- Hirdetés -

Nagyobb alapfizetés, biztonságosabb munkahely – erre vágynak a magyarok

|

- Hirdetés -

Megnőtt az alapbér jelentősége a munkavállalók szemében a tavalyi évhez képest, amely így a rugalmas és kiszámítható időbeosztással együtt vezeti 2020-ban a legfontosabb munkahelyválasztási tényezők rangsorát – derül ki a PwC Magyarország által készített felmérésből. A Covid-járvány hatására újként került be a TOP15-ös sorrendbe a biztonság szempontja, míg a várakozásoknak megfelelően csökkent a rendszeres csapatépítések népszerűsége. A cég legvonzóbb munkahely szavazásán az Audi Hungária lett az összesített győztes.

A PwC Magyarország idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai munkahelyválasztási preferenciákat, és ezúttal a fiatalok mellett a teljes munkaerőpiac igényeit feltérképezték a szakemberek. Szintén újdonság, hogy Magyarország mellett további tíz európai ország is részt vett a kutatásban, amely idén egy munkáltatói márkapercepció felméréssel is kiegészült. A hazai felmérésben részt vevő közel 35 ezer válaszadó 35 százaléka felsőoktatásban, míg 14 százalékuk középiskolában tanul, 50 százalékuk pedig dolgozik.

„Idén tovább bővítettük a felmérést annak érdekében, hogy a hazai vállalatok még jobban megismerhessék a potenciális munkavállalóik elvárásait. A tapasztaltabb munkavállalók felértékelődtek az utóbbi időszakban, így fontos, hogy az ő szempontjaikkal is tisztában legyenek a munkáltatók” – mondja Bencze Róbert, a PwC Magyarország People & Organisation, HR-tanácsadási szolgáltatások igazgatója.

Az alapfizetés mindennél fontosabb

A kutatás eredményei szerint a 16-28 éves korosztályban a munkahelyválasztási szempontok között három év után idén nagyot ugrott az alapbér (1.) jelentősége, míg a munkahely és magánélet közötti egyensúlyt megteremtő rugalmas munkarend és munkaidő (2.), valamint kiszámítható időbeosztás (3.) továbbra is kiemelten fontos számukra. A tavalyi év eredményeivel összevetve fontos változás, hogy a közvetlen munkatársak személye két helyet lépett előre a sorrendben (6-ról 4. helyre), megelőzve ezzel az érdekes, kihívást jelentő munkát (5.), a túlórakifizetést (6.), valamint a közvetlen felettes vezetői stílusát (7.) is.

További változás a tavalyi évhez képest, hogy új elemként került fel a listára a felsőfokú tanulmányok támogatása (10.): a fiatalok számára meghatározó szempont, hogy munkahelyük rugalmas időbeosztás vagy anyagi hozzájárulás révén támogassa a tanulmányaikat. Szintén új elemként jelent meg a munkahely biztonságának (12.) szerepe: fontossá vált a Covid alatt, hogy a vállalat felelősséget vállaljon az ott dolgozókért és gazdasági visszaesés esetén is törekedjen a megtartásukra.

Eltérőek a tapasztalt és pályakezdő munkavállalók elvárásai

A 28 év alattiakat és 28 év felettieket összehasonlítva érdekes különbségeket figyelhetünk meg: miközben az alapbér és a rugalmas munkaidő mindkét csoport számára fontos, a 28 év felettieknél ezeknek a tényezőknek még kiemeltebb a szerepe. A tapasztaltabb munkavállalóknak fontosabb a közvetlen felettes vezetői stílusa, hiszen tapasztalatból tudják, mennyire sokat számít a vezető személye a mindennapokban. Az idősebbek számára emellett a valós teljesítményen alapuló előmenetel, a távmunka lehetősége, a munkahely biztonsága, a cafeteria, valamint a bónusz is fontosabb, mint a fiataloknak.

„A kutatás eredményei rávilágítanak, hogy a vállalatoknak milyen munkahelyi tényezőkre kell figyelniük függően attól, hogy pályakezdő vagy tapasztaltabb munkavállalókat szeretnének megszólítani, a két csoport ugyanis eltérő preferenciák alapján választja ki leendő munkahelyét” – mondja Örkényi Zoltán, a PwC Magyarország People & Organisation, HR-tanácsadási szolgáltatások menedzsere.

Noha az idei évtől valamennyi generáció célcsoportja a PwC kutatásának, a Legvonzóbb Munkáltató Díjat továbbra is a 16-28 év közötti válaszadók szavazatai alapján ítélték oda a kérdőív szabadszavas válaszai és jelölései alapján. A PwC 2020 Legvonzóbb Munkahelye Díj összesített 1. helyezését idén az Audi Hungaria nyerte el.

A győztesek:

Autóipari gyártó

1. Audi Hungaria

2. Mercedes-Benz

3. BMW

 

Energetika és közüzem

1. MOL Csoport

2. MVM Csoport

3. E.ON

 

FMCG

1. Coca-Cola Magyarország

2. Nestlé

3. Unilever

 

Gyártó

1. Bosch Csoport

2. Continental

3. LEGO

 

Gyógyszeripar

1. Richter Gedeon

2. Egis

3. Sanofi

 

Pénzügy

1. OTP Bank

2. Magyar Nemzeti Bank

3. K&H Bank

 

Kiskereskedelem

1. Lidl

2. IKEA

3. Tesco

 

SSC/BSC

1. Morgan Stanley Hungary

2. Deutsche Telekom Systems Solutions Hungary

3. BlackRock

 

Technológia

1. Microsoft Magyarország

2. Samsung

3. IBM

 

Telekommunikáció és média

1. Magyar Telekom

2. Vodafone

3. RTL Magyarország

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...

Komoly előnyhöz juttathatnak a robotok

Előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25...

Új üzletágat indít a Futureal

A Futureal elindította ingatlanbefektetési és vagyonkezelési üzletágát. A Futureal Investment Partners magas értéknövekedési potenciállal rendelkező befektetésekre összpontosít Európa-szerte.A Futureal Investment Partners célja, hogy meghatározó befektetési és vagyonkezelői társasággá váljon. Ennek eléréséhez kiemelkedő intézményi és...

Nem lankad a magyarok vásárlási kedve

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit. A magyarok vásárlási kedve azonban...

A befektetőknek is fontosak az ESG tényezők

A megkérdezett befektetők csaknem fele hajlandó megválni olyan vállalatoktól, amelyek nem tesznek megfelelő lépéseket a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) tényezők kapcsán – derül ki a PwC 2021-es globális befektetői ESG-felméréséből. A válaszadók több...

Új trendek a turizmusban

A koronavírus jelentős csapást mért a turisztikai szektorra, de a Szallas Group és a Nielsen IQ legfrissebb közös kutatásából úgy tűnik, a járvány az utazási kedvet a vártnál kevésbé vetette vissza: 2022-ben a COVID...

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Növekvő profitra számítanak az autóiparban

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elrajtolt az Ország Boltja 2021 verseny! (x)

A legtöbb hazai webáruházat megmozgató megmérettetés iránt már most nagyobb az érdeklődés mint egy évvel ezelőtt. Az Árukereső.hu szervezésében 2010-ben útjára indított Ország Boltja – a hazai webáruházak egyik legrangosabb versenye – már a...

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...

Komoly előnyhöz juttathatnak a robotok

Előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA