Nagy változások a Discoverynél

A Discovery Communications átalakítja európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régiójának struktúráját annak érdekében, hogy megerősítse minden képernyőn és szolgáltatásban betöltött vezető szerepét a tényszerű szórakoztatás területén, és olyan környezetet alakítson ki, amely támogatja fő tevékenységét, ugyanakkor új növekedési lehetőségek kihasználásához is hozzájárul. Ennek érdekében Kasia Kielit azonnali hatállyal az európai, közel-keleti és afrikai régió új elnök-vezérigazgatójává nevezték ki.
A Discovery az elmúlt években jelentős beruházásokkal erősítette a régiót: megvásárolta az Eurosportot és több prémium sportjogot – többek közt az olimpiai játékok 2018-2024 közötti közvetítési jogát –, és a fogyasztókat közvetlenül elérő olyan digitális szolgáltatásokat fejlesztett, mint az Olaszországban, Norvégiában, Svédországban és Dániában népszerű szórakoztató és sportprogramokat kínáló Dplay. A Discovery együttműködési megállapodást kötött a ProSiebenSat1 csatornával – mely révén a két médiavállalat legjobb tartalmait kínáló streaming szolgáltatást indítottak Németországban –, és jelentősen erősítette európai sport streaming szolgáltatását, az Eurosport Playert is.
Kasia Kieli vezeti az európai, közel-keleti és afrikai régiót
Új pozíciójában Kieli a Discovery legnagyobb bevételt jelentő régiójában tovább erősíti a médiavállalat fogyasztói és termékfókuszú működési modelljét. A korábban különálló régiókat (Egyesült Királyság, északi régió, Dél-Európa, illetve Közép-és Kelet-Európa, Közel-Kelet és Afrika – CEEMEA) egyetlen üzleti egységbe tömörítő szervezeti struktúra és vezetés így a fő tevékenységet támogató, új növekedési lehetőségeket is kihasználó működésre tud koncentrálni.
A 17 éve a Discoverynél dolgozó Kieli korábban a 112 országból álló közép-és kelet-európai, közel-keleti és afrikai régiót irányította. Itt a hagyományos csatorna-disztribúciós szolgáltatást sikerrel alakította át prosperáló, helyi szinten is releváns szervezetté, amely pay-TV-, ingyenes és digitális termékeket kínál két kontinensen.
A Discovery fogyasztó központú, újgenerációs médiavállalatot épít
Az új struktúra részeként Kieli új vezetői csapatot nevezett ki az EMEA régióba. Marinella Soldi és James Gibbons felelősségi köre kibővül – mindketten Kielinek jelentenek.
Kibővült szerepkörében Marinella Soldi lesz az EMEA régió stratégiai vezetője és a dél-európai régió ügyvezetője (Chief Strategy Officer EMEA & Managing Director Southern Europe). Soldi folytatja eddig is sikeres tevékenységét: ingyenes, pay-TV és digitális szolgáltatások működtetését a Discovery helyi vezetőivel Olaszországban, Spanyolországban, Franciaországban és Portugáliában. Emellett Soldi kialakítja és irányítja az újonnan létrehozott fogyasztói insight és termékfejlesztési funkciót, valamint az EMEA és Discovery Networks International tartalomszervezését. A kibővített szerepben Soldi innovativitása, stratégiai gondolkodása, kreatív vezetői képessége és üzleti érzéke a teljes szervezetben érvényesülhet.
Soldi hozzájárult ahhoz, hogy a Discovery Olaszországban kizárólag pay-TV szolgáltatóból multiplatform szereplővé váljon. A Discovery jelenleg 7%-os piaci részesedéssel rendelkezik Olaszországban, a harmadik legnagyobb műsorszolgáltató, és a Dplay terméken keresztül jelentős digitális streaming szolgáltatást épít ki.
Egyesült Királyság/Írország, Ausztrália és Új-Zéland: új vezető
James Gibbons Egyesült Királyság/Írország, Ausztrália és Új-Zéland piacainak új ügyvezetője és a kereskedelemfejlesztés vezetője az EMEA régióban (General Manager UK/Ireland, Australia & New Zealand and Head of Commercial Development EMEA). Új szerepkörében Gibbons a Discovery legnagyobb központját, az egyesült királyságbeli operációt irányítja, amely 14 márkájával naponta 26 millió nézőt ér el. A mostani csapat sikereire támaszkodva a kulcspiac új növekedési lehetőségeinek felkutatásán fog dolgozni. Új feladata lesz Ausztrália és Új-Zéland piacainak irányítása, építve a hasonló kulturális, demográfiai nyelvi és műsorstruktúra-beli hasonlóságokra. Gibbons felelőssége lesz emellett a teljes EMEA régióban a meglévő és új kereskedelmi kapcsolatok fejlesztése, illetve az üzletfejlesztési lehetőségek felkutatása.
Gibbons több mint 18 éve dolgozik a Discoverynél, különböző vezetői pozíciókban és piacokon világszerte. Legutóbb a CEEMEA régió termék- és üzletfejlesztési tevékenységét irányította. Élen járt a Discovery jelenlétének erőteljes növekedését eredményező partnerségek kialakításában Törökországban, Afrikában, a Közel-Keleten és Németországban. A Discovery Japan elnökeként az ottani piaci növekedést és konszolidációt vezette.
Gibbons a pozícióban Susanna Dinnage-et követi, akit egy újonnan létrehozott pozícióba, az az Animal Planet globális elnökének neveztek ki.
Victoria Davies jelenleg a közép- és kelet-európai régióért felelős vezetője. A jövőben – a pozíció megtartása mellett – felelőssége kibővül egy még nagyobb és erősebb piaccsoport irányításával: Közép- és Kelet-Európa mellett Törökország, Északkelet-Európa és a mediterrán térség vezetője is lesz.