- Hirdetés -

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

|

- Hirdetés -

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a feltöltő infrastruktúrával kapcsolatban.

Az Unió jogalkotóinak ma elküldött levelükben az aláírók határozottan kiállnak amellett, hogy a kőolaj-alapú üzemanyagokkal működő járműveket mindenképpen el kell távolítani az utakról, ha 2050-re Európa szeretné elérni célját, a nettó nulla károsanyag-kibocsátást. A petíció kihangsúlyozza annak fontosságát is, hogy elengedhetetlen a szabványok meghatározása és az egyértelmű ütemterv kialakítása, amihez az autóipar és beszállítói igazodhatnak, biztosítva az elektromos járművekre való átállást.

“Az európai Fordnál szilárdan hisszük, hogy a mozgás szabadságához hozzátartozik az is, hogy törődünk a bolygónkkal és egymással,” – nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke. „Ezért arra törekszünk, hogy 2035-re minden Ford jármű nulla emisszióval működjön. Ennek eléréséhez azonban az EU döntéshozóinak kötelező érvényű célokat is ki kell tűzniük egy jól működő feltöltési infrastruktúrára vonatkozóan, amely képes kiszolgálni az elektromos járművek iránti növekvő keresletet.”

A petíció beadásához kapcsolódóan Rowley részt vesz a Közlekedési és Környezetvédelmi kampánycsoport által május 18-án megrendezett Európai Autós Klímacsúcson, annak a kerekasztal-beszélgetésnek az egyik szereplőjeként, amely azt vitatja meg, hogy mi a legmegfelelőbb időszak a vállalkozások, a munkavállalók és a fogyasztók számára az elektromos hajtásra való átálláshoz.

Az EU döntéshozói most éppen a ‘tiszta autókra’ vonatkozó új szabályokról döntenek az Európai Bizottság javaslata nyomán, ami szerint 2035-től csak nulla károsanyag-kibocsátású új személygépkocsikat és kisteherautókat lehet majd értékesíteni az EU egész területén. Az Európai Parlament és az EU tagállamai júniusban döntenek a kérdésben, és a törvény várhatóan ősszel születik meg végleges formájában.

A zéró emissziójú járművek felé vezető út kitaposásában segít az Európában 2024-ig megjelenő hét új, tisztán elektromos hajtású, teljes konnektivitást kínáló Ford személyautó és haszonjármű is. Az új generációs modellek első képviselője a Mustang Mach-E, amely tavaly maximális biztonsági és zöld értékelést kapott az Euro NCAP és a Green NCAP vizsgálatán, illetve az E-Transit, amelynek fejlett vezetéssegítő rendszereit Aranyéremmel jutalmazta az Euro NCAP.

A Ford 2022-es Európai Fenntarthatósági Összefoglalója

A Ford elkötelezetten dolgozik a környezet megóvásán és annak biztosításán, hogy a jövő nemzedékei egy fenntartható világban éljenek. Az elmúlt 12 hónapban a Ford Európa egy sor kezdeményezést vezetett be, hogy aktívan hozzájáruljon a fenntarthatóbb jövő megvalósulásához, és e kezdeményezéseket a 2022-es Európai Fenntarthatósági Összefoglaló sorolja fel.

Az összefoglaló – ami a Ford globális Integrált Fenntarthatósági és Pénzügyi Jelentését követően jelent meg – részletesen ismerteti azokat a jelentős lépéseket, amelyeket a Ford azért tesz, hogy 2035-re megvalósítsa európai létesítményei, logisztikai tevékenysége és beszállítói karbonsemlegességét.

A vállalat európai gyáraiban az összes felhasznált villamos energia már jelenleg is megújuló forrásból származik. A tervek szerint a következő hat évben1,2 millió elektromos jármű készül majd Kölnben, ahol mintegy 2 milliárd dollárt ruház be a Ford, hogy Európában minél több elektromos autót kínálhasson vásárlóinak.

A Ford BlueOval Töltő Hálózata több mint 300.000 töltőponttal rendelkezik Európában, és a vállalat saját alkalmazottainak 2023-ig 1000 töltőállomás áll majd rendelkezésére a Ford európai létesítményeiben. A cég büszke arra, hogy részese lehet a RouteZero nevű globális szövetségnek, ami azon dolgozik, hogy 2040-re már kizárólag elektromos autók fussanak a világ útjain.

A beszállítói lánc fenntarthatóságának javítására a Ford Európa nemrég két kulcsfontosságú beszállítóilánc-kezdeményezéshez is csatlakozott, amelyek célja a partnerek közti adatmegosztás iparági szabványainak meghatározása és a gyártó létesítmények fenntartható működésének értékelése.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Jövő hónaptól kevesebb sportcsatorna lehet itthon

Megszűnik a tartalomszolgáltatás a Digi Sporton július 1-től a csakfoci.hu információi szerint. A Digi sportos portfóliójában három csatorna is tartozott, a kínálatban a legnépszerűbb futball bajnokságok és versenysorozatok összecsapásai is szerepeltek. A csakfoci.hu úgy...

Ásványvízből inkább hazait vesznek a magyarok

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak....

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

6 ok, amiért már nincs értelme a papíralapú adminisztrációnak (x)

Egyre több dolgot tudunk elintézni az interneten papírmunka nélkül, hiszen szinte minden elkezdett átrendeződni az online térbe – így például az adminisztráció is. Egy banki ügyintézés alkalmával már kevesebb nyomtatott papírt kapunk, de hivatalos...

Magyar arany a világ legelismertebb borversenyén

A Decanter World Wine Awards (DWWA) a világ legnagyobb és legelismertebb, páratlan globális érdeklődés által kísért borversenye. Ezért különösen figyelemre méltó eredmény, hogy 2022-ben, a Thummerer Pincészet Egri Vili Papa Cuvée Superior 2018 lett...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....