- Hirdetés -

Nagy változások a hazai ásványvíz-piacon

|

A pandémia, a szomszédunkban zajló háború és annak következményei miatt, a Mizse gyártója, a Magyarvíz Kft. azzal számol, hogy hazai ásványvíz-piac idei évét elsősorban a kiszámíthatatlanság fogja jellemezni. A kedvezőtlen gazdasági fejlemények hatásai felmérhetetlenek az értékesítés alakulása, de még inkább az alapanyag árak, valamint az energia-és szállítási költségek változásait illetően. A szakértőik egyelőre abból sem vonnak le messze menő következtetéseket, hogy az első negyedév enyhe, 4 százalékos növekedést hozott a piacon, ami főleg a turizmus fellendülésével függ össze.

A számok magukért beszélnek. A csomagoló anyagok ára egy év alatt megduplázódott, az áramszámlák ennek sokszorosával emelkedtek, és az üzemanyag árak, mint ahogy az köztudott, 50 százalékkal nőttek. Miután a költségek döntően külső okok miatt változnak ilyen drasztikusan, a Magyarvíz Kft. a gyártási folyamatai, az energiaszükségletei optimalizálásával, illetve a költségvetésének akár havi szintű újratervezésével próbálja kivédeni a negatív gazdasági tendenciákat. Az idén 20 éves vállalat vezetése ugyanakkor kizárólag azt tartja szem előtt, hogy minden körülmények közt eljuttassa a vásárlókhoz a Mizse ásványvizek teljes portfólióját. Törekednek arra is, hogy a dolgozók fizetése ne érezzen meg semmit a gazdasági körülményekből. Ennek részeként például januárban egyszeri béremelést hajtottak végre a gyártósoron dolgozók körében.

A Magyarvíz Kft. szerencsés helyzetben van köszönhetően annak, hogy az anyavállalatuk több mint 70 éves műszaki és technológiai tudással rendelkezik, amit teljes mértékben a közel 100 főt foglalkoztató magyar csapat rendelkezésére bocsát. Viszont Magyarországon működő leányvállalatként ki vannak téve a hazai piac hektikusságának. Az elszálló, sokszor előre kiszámíthatatlan árak alapvetően alakították át a cég beszerzéseit. A korábbi, éves tervezést követő gyakorlattal szemben jelenleg, szinte havonta kötik le a gyártáshoz szükséges alapanyagokat, ezzel is megelőzve a felesleges kiadásokat. Másrészt folytatják a lajosmizsei gyár fejlesztését, és folyamatosan dolgoznak termékinnovációkon.

A Magyar Ásványvíz Kft. az elmúlt két évtizedben nagyságrendileg 10 milliárd forintos beruházással épített fel négy palackozósort, külön ráfordítással pedig kiszolgáló csarnokokat, raktárakat. Magyarország egyik legmodernebb ásványvízpalackozó üzemét hozták létre Lajosmizsén, ahol éves szinten közel 300 millió palack MIZSE, Primavera és Zafír márkájú ásványvizet palackoznak. Az idén új telephellyel is bővültek, miután megvásárolták a gyár melletti 30.000 m2-es ipari területet, ahol raktárakat és irodákat hoznak létre. Ezeknek köszönhetően egyrészt a nagyobb termékkiszállítási igények kiszolgálását gyorsítják fel, másrészt tovább bővíthették a vevőszolgálati erőforrásaikat.

A fejlesztések, a fenntarthatósági szempontokat kiemelten kezelve, a termékekre is kiterjedtek. A palackok súlyát, és ezzel együtt a felhasznált műanyag mennyiségét jelentősen csökkentették, a jelenlegi 25 – 27 grammra. Ez az érték már önmagában jelentős eredmény, de a MIZSE még tovább ment. Az egy literes MIZSE ECOGREEN bevezetésével elérhető a boltokban a legkönnyebb ásványvizes palack, ami mindössze 14,5 grammot nyom. További előnye, hogy felerészt újrahasznosított műanyagból készült. A kupakja is sokkal kevesebb műanyagot tartalmaz, mint a versenytársaké és karbonsemleges a teljes életciklusa alatt.

A Magyarvíz Kft. 2022-év végére újabb, átlagosan 1 grammos súlycsökkentést valósít meg szinte minden palack esetében. Ezzel is folytatva a stratégiájukban megfogalmazott célokat, amelyek a fenntarthatóságra, a környezet megóvására, a karbonkibocsátás csökkentésére irányulnak. Arra törekednek, hogy az üres PET palackok ne váljanak környezetszennyező hulladékká, hanem értékes alapanyagként újra és újra felhasználhatóak legyenek. Legutóbb az Ultrabalaton szervezőjével valósítottak meg egy figyelemfelhívó megmozdulást. A tókerülő versenyen a váltópontokon kihelyezett préselők segítségével a kiürült palackokat összepréselték, és visszahozatták a vállalathoz. Ahány darabot leadtak a szervezők, annyi újra megtöltött palackot adott nekik a Magyarvíz Kft. ajándékba az újabb versenyekhez.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...