Nagy visszatérő nyerte a nézettségi versenyt

A mi kis falunk

A 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is A mi kis falunk vonzotta múlt héten a legtöbb nézőt. Éles versenyt volt az Álarcos énekes és a Sztárban sztár között. Elkezdett magára találni a Mintaapák, viszont a Bezár a bazár gyengén kezdett.

Múlt héten az RTL Klub százalékpontra ugyanazt a közönségarányt hozta (18-49 évesek, főműsoridő), mint egy héttel korábban, azaz 17,2 százalékot. A TV2 pedig 0,6 százalékponttal kúszott feljebb, így 10,1 százalékos share-rel zárták a hetet.

Hétfőtől szombatig simán nyerte az estéket az RTL Klub. A vasárnapi főműsoridő viszont, ha szűk előnnyel is (16,6% vs. 16,4%), de a TV2-é volt. Azaz a két vezető kereskedelmi csatorna együttes esti közönségaránya vasárnap 33 százalékot tett ki. Manapság már ritka a 30 százalék feletti eredmény. A nyáron, gyengébb napokon a 15 százalékot sem érte el a TV2 és az RTL Klub együttes share-je.

Csoportszinten is behúzta a hetet az RTL Magyarország, 28,9 százalékot produkáltak, a TV2 Csoport 24 százalékos eredményével szemben.

A kereskedelmi tévés NB II-ben a ViacomCBS örülhetett a legjobban a 6,3 százalékos közönségarányának. Az AMC és a Sony csatornái pedig holtversenyt (5,3%-5,3%) hoztak össze.

38. hét / 37. hét / 36. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 17,2% / 17,2% / 16,4%
TV2 – 10,1% / 9,5% / 9,4%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (38. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Barátok közt – 7,5% (7%)
Híradó – 17,6% (17,4%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 15,4% (15,6%)
A Konyhafőnök – 20,2% (20,6%)
Barátok közt ismétlés – 9,1% (10,1%)

TV2
Remények földje – 11,7% (12,6%)
Tények – 14,6% (13,9%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 11,9% (11,6%) – hétfőtől szombatig
Mintaapák – 10,7% (9,4%)
Bezár a bazár – 8,2%
Love Bistro – 8,8% (7%)

20,2 százalékos heti átlaggal búcsúzott a Konyhafőnök, ami ritka jó eredmény egy napi műsortól. A TV2-n a Mintaapák esetében a heti adatoknál növekvő trend látszik. A múlt hetet 141 ezres átlagos nézőszámmal zárták a 18-49 éveseknél, egy héttel korábban ugyanez 126 ezret tett ki. 1,3 százalékponttal a share-jük is erősödött. A Bezár a bazár 8,2 százalékos, azaz nem túl erős közönségaránnyal tért vissza.

A hétvégén is nagy meccsek voltak a két csatorna saját gyártású produkciói között. Az RTL Klubon A mi kis falunk új évadának első része 339 ezres nézettséggel és 23,2 százalékos közönségaránnyal nyitott. A TV2-n a Bödörék 107 ezer nézőt vonzott, 7,8 százalékos közönségarány mellett. Egy héttel korábban a Bödörék még 128 ezres nézettséget és 10,5 százalékos share-t produkált. Elég egyértelmű, hogy merrefelé tart a TV2-s sorozat nézettsége…

Vasárnap kapcsán már írtuk, hogy ha kis különbséggel is, de nyerte az estét a TV2. Azonban a 18-49 éveseknél az RTL-es Álarcos énekes és a TV2-s Sztárban sztár versenyében az előbbi ért el jobb nézőszámot (335 ezer vs. 275 ezer) és közönségarányt (20,9% vs. 17,7%). Azonban az Álarcos énekes műsorideje rövidebb, az utána következő film elejét pedig verte a Sztárban sztár, így tudott összességében jobb főműsoridős share-t felmutatni a TV2.

Teljes lakosságnál egyébként jóval szorosabb volt a két műsor közötti párharc. Az Álarcos énekes 19,3 százalékos, a Sztárban sztár 19,4 százalékos közönségarányt ért el.

A hét legnézettebb műsora a visszatérő A mi kis falunk volt, mind a 18-49 évesek, mind a teljes lakosság körében. A második legnézettebb címet pedig az Álarcos énekes hozta el.

A TV2 legnézettebbjének a Sztárban sztár bizonyult, szintén mindkét nagy célcsoportnál. A Mintaapák erősödését mutatja, hogy a 18-49 éveseknél a csatorna második legjobban teljesítő műsora a sorozat keddi epizódja volt.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.