- Hirdetés -

Nagyon beindult a hazai startup

|

- Hirdetés -

Már a bevezető kampányát megelőző hónapokban is megduplázta a regisztrált felhasználóinak számát és közel megtízszerezte az oldal látogatottságát a Collectorism elnevezésű, gyűjtőket kiszolgáló website . A startupnak a Hiventures kockázati tőkealap-kezelő nyújtott támogatást.

Hosszú előkészítő folyamat után az elkövetkező hónapokban hivatalosan is megkezdi működését a Collectorism elnevezésű hazai weboldal. A december óta széles nyilvánosság számára is elérhető website induló adatai kimondottan bíztatóak: egy hónap alatt megduplázta a felhasználóinak számát és 976 százalékkal növelte a látogatottságát. A legnagyobb hazai gyűjtői oldal pozícióját megcélzó site már ma is több mint 60 000 tárgyat mutat be jelenlegi és jövőbeli gyűjtőknek – akik pedig már idáig is mintegy 1 500 tárgyat cseréltek, illetve több mint 17 000 dollár értékben vásároltak az oldalon.

Az oldalt alapító tulajdonosok „nem nyeretlen kétévesek” a képzőművészettel, valamint gyűjteményekkel kapcsolatos vállalkozások terén: már most is évtizedes tapasztalattal rendelkeznek hazai és nemzetközi műgyűjtési piacon. Éppúgy dolgoztak a Sotheby’s aukciósháznál Londonban, ahogy saját aukciókat és művészeti eseményeket is szerveztek.

Az oldal ötletgazdái úgy becsülik, hogy csak a hazai piacon megközelítőleg sok tízezer olyan gyűjtő lehet, akinek az életét könnyebbé és egyszerűbbé teheti egy ilyen oldal. A későbbi befektetők pedig már most nézegethetik a monitorjukat: a vállalkozás szinte minden bizonnyal sikerre van utalva. Az oldal gazdái ugyanis kimondottan sokat tanultak korábbi üzleti tapasztalataikból és más startupok sikereiből és kudarcaiból: részt vettek számos hazai és nemzetközi startup találkozón, tanulmányozták a hozzáférhető case study-kat és best practice-okat, valamint tudatosan megosztják egymás között a munkát és felelősségi köröket (az egyikük inkább az oldal fejlesztésével és technológiai kérdésekkel foglalkozik, másikuk pedig az üzletfejlesztésre koncentrál – aminek eredményeképpen egyszerre tudnak nyitni a piac és a későbbi befektetők felé).

Az oldal gazdái tervei szerint idén elsősorban a hazai, majd jövő évtől a globális piacok felé is kiterjesztik az oldal szolgáltatásait.

„Kimondottan fontos számunkra, hogy vonzó és megnyerő felhasználói élményt és oldalt készítsünk és működtessünk a gyűjtők számára. Amikor az oldalon dolgozom a munkatársaimmal, kizárólag azt tartjuk szem előtt, hogy minden amit csinálunk a gyűjtői élményből és igényekből kiindulva építkezzen. Olyan problémákra adunk válaszokat, amik boldoggá és elégedetté teszik a gyűjtőket. Sohasem a technológiából indulunk ki, nevezetesen, hogy mi az amit meg tudunk csinálni, hanem mindig abból, hogy mi a legjobb az elhivatott gyűjtők számára.” – nyilatkozta Kováts Dávid.

Az oldal alapítói végig, egyetlen alaposan és átgondolt projektként kezelték ezt a vállalkozást – az ötlettől a piacra lépésig – amit az is jól mutat, hogy az első pillanattól kezdve ugyanazzal a fejlesztői csapattal dolgoznak együtt. A programozók az oldal első változatát 2016-ra készítették el, amelyen (a későbbi tapasztalatok figyelembevétel) még számos olyan változtatást végeztek, amelynek eredményeképpen az oldalból a.) minden „eltűnt” amit a visszajelzések kapcsán a felhasználók nem kedveltek, b.) annyira egyszerűvé vált az oldal használata, hogy bárki fél perc alatt fel tud arra bármit tölteni.

„Nagyon jól ismerem a gyűjtőket, így pontosan tudom mennyire idő- és költségigényes hobbi lehet akár a legkisebb gyűjtemény összeállítása is. Viszont azzal is tisztában vagyok, hogy mindegyik gyűjtemény egy nagyon fontos szeletét jelenti a tárgyi kultúránknak és történelmünknek. Ezért egyáltalán nem mindegy milyen oldal támogatja azt a jó értelemben vett megszállottságot és elhivatottságot, amit ők képviselnek. A legjobbat akarjuk nekik adni – tette hozzá Szabó Károly.

Hogy indul egy startup?

Néha egy kudarc vagy vakvágányra futott vállalkozási ötlet hozza meg a legjobb gondolatokat. Barátaik körében jól ismert történet, hogy az oldal alapítói néhány éve (2014) beregisztráltak egy spanyolországi ex libris találkozóra ahol a három napos rendezvény alatt szinte egyetlen egy darabot sem sikerült eladniuk az általuk kiszállított gyűjteményből – és csak a helyszínen jöttek rá, hogy a sok ezer fős rendezvényre egyáltalán nem vásárolni, hanem cserélni utaztak el a gyűjtők a világ minden tájáról. Bár a Collectorism alapítói a rendezvényen egyetlen forintot sem kerestek, végül mégiscsak ott találkoztak és ismerték meg azokat a hazai és nemzetközi gyűjtőket, akiknek – azóta is sikerrel – fejlesztik az oldalukat.

Hogyan választanak oldalt maguknak a gyűjtők?

A gyűjtők számára számos létező megoldás áll rendelkezésre gyűjteményeik gyarapítására. Ezek közül a legismertebb a Vatera illetve az Ebay, de sokan használják a különböző releváns Facebook csoportokat is. Mindegyik rendelkezik előnyökkel és hátrányokkal is. A Vatera például magyar nyelven tökéletes, de nem, vagy csak alig kerülnek fel rá olyan nemzetközi gyűjtői tételek amelyek érdekeseket lehetnek azoknak akik bővíteni szeretnék az általuk szeretett tárgyak körét. Ezzel szemben az Ebay a világ legnagyobb gyűjtői „játszótere”, ott viszont eléggé borsos árat kell fizetniük azoknak, akik a hobbijuknak szeretnének élni.

Hatalmas versenyelőny: Collectorism árazási modell

Hatalmas a hazai gyűjtői piac – viszont az is jellemző rájuk, hogy a válság óta nem annyira szeretnek értékesebb dolgokkal üzletelni, és sokkal tudatosabbak, ami azt jelenti, hogy jobban megnézik az egyes oldalak árazási jellemzőit. (Ezen a téren egy kicsit olyanok, mint a vérbeli tőzsdések akik pontosan tudják, hogy melyik szolgáltató hány pipet számít fel kötésenként.) A Collectorism árazási modellje egyszerű, mint az egyszer egy:

· Paypal-on keresztül lehet fizetni (ha nem elégedett akkor visszakapod a pénzed)

· azonnali elszámolás van, nem kell a hónap végéig várni

· 10 USD alatt ingyenes (nincs jutalék)

· 10-50 USD között 1 USD a jutalék

· 50-200 USD között 2 USD a jutalék

· 200 USD vagy több: 3 USD a jutalék

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...

Lezárult a Citromail eladása

A Central Médiacsoport és a norvég Fjordmail International AS teljesítette a nemrégiben aláírt szerződésben az értékesítéshez szükséges feltételeket, így lezárult a Citromail eladásáról szóló üzlet a két fél között.Ahogy arról szakmai berkekben már olvasni...

TOP3-ban a Vodafone

A nemzetközi Pride hónap alkalmából közzétett új kampánya keretében végzett országos felmérést a Nyitottak vagyunk társadalmi vállalkozás, amely eredményeként a Vodafone ezüst minősítéssel bekerült a három legnyitottabb hazai vállalkozás közé. A kérdőíves felmérés a...

Megvannak a legnépszerűbb munkáltatók

A Zyntern.com éves felmérése szerint a legnépszerűbb munkáltatók versenyét idén a Magyar Telekom Nyrt. nyerte a pályakezdők szemében. A dobogó második fokán a OTP Bank Nyrt., harmadikon pedig a Robert Bosch Kft. végzett. A...

Mattheisen távozik a Microsofttól, Szabó Péter váltja

Szabó Pétert nevezték ki a Microsoft Magyarország új vezetőjének, aki 2022. július 1-től tölti be a pozíciót és irányítja a Microsoft Magyarország tevékenységét. Chris Mattheisen, korábbi ügyvezető igazgató elhagyja a vállalatot, július végéig támogatja...

Kiosztott frekvencia és büntetés a Kossuth rádiónak

Heti ülésén kétszázezer forintra bírságolta a Kossuth rádió médiaszolgáltatóját a Médiatanács egy mese miatt. A mezőtúri telephelyre meghirdetett kisközösségi rádiós pályázat nyertese az egyedüliként pályázó Actor Média Kft. lett. A Kéklótusz apáca kalandjai című tibeti...

Új kommunikációs vezető a BMW-nél

2022. július 1-től dr. Jenei Réka látja el a BMW Group debreceni gyárának kommunikációs feladatait.A kommunikációs vezetői posztot betöltő szakember a Debreceni Egyetem Jogi Karán szerzett diplomát, angolul és németül beszél. Az elmúlt tizennyolc...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hiányoztak a magyaroknak a zenei fesztiválok

Visszatért a magyarok kedve a fesztiválokhoz, koncertekhez: egy májusi online kutatás válaszadóinak 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy idén már mindenképpen részt vesz valamilyen zenés eseményen. A Visual Europe Group kutatásából kiderül: óriási a várakozás...

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Igazán zöld lesz az idei EFOTT

A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája – kifejezetten az EFOTT célközönségét jelentő fiatalok életében –, így a fesztivál szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) segítségével egy igazán zöld...

Együttműködik a Diageo és a PET Kupa

Évente kb. 10.000 tonna hulladék érkezik Ukrajnából és Romániából a Tiszán, amelynek fő oka a megfelelő hulladékkezelési rendszerek hiánya a felvízi országokban. A hulladékmentesítésben élen járó Tiszai PET Kupa és a Diageo, a világ...

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....