományos kommunikációs módszerek mellett olyan új marketingcsatornákat is használni kell majd, amik növelhetik a kampányok hatékonyságát.

„A hagyományos értelemben vett direkt hirdetésekkel nem fogunk tudni olyan jó eredményeket elérni, mint a járvány előtt. Érdemes videókkal dolgozni, megmutatni a célközönségnek, milyen környezetben várjuk őket, milyen hangulatot tudunk teremteni egy-egy jó vacsorához vagy egy baráti kávézáshoz. Rendkívül fontos ebben a helyzetben, hogy az emberek az élményt keresik majd, tehát erre kell építkezni, fogyasztói szemmel kell gondolkozni” – fogalmazott az üzleti kommunikációs szakértő.

Nagy Lehel elmondása szerint a következő hónapokban a szolgáltatóiparban a biztonságosság nagy hangsúlyt fog kapni. Lesz ugyanis olyan vásárlói réteg, akinek ez a járvány végéhez közeledve is elengedhetetlen, mert például jobban fél az átlagosnál. Egyes esetekben ez is döntő lehet.

Egyetlen erős üzenettel is benne maradhatunk az emberek fejében

Mint mondta, azt is remekül ki lehet használni, ha az asztalok között méteres helyet kell hagyni az előírások szerint. Példaként említette, hogy ha egy fallal választjuk el ezeket, akkor az még meghittebbé tud tenni egy randevút, és a vendégek úgy érezhetik magukat, mintha csak nekik nyitott volna ki az étterem, és ez szintén maradandó élmény lehet.

„Meg kell próbálni kreatívnak lenni, és jó, egyedi ötletekkel előrukkolni. Nem mindig a legbonyolultabb reklám a jó reklám, egy-egy szóval, üzenettel is olyan hatásosan lehet kommunikálni, hogy hónapokig benne maradunk az emberek fejében. Képzeljük bele magunkat a vendégeink helyzetébe, nekünk mi tetszene, mire vágyunk a lezárásokat követően. Az emberek szórakozni, kikapcsolódni jönnek, ezért javasolt a hirdetéseket is könnyedebb hangvételben megfogalmazni” – tette hozzá.

Megjegyezte azt is, hogy ha sikerült leültetni a vendégeket, akkor meg kell próbálni valamilyen formában elkérni az e-mailes elérhetőségüket. Ez lehet akár egy ingyen süteményért, akár kedvezményért cserébe is, de számtalan más módszert is kitalálhatunk rá. Ennek azért van jelentősége, mert a továbbiakban őket már elérjük, a hírlevelek hatására pedig idővel törzsvendégekké is válhatnak.

Az sem jelenthet akadályt, ha nincs idő és energia a kampány beindításához, mert aki most lemarad, az óriási hátrányba fog kerülni. Ilyen esetekben tanácsos külső segítséget kérni, kommunikációs szakértőhöz fordulni.

A Langmár Kommunikáció Újratervezés 31 nap alatt című sorozatában szedte össze, mire kell figyelni, ha újraindítjuk a kommunikációt. A gyorstalpaló teljesen ingyenes, és segítséget nyújt mindazoknak, akik a krízisből minden eddiginél erősebben szeretnének kilábalni, és villámrajtot akarnak venni az újranyitáskor.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...

Magasra tette a lécet a K&H

Magyarországon az első pénzintézetként idén eléri a karbonsemlegességet a K&H. Mindez összhangban van anyavállalatának, a belga KBC Csoport minden országra kiterjedő, csoportszintű fenntarthatósági stratégiájával. A következő lépés, hogy kialakítsák finanszírozási tevékenységük társadalmi és gazdasági...

Duplázott a lakáspiac

A lakóingatlan-piac számos meglepetést tartogatott az idei évben: míg januárban a legfőbb kérdés az volt, hogy meddig csökkenhetnek az árak, ősszel már ismét azt kellett latolgatni, hogy meddig drágulhatnak még az ingatlanok. A folyamat...

Díjazták a Lidl fenntarthatósági törekvéseit

Fenntarthatóság Szimbóluma díjjal jutalmazták a Lidl Magyarország környezeti és társadalmi fenntarthatósági törekvéseit, valamint fenntartható termékfejlesztéseit. A verseny célja, hogy minden évben bemutassák azokat a programokat, amelyek pozitív példaként állhatnak mind a piaci szereplők, mind...
rádió mikrofon

Újabb rádiós döntéseket hozott a Médiatanács

Székesfehérváron és Kiskőrösön is frekvenciát nyert a Katolikus Rádió, Nyíregyházán és Gyöngyösön pedig újabb pályázatok indulnak. A Médiatanács nyertest hirdetett a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára...

Idén Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa

Nyíregyháza nyerte el a Marketing Fővárosa 2021 címet a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által idén már hetedik alkalommal meghirdetett Városmarketing Gyémánt Díj pályázaton, amelynek díjátadóját a Marketing...

Rekordot döntött a Hypewriter

Minden eddiginél többen, 38 országból 450-en jelentkeztek az idén harmadik alkalommal meghirdetett Hypewriter nemzetközi sorozatötlet pályázatra. A nyolc legizgalmasabb pályamű alkotója október 5-én pitchfórumon mutathatja be sorozatötletét, a nyertes 10.000 euróval lesz gazdagabb, pályaművéből...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Reklámozás és korhatáros műsorok jelzése miatt vizsgálódik a Médiatanács

Az RTL Klub és a Duna televízió műsorait kifogásoló bejelentések alaptalannak bizonyultak, a Kölcsey TV, a Somony TV és a hatoscsatorna ellen viszont eljárást indított a Médiatanács. Nem indít eljárást a testület egy júliusban a...

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...