- Hirdetés -

Nagyon beindultak a kiberbűnözők

|

- Hirdetés -

2021. harmadik negyedévéhez viszonyítva az elosztott szolgáltatásmegtagadással járó támadások (DDoS) száma a negyedik negyedévben 52 százalékos növekedést mutat. Ez 4,5-szer annyi, mint ami az elmúlt év azonos időszakában volt tapasztalható. Az ezzel kapcsolatos részleteket és további fontos eredményeket a Kaspersky DDoS-támadások 2021. negyedik negyedévében című legfrissebb jelentésében tették közzé.

Az elosztott szolgáltatásmegtagadással járó támadások (DDoS) óriási fenyegetést jelentenek az online szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásokra és szervezetekre nézve. Egy ilyen támadás során a kiberbűnözők nagyszámú kérést küldenek a megtámadott webes erőforrásnak azzal a céllal, hogy a túlterheljék a weboldalt és így annak ne legyen kapacitása a sok felkeresés kezelésére, illetve, hogy megakadályozzák a weboldal megfelelő működését. Ezek a támadások több napig is eltarthatnak, és komoly fennakadásokat okozhatnak a szervezeteknél.

2021. október és december vége között a Kaspersky kutatói hatalmas növekedést figyeltek meg a DDoS támadások számában, ráadásul akkorát, ami az adott fenyegetés kapcsán rekordnak számít a Kaspersky által eddig megfigyeltek történetében.

A Kaspersky szakemberei szerint a támadások megnövekedett száma mögött több ok is állhat. Először is, a DDoS támadások száma az év utolsó három hónapjában mindig magas. A leárazások és az ünnepek miatt ekkor van az online vásárlások csúcsszezonja, megkezdődik az egyetemi vizsgaidőszak, és a kiberaktivisták általánosan is tevékenyebbé válnak, ez pedig a támadások számának növekedését eredményezi.

Másodszor, a DDoS piac volumene fordítottan arányos a kriptovaluta-piaccal. Ennek az az oka, hogy a DDoS támadások szervezéséhez és a kriptovaluta-bányászathoz szükséges kapacitás „csereszabatos” – a botnet-tulajdonosok a kriptovaluta-piac növekedésekor a bányászatra irányítják át erőforrásaikat, annak visszaesésekor pedig a DDoS támadásokra. Pontosan ez volt megfigyelhető a negyedik negyedévben: a DDoS támadások számának növekedését a kriptovaluták értékének erőteljes csökkenése kísérte.

A negyedik negyedévben a legtöbb DDoS támadásról az Egyesült Államokban (43,55%), Kínában (9,96%), Hongkongban (8,80%), Németországban (4,85%) és Franciaországban (3,75%) számoltak be.

„A DDoS fenyegetési környezet az aktuális gazdasági és társadalmi trendeket tükrözve folyamatosan változik. A leárazási időszak miatt számítottunk a DDoS támadások negyedik negyedévi növekedésére, de a kriptovaluta-piac instabil helyzete teljesen átformálta a DDoS fenyegetések környezetét, abszolút rekordot produkálva a támadások számában. Az előző évek trendjei alapján 2022. első negyedévében sem számíthatunk a DDoS támadások számának jelentős csökkenésére. Ezért arra biztatunk mindenkit, hogy alkalmazzon profi megoldásokat, amelyek védelmet nyújtanak a szervezetnek a DDoS-támadások ellen” – mondta Miroslav Koren, a Kaspersky Kelet-Európáért felelős igazgatója.

A Kaspersky szakemberei a következőket ajánlják a DDoS-támadások elleni védekezéshez:

Fordítsanak kiemelt figyelmet a webes erőforrásokra, és jelöljenek ki olyan szakembereket, akik megfelelően tudnak reagálni a DDoS-támadásokra.

Ellenőrizzék a külső felekkel – többek között az internetszolgáltatókkal – kötött megállapodásokat és az elérhetőségi adatokat. Így a csapatok egy támadás esetén gyorsan hozzáférhetnek a legfontosabb információkhoz.

Alkalmazzanak profi megoldásokat, amelyek védelmet nyújtanak a szervezetnek a DDoS-támadások ellen. A Kaspersky DDoS Protection szoftverében például a Kaspersky kiberfenyegetések elhárítása terén szerzett széleskörű szakértelme a vállalat egyedi házon belüli fejlesztéseivel ötvöződik.

Fontos, hogy tisztában legyenek az adatforgalmuk jellemzőivel. Hasznos lehet a hálózat-és alkalmazásfigyelő eszközök használata a forgalmi trendek és tendenciák meghatározásához. A vállalat jellemző forgalmi mintáinak és jellemzőinek ismerete birtokában meghatározható egy alapvonal, amelyre támaszkodva könnyebben felfedezhető a DDoS-támadásra jellemző szokatlan tevékenység.

Álljon készen egy restriktív B terv a védekezéshez. Készüljenek fel az üzletvitel szempontjából kritikus szolgáltatások gyors helyreállítására egy DDoS-támadás közepette.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max. A streaming szolgáltató tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD) egy nagyobb átszervezés részeként döntött így, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is,...

Bizonytalannak látják a következő évet a kereskedelmi cégek

Tovább mérséklődött a kkv-k következő egy évre vonatkozó várakozása a K&H kkv bizalmi index 2022 második negyedéves eredményei alapján. A mutató jelenleg 3 ponton áll, mivel újabb 2 pontot süllyedt az előző negyedévben látott...

Új PR menedzser a Porsche Hungariánál

PR szakembert igazolt a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatósága: június közepétől Uzoni Eszter csatlakozott az importőr PR kommunikációs csapatához. Eszter a Volkswagen, AUDI, SEAT, CUPRA, Skoda, Volkswagen Haszonjárművek, Das WeltAuto, MOON márkák, valamint a Porsche...

Zenés műsorral érkezik Budapestre a hollywoodi sztár

A kétszeres Oscar-díjra jelölt amerikai színművész október 2-án A zenekritikus című zenés stand-up nagyzenekari változatával áll az Erkel Színház színpadára. A formabontó előadás során a klasszikus zene legikonikusabb darabjait szedi ízekre a Malkovich által...

Nem befolyásolta az euró árfolyama a használtautó importot

A 400 forint körüli euró árfolyam ellenére továbbra is népszerűek az import használt autók, 2022 első félévében közel 70 ezer személyautó érkezett hazánkba. De keresettek voltak a kishaszonjárművek is, összesen 6.196 jármű jött ebben...

Szülinapi partival ünnepelt a Paprika Studios

15 éves a Paprika Studios. Kelet-Közép-Európa legnagyobb televíziós műsorgyártója június 28-án születésnapi partin ünnepelte az alapítás óta eltelt időszak sikereit.  Az ünnepi eseményen a hazai, valamint a nemzetközi média- és televíziós szakma képviseltette magát....

Annyit költünk nyaralásra, mint a járvány előtt

Az egy évvel korábbinál jóval többen mennének nyaralni belföldre vagy külföldre 2022-ben. Az idén közel 250 ezer forintot költenének a vakációra átlagosan a nyaralást tervezők - derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. Ez...

Változás az E.ON Hungáriánál

Július 1-től Guntram Würzberg váltja Kiss Attilát az E.ON Hungária Csoport élén. A szakember több mint 25 éve dolgozik a nemzetközi E.ON csoportnál, számos vezető pozíciót töltött be, legutóbb a cégcsoport legfelsőbb szintű jogi...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hosszabbít a Hypewriter, még várják a sorozatötleteket

Július 20-ig meghosszabbítja a jelentkezési időszakot a Hypewriter – nemzetközi sorozatötlet pályázat. Az immár negyedik alkalommal megvalósuló verseny célja, hogy felkutassa a legeredetibb, vadonatúj tévésorozat-ötleteket és tehetséges alkotóikat. A nyertes díjazása 10000 euró, valamint...

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max. A streaming szolgáltató tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD) egy nagyobb átszervezés részeként döntött így, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is,...

Bizonytalannak látják a következő évet a kereskedelmi cégek

Tovább mérséklődött a kkv-k következő egy évre vonatkozó várakozása a K&H kkv bizalmi index 2022 második negyedéves eredményei alapján. A mutató jelenleg 3 ponton áll, mivel újabb 2 pontot süllyedt az előző negyedévben látott...
- Hirdetés -

Don't Miss

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Egyre több vállalat keres fenntarthatósági szakértőt

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság vállalati szinten is, ami már a munkaerőpiacon is mutatkozik. Itthon is keresnek fenntarthatósági szakértőket és tanácsadókat, a jövőben pedig még több ilyen állás várható. Ez két kihívást is...

Igazán zöld lesz az idei EFOTT

A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája – kifejezetten az EFOTT célközönségét jelentő fiatalok életében –, így a fesztivál szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) segítségével egy igazán zöld...

Együttműködik a Diageo és a PET Kupa

Évente kb. 10.000 tonna hulladék érkezik Ukrajnából és Romániából a Tiszán, amelynek fő oka a megfelelő hulladékkezelési rendszerek hiánya a felvízi országokban. A hulladékmentesítésben élen járó Tiszai PET Kupa és a Diageo, a világ...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....