- Hirdetés -

Nagycsaládosok pörgetik az autópiacot

|

- Hirdetés -

Öt hónap, több mint 17.000 igénylés, több száz szerződéskötés. A hétszemélyes újautó-vásárlási program nem csak a nagycsaládosoknak jelent támogatást, de jelentős pozitív hatással van az autókereskedők forgalmára is. Az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő vállalat eladásai például 5-10%-kal emelkedtek éves szinten.

A februári bejelentés után tömegesen rohanták meg az autókereskedéseket a nagycsaládosok – még úgy is, hogy nagyon sok kérdés volt még akkor az újautó-vásárlási programmal kapcsolatban. Azóta minden részletre fény derült, és ez idáig több mint 17.000 igénylés érkezett be a Magyar Államkincstárhoz.

„Az egész autópiac nagyon erős idén, több mint 10%-os a növekedés még a 2018-as, intenzív forgalomhoz képest is. De ezen belül is rendkívüli húzóerőnek számít a nagycsaládos autóvásárlás” – árulta el Markó Zoltán, az idén 30 éves Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója. „A szűk keresztmetszetet azonban a kereslet kielégítése jelenti. Van olyan gyártó, aki viszonylag gyorsan tudott reagálni a hirtelen megnőtt érdeklődésre, másoknál viszont 3-4 hónapot is várni kell egy-egy modellre. Ezért ügyfeleink minél teljesebb kiszolgálása érdekében mi igyekszünk erősen készletezni.”

Az Autóvárosban forgalmazott 18 márkából jelenleg 10-nek van hétszemélyes kínálata. Az egyterű gépjárművektől egészen a nagyobb szabadidő autókig, összesen 18 modell felel meg a kormány által megfogalmazott feltételeknek. Markó Zoltán elárulta: november közepéig több mint 300 szerződést kötöttek meg, és ennek 25%-át már át is adták a nagycsaládosoknak. A cég eladásai így éves szinten 5-10%-kal emelkedtek, így már bizton kijelenthető, hogy 2019 végére új átadási csúcsot fognak megdönteni.

A nagycsaládosok kedvencei

Egyértelmű kedvenc a Dacia Lodgy, amely a legelérhetőbb árú autó a kínálatban, a megkeresések kb. 40%-a erre a típusra érkezik be. A Duna Autónál eddig megkötött szerződések 1/3-át kötötték meg erre a modellre, méghozzá jócskán felextrázva – annak érdekében, hogy a teljes, 2,5 millió forintos támogatást igénybe tudják venni rá a családok. A Lodgy indulóára ugyanis 3.899.000 Ft.

Az óbudai cég statisztikái szerint a népszerűségi lista második helyén a Skoda Kodiaq áll, amely az eddigi szerződéskötések 13%-át teszi ki az Autóvárosban. Ha pedig a kedvezmény mértékét levonjuk az alapmodell árából, akkor már 5.920.000 forinttól haza is vihető. Habár összességében a Fiat a nagycsaládos eladások 15%-át birtokolja, ezt három modelljének – Fiat Doblo Panorama, Fiat 500L Wagon, Fiat Talento – együttes számaival érte el. A Fiat értékesítés 76%-a viszont a Doblo Panorama érdeme, a nagycsaládosok 11%-a tette le voksát e modell mellett. A sort a Seat (8%), Renault (6%), Honda és Kia (4-4%), majd Nissan (3%) folytatja.

A Duna Autó adatai alapján a nagycsaládosok jellemzően a már állami támogatással csökkentett, 5-7,5 millió forintos kategóriából választanak gépjárművet. Így a töretlen népszerűségű városi terepjárók (SUV-ok) többsége is elérhető, mint például a Nissan X-Trail, Peugeot 5008, Seat Tarraco, Mitsubishi Outlander, valamint a már említett Skoda Kodiaq. Ugyanakkor az egyterű Seat Alhambráért, valamint a Peugeot Traveller és a Renault Trafic kisbuszokért sem kell többet kifizetni alapesetben. Ennél olcsóbban már csak – a hétszemélyes Dacián és Fiatokon kívül – a Peugeot Rifterhez, a kombi kivitelű Peugeot Boxerhez és Peugeot Experthez, valamint Renault Grand Scenic-hez juthatnak hozzá a potenciális vásárlók.

A kedvezménnyel csökkentett, ámbár még mindig 7,5 millió forintnál drágább modellek kevésbé kelendőek. A kategóriában a Renault Espace viszi a prímet, Hyundai Santa Féből és Nissan E-NV200-ból viszont csak 1-1 darab talált gazdára. Annak ellenére is, hogy utóbbi modellhez, elektromos mivolta miatt, további 1,5 millió forintos állami támogatás igényelhető. Az eddigi legdrágább hétszemélyes modell pedig egy Volvo XC90-es, ami közel 16,5 millió Forintért kelt el az Autóvárosban – amiből már lejött az állami hozzájárulás összege.

Mit várhatunk még a programtól?

„A második nagyobb hullámot mi év végére várjuk – elsősorban megváltozott üzletpolitikánk miatt. Eddig ugyanis az autók átadását a támogatási összeg befolyásához kötöttük főszabály szerint. Családbarát szolgáltatói minősítésünkhöz híven azonban szerettünk volna további kedvezményt adni nagycsaládos ügyfeleinknek, akik így mostantól a hétszemélyes modelleket már az okmányirodai ügyintézés és az önerő teljes befizetése után átvehetik. Ugyanakkor a MÁK-hoz beérkezett igénylések nagy része még elbírálás alatt van, így biztos, hogy 2020 első negyedévében is jóval több hétszemélyes autót fogunk átadni. Sajnálatos hír azonban, hogy a szigorodó EU-s CO2-előírások bevezetésével több gyártó is kénytelen leállítani bizonyos típusaik gyártását az európai piacra” – tette hozzá Markó Zoltán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jótékony akcióban a Wolt

Milliós értékben vásárolhat a János Kórház gyermeksebészeti osztálya eszközöket abból a felajánlásból, amit a Wolt Magyarország juttatott el számukra. A Wolt közel 200 irodai munkatársa Mikulás napján futárnak állt néhány órára, az általuk kézbesített...

Fákat ültet Budapesten a Főtaxi

A 10 millió Fa Alapítvánnyal együttműködve folytatja több éve futó faültetési programját a Főtaxi, ezúttal kifejezetten Budapest legforgalmasabb területeire koncentrálva. A szervezet szakmai irányításával olyan koros, azaz előnevelt, lombos fák ültetésére kerül sor, amelyek...

Csúcson a családi vállalkozások

Az egészségügyi vészhelyzet ellenére továbbra is a gazdaság kulcsszereplői maradtak a családi vállalkozások – derül ki az EY és a svájci St. Gallen Egyetem friss Global Family Business Index rangsorából. A világ 500 legnagyobb...

Idén sem lesz Kevin nélkül karácsony

Családi filmek a közös tévénézős estékhez, karácsonyi mesék, romantikus és lebilincselő mozik, klasszikusok, akció, szerelem, humor – ez mind-mind megtalálható a TV2 Csoport csatornáin, és persze jön a Reszkessetek betörők a TV2-n.A TV2 -...

Díjazták Magyarország legbátrabb nőit

„A bátorság nem azt jelenti, hogy nem félünk. Hanem hogy a félelem ellenére megyünk tovább” – mondta D.Tóth Kriszta, a díjat alapító WMN magazin tulajdonosa az ötödik SzuperWMN-gálán, amit a Nemzeti Táncszínházban rendeztek meg...

Milliós kárt okoz a Facebook-letiltás

A hazai kkv-k harmadát tiltotta már le a Facebook, ezeknek a cégeknek az 55 százaléka semmilyen magyarázatot nem kapott, miközben egy letiltás által okozott átlagos kár közel 1,2 millió forint volt – derül ki...

Foci, COVID és Squid Game – ezekre kerestek a magyarok

Ismét kiadta az év keresési trendjeit felsorakoztató listáját a Google, amiből kiderül, hogy idén a foci, a koronavírus, és egy dél-koreai sorozat mozgatta meg leginkább a hazai netezőket, legalábbis ezekre kerestek rá legtöbben. A...

Így vásárolnak a magyarok karácsonyra

A lakosság több mint 61 ezer forintot költ idén karácsonyi ajándékokra – ez derül ki a Magyar Bankholding által készített piackutatásból. 2021-ben a vásárlók csaknem 40 százaléka hitelből finanszírozza a karácsonyi ajándékokat, 38,5 százalékuk...

Így lehet biztonságos a netes vásárlás

Az ünnepi időszak lehetőséget biztosít a zavarosban halászó bűnözőknek, hogy egy kis extra bevételhez jussanak, ezért ilyenkor megszaporodnak az adathalász e-mailek és az átverős oldalak is – figyelmeztet a G DATA.A Black Friday őrület...

Új részekkel jön az UniCredit podcastja

Pénzügyekről, nyakkendő nélkül címmel indított podcastot az UniCredit Bank 2021 első felében, mely most egy második évaddal folytatódik. A sorozat célja, hogy a fenntarthatóság vállalati szempontú megközelítését, az ESG szemléletmódot közelebb hozzák a hallgatókhoz.A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rengeteg karácsonyi film készült idén

Rekordszámú, több mint 200 új karácsonyi mozifilm és televíziós produkció készült idén. Az imdb.com nemzetközi filmes adatbázis szerint 2016-ban csupán ennek fele, 2011-ben pedig negyede született. A rengeteg karácsonyi film jórészt annak köszönhető, hogy...

Jótékony akcióban a Wolt

Milliós értékben vásárolhat a János Kórház gyermeksebészeti osztálya eszközöket abból a felajánlásból, amit a Wolt Magyarország juttatott el számukra. A Wolt közel 200 irodai munkatársa Mikulás napján futárnak állt néhány órára, az általuk kézbesített...

Fákat ültet Budapesten a Főtaxi

A 10 millió Fa Alapítvánnyal együttműködve folytatja több éve futó faültetési programját a Főtaxi, ezúttal kifejezetten Budapest legforgalmasabb területeire koncentrálva. A szervezet szakmai irányításával olyan koros, azaz előnevelt, lombos fák ültetésére kerül sor, amelyek...

Csúcson a családi vállalkozások

Az egészségügyi vészhelyzet ellenére továbbra is a gazdaság kulcsszereplői maradtak a családi vállalkozások – derül ki az EY és a svájci St. Gallen Egyetem friss Global Family Business Index rangsorából. A világ 500 legnagyobb...

Idén sem lesz Kevin nélkül karácsony

Családi filmek a közös tévénézős estékhez, karácsonyi mesék, romantikus és lebilincselő mozik, klasszikusok, akció, szerelem, humor – ez mind-mind megtalálható a TV2 Csoport csatornáin, és persze jön a Reszkessetek betörők a TV2-n.A TV2 -...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA