- Hirdetés -

Nagycsaládosok pörgetik az autópiacot

|

- Hirdetés -

Öt hónap, több mint 17.000 igénylés, több száz szerződéskötés. A hétszemélyes újautó-vásárlási program nem csak a nagycsaládosoknak jelent támogatást, de jelentős pozitív hatással van az autókereskedők forgalmára is. Az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő vállalat eladásai például 5-10%-kal emelkedtek éves szinten.

A februári bejelentés után tömegesen rohanták meg az autókereskedéseket a nagycsaládosok – még úgy is, hogy nagyon sok kérdés volt még akkor az újautó-vásárlási programmal kapcsolatban. Azóta minden részletre fény derült, és ez idáig több mint 17.000 igénylés érkezett be a Magyar Államkincstárhoz.

„Az egész autópiac nagyon erős idén, több mint 10%-os a növekedés még a 2018-as, intenzív forgalomhoz képest is. De ezen belül is rendkívüli húzóerőnek számít a nagycsaládos autóvásárlás” – árulta el Markó Zoltán, az idén 30 éves Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója. „A szűk keresztmetszetet azonban a kereslet kielégítése jelenti. Van olyan gyártó, aki viszonylag gyorsan tudott reagálni a hirtelen megnőtt érdeklődésre, másoknál viszont 3-4 hónapot is várni kell egy-egy modellre. Ezért ügyfeleink minél teljesebb kiszolgálása érdekében mi igyekszünk erősen készletezni.”

Az Autóvárosban forgalmazott 18 márkából jelenleg 10-nek van hétszemélyes kínálata. Az egyterű gépjárművektől egészen a nagyobb szabadidő autókig, összesen 18 modell felel meg a kormány által megfogalmazott feltételeknek. Markó Zoltán elárulta: november közepéig több mint 300 szerződést kötöttek meg, és ennek 25%-át már át is adták a nagycsaládosoknak. A cég eladásai így éves szinten 5-10%-kal emelkedtek, így már bizton kijelenthető, hogy 2019 végére új átadási csúcsot fognak megdönteni.

A nagycsaládosok kedvencei

Egyértelmű kedvenc a Dacia Lodgy, amely a legelérhetőbb árú autó a kínálatban, a megkeresések kb. 40%-a erre a típusra érkezik be. A Duna Autónál eddig megkötött szerződések 1/3-át kötötték meg erre a modellre, méghozzá jócskán felextrázva – annak érdekében, hogy a teljes, 2,5 millió forintos támogatást igénybe tudják venni rá a családok. A Lodgy indulóára ugyanis 3.899.000 Ft.

Az óbudai cég statisztikái szerint a népszerűségi lista második helyén a Skoda Kodiaq áll, amely az eddigi szerződéskötések 13%-át teszi ki az Autóvárosban. Ha pedig a kedvezmény mértékét levonjuk az alapmodell árából, akkor már 5.920.000 forinttól haza is vihető. Habár összességében a Fiat a nagycsaládos eladások 15%-át birtokolja, ezt három modelljének – Fiat Doblo Panorama, Fiat 500L Wagon, Fiat Talento – együttes számaival érte el. A Fiat értékesítés 76%-a viszont a Doblo Panorama érdeme, a nagycsaládosok 11%-a tette le voksát e modell mellett. A sort a Seat (8%), Renault (6%), Honda és Kia (4-4%), majd Nissan (3%) folytatja.

A Duna Autó adatai alapján a nagycsaládosok jellemzően a már állami támogatással csökkentett, 5-7,5 millió forintos kategóriából választanak gépjárművet. Így a töretlen népszerűségű városi terepjárók (SUV-ok) többsége is elérhető, mint például a Nissan X-Trail, Peugeot 5008, Seat Tarraco, Mitsubishi Outlander, valamint a már említett Skoda Kodiaq. Ugyanakkor az egyterű Seat Alhambráért, valamint a Peugeot Traveller és a Renault Trafic kisbuszokért sem kell többet kifizetni alapesetben. Ennél olcsóbban már csak – a hétszemélyes Dacián és Fiatokon kívül – a Peugeot Rifterhez, a kombi kivitelű Peugeot Boxerhez és Peugeot Experthez, valamint Renault Grand Scenic-hez juthatnak hozzá a potenciális vásárlók.

A kedvezménnyel csökkentett, ámbár még mindig 7,5 millió forintnál drágább modellek kevésbé kelendőek. A kategóriában a Renault Espace viszi a prímet, Hyundai Santa Féből és Nissan E-NV200-ból viszont csak 1-1 darab talált gazdára. Annak ellenére is, hogy utóbbi modellhez, elektromos mivolta miatt, további 1,5 millió forintos állami támogatás igényelhető. Az eddigi legdrágább hétszemélyes modell pedig egy Volvo XC90-es, ami közel 16,5 millió Forintért kelt el az Autóvárosban – amiből már lejött az állami hozzájárulás összege.

Mit várhatunk még a programtól?

„A második nagyobb hullámot mi év végére várjuk – elsősorban megváltozott üzletpolitikánk miatt. Eddig ugyanis az autók átadását a támogatási összeg befolyásához kötöttük főszabály szerint. Családbarát szolgáltatói minősítésünkhöz híven azonban szerettünk volna további kedvezményt adni nagycsaládos ügyfeleinknek, akik így mostantól a hétszemélyes modelleket már az okmányirodai ügyintézés és az önerő teljes befizetése után átvehetik. Ugyanakkor a MÁK-hoz beérkezett igénylések nagy része még elbírálás alatt van, így biztos, hogy 2020 első negyedévében is jóval több hétszemélyes autót fogunk átadni. Sajnálatos hír azonban, hogy a szigorodó EU-s CO2-előírások bevezetésével több gyártó is kénytelen leállítani bizonyos típusaik gyártását az európai piacra” – tette hozzá Markó Zoltán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA