- Hirdetés -

Nagy változások a hazai ásványvíz-piacon

|

- Hirdetés -

A pandémia, a szomszédunkban zajló háború és annak következményei miatt, a Mizse gyártója, a Magyarvíz Kft. azzal számol, hogy hazai ásványvíz-piac idei évét elsősorban a kiszámíthatatlanság fogja jellemezni. A kedvezőtlen gazdasági fejlemények hatásai felmérhetetlenek az értékesítés alakulása, de még inkább az alapanyag árak, valamint az energia-és szállítási költségek változásait illetően. A szakértőik egyelőre abból sem vonnak le messze menő következtetéseket, hogy az első negyedév enyhe, 4 százalékos növekedést hozott a piacon, ami főleg a turizmus fellendülésével függ össze.

A számok magukért beszélnek. A csomagoló anyagok ára egy év alatt megduplázódott, az áramszámlák ennek sokszorosával emelkedtek, és az üzemanyag árak, mint ahogy az köztudott, 50 százalékkal nőttek. Miután a költségek döntően külső okok miatt változnak ilyen drasztikusan, a Magyarvíz Kft. a gyártási folyamatai, az energiaszükségletei optimalizálásával, illetve a költségvetésének akár havi szintű újratervezésével próbálja kivédeni a negatív gazdasági tendenciákat. Az idén 20 éves vállalat vezetése ugyanakkor kizárólag azt tartja szem előtt, hogy minden körülmények közt eljuttassa a vásárlókhoz a Mizse ásványvizek teljes portfólióját. Törekednek arra is, hogy a dolgozók fizetése ne érezzen meg semmit a gazdasági körülményekből. Ennek részeként például januárban egyszeri béremelést hajtottak végre a gyártósoron dolgozók körében.

A Magyarvíz Kft. szerencsés helyzetben van köszönhetően annak, hogy az anyavállalatuk több mint 70 éves műszaki és technológiai tudással rendelkezik, amit teljes mértékben a közel 100 főt foglalkoztató magyar csapat rendelkezésére bocsát. Viszont Magyarországon működő leányvállalatként ki vannak téve a hazai piac hektikusságának. Az elszálló, sokszor előre kiszámíthatatlan árak alapvetően alakították át a cég beszerzéseit. A korábbi, éves tervezést követő gyakorlattal szemben jelenleg, szinte havonta kötik le a gyártáshoz szükséges alapanyagokat, ezzel is megelőzve a felesleges kiadásokat. Másrészt folytatják a lajosmizsei gyár fejlesztését, és folyamatosan dolgoznak termékinnovációkon.

A Magyar Ásványvíz Kft. az elmúlt két évtizedben nagyságrendileg 10 milliárd forintos beruházással épített fel négy palackozósort, külön ráfordítással pedig kiszolgáló csarnokokat, raktárakat. Magyarország egyik legmodernebb ásványvízpalackozó üzemét hozták létre Lajosmizsén, ahol éves szinten közel 300 millió palack MIZSE, Primavera és Zafír márkájú ásványvizet palackoznak. Az idén új telephellyel is bővültek, miután megvásárolták a gyár melletti 30.000 m2-es ipari területet, ahol raktárakat és irodákat hoznak létre. Ezeknek köszönhetően egyrészt a nagyobb termékkiszállítási igények kiszolgálását gyorsítják fel, másrészt tovább bővíthették a vevőszolgálati erőforrásaikat.

A fejlesztések, a fenntarthatósági szempontokat kiemelten kezelve, a termékekre is kiterjedtek. A palackok súlyát, és ezzel együtt a felhasznált műanyag mennyiségét jelentősen csökkentették, a jelenlegi 25 – 27 grammra. Ez az érték már önmagában jelentős eredmény, de a MIZSE még tovább ment. Az egy literes MIZSE ECOGREEN bevezetésével elérhető a boltokban a legkönnyebb ásványvizes palack, ami mindössze 14,5 grammot nyom. További előnye, hogy felerészt újrahasznosított műanyagból készült. A kupakja is sokkal kevesebb műanyagot tartalmaz, mint a versenytársaké és karbonsemleges a teljes életciklusa alatt.

A Magyarvíz Kft. 2022-év végére újabb, átlagosan 1 grammos súlycsökkentést valósít meg szinte minden palack esetében. Ezzel is folytatva a stratégiájukban megfogalmazott célokat, amelyek a fenntarthatóságra, a környezet megóvására, a karbonkibocsátás csökkentésére irányulnak. Arra törekednek, hogy az üres PET palackok ne váljanak környezetszennyező hulladékká, hanem értékes alapanyagként újra és újra felhasználhatóak legyenek. Legutóbb az Ultrabalaton szervezőjével valósítottak meg egy figyelemfelhívó megmozdulást. A tókerülő versenyen a váltópontokon kihelyezett préselők segítségével a kiürült palackokat összepréselték, és visszahozatták a vállalathoz. Ahány darabot leadtak a szervezők, annyi újra megtöltött palackot adott nekik a Magyarvíz Kft. ajándékba az újabb versenyekhez.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...

A hazai termékekre koncentrál az Aldi

Kilenc hazai gyártó részvételével idén augusztusban is megrendezik a hazai termékek hónapját. Ennek legfőbb kommunikációs üzenete, hogy a Magyar Termék védjegyek valódi garanciát jelentenek a hazai eredetre és a megbízhatóságra. Az ALDI a magyar...

Mobillal a tökéletes utazásért

A gyakran utazó, rutinos okostelefon-használók egy mobiltelefon segítségével elintézhetnek mindent, ami a tökéletes nyaraláshoz szükséges: szállást foglalnak, repülőgép- vagy vonatjegyet vásárolnak vagy sorban állás nélkül szerzik be belépőjegyüket múzeumba, kiállításra, sporteseményre, színházba vagy a...

Már csak a külföldi munkaerő segíthet a hiányszakmákban

Továbbra is rekordszinten a foglalkoztatás Magyarországon: 2022 júniusában a foglalkoztatottak átlagos létszáma meghaladta a 4,7 millió főt. Ezzel párhuzamosan nagy kihívást jelent a magyarországi cégeknek a munkaerőhiány, ami a gazdaság teljesítőképességét is hátráltatja. A...

Fényűző luxus és vademberek a Spektrum sorozataiban

Néhányan talán még emlékeznek arra az angol párra, akik fényűző életüket hátrahagyva, és az összes megtakarításukat felhasználva egy Somogy megyei településre, Gadácsra költöztek. A pár környezete aggódva szemlélte az eseményeket, Julia és Gareth ugyanis...

Lecsaptak a kandallókra az online vásárlók

Váratlan és érdekes trendeket mutatnak az eMAG 2022. júliusi látogatói és értékesítési adatai: jelentősen megnőtt az érdeklődés a kandallók iránt, különösen a szilárd fűtőanyaggal használható típusok népszerűek. Ezzel párhuzamosan a napelemek/napkollektorok termékkategória forgalma is...

Ismét előrébb lépett a Xiaomi

A Xiaomi Group a 266. helyen végzett a 2022-es Fortune Global 500 listán. A globális technológiai vállalat, amely mostanra a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává nőtte ki magát, sorozatban a negyedik éve lép egyre előrébb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hackathont szervez a Kiwi.com

A Kiwi.com utazás-technológiai vállalat UX hackatont szervez Global Travel Jam néven, amelynek célja, hogy javítsa az utazók élményét a foglalás során és az utazás minden szakaszában. Az ügyfélközpontú termék megalkotása során a Kiwi.com és...

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...
- Hirdetés -

Don't Miss

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...

Tovább erősítik a Jófogást

Cégvezetőként az embereket tartja a legfontosabbnak, mert a csapat a teljesítmény motorja, ezért jelenleg a munkatársak elkötelezettségének növelésére fókuszál – mondta el a lapunknak adott interjúban Artsiom Rabtsevich. Az Adevinta Classified Media Hungary Kft....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

A hazai startupok is figyelnek a fenntarthatóságra

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését...

Mobilapp mutatja az ivóvízlelőhelyeket

Augusztus van, a papírforma szerint még egy jó időre visszatér a kánikula, ami végül is rendben van, hiszen nyár van. És bár az egészséges életmódnak nemcsak ilyenkor elengedhetetlen része a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hőség...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....